Aviseringar
Rensa alla

Tar tjejer illa upp av lättklädda karaktärer i spel?


Ämnesstartare

Om ni spelar ett spel där huvudkaraktären eller bikaraktären en tjej som visar rumpan, väcker det anstöt hos er då? Om ja, varför? Eller är det så att ni bara störs av det om spelet har ett seriöst upplägg? Det här är ett hett ämne inom spelvärlden, men det är inte ofta man ser en faktiskt diskussion om vad det är som gör att tjejer känner sig förolämpade eller ovälkomna när de spelar med en sådan här karaktär.

Det ska tilläggas att hon har en ganska kaxig personlighet och käftar tillbaka mot sin boss (som är en kvinna) under uppdragen när hon inte ä nöjd med något.

Ett annat tillägg jag kan göra är att jag inte skulle ha något emot att spela ett spel där en halvnaken kille sprang omkring. Jag skulle bara tycka det var roligt, men det är bara jag det.

GPNE08-295.png

GPNE08-251.png

GPNE08-388.png

GPNE08-662.png


   
Citera

en hel del på en viss del av det feministiska spektrumet skulle säga att det är en del av  den sexuella frigörelsen från patriakatet att få klä sig hur man vill. t.ex så finns det kvinnor som under feminist demostrationer visar brösten för att visa att man ska få klä sig hur man vill. Ur det perspektivet så kan man nästan gå så långt att säga att det är sexuellt objektifierande att säga hur andra ska klä sig.

Anledningen till att jag tycker att det är fel är att man utsätter andra för nakenhet den inte bett om och kanske inte vill se.

kontentan är att det är att bilden är inte fel i sig, men att karaktären borde få valet att klä annurlunda om spelaren vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

winei001:
en hel del på en viss del av det feministiska spektrumet skulle säga att det är en del av  den sexuella frigörelsen från patriakatet att få klä sig hur man vill. t.ex så finns det kvinnor som under feminist demostrationer visar brösten för att visa att man ska få klä sig hur man vill. Ur det perspektivet så kan man nästan gå så långt att säga att det är sexuellt objektifierande att säga hur andra ska klä sig.

Anledningen till att jag tycker att det är fel är att man utsätter andra för nakenhet den inte bett om och kanske inte vill se.

kontentan är att det är att bilden är inte fel i sig, men att karaktären borde få valet att klä annurlunda om spelaren vill.

Det där är en upplåsbar dräkt, den vanliga ser ut så här:

Dolphin2011-06-1300-17-52-37.png


   
SvaraCitera

Tycker det är underligt att tjejerna får rösta om hur de upplever det och killarna om hur rumpan ser ut. Det borde stå för båda könen. För övrigt bryr jag mig inte så mycket om klädseln, så länge man inte blir betraktat som ett objekt av det antal trångsynta människor som bär på den åsikten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickwithgun:
Tycker det är underligt att tjejerna får rösta om hur de upplever det och killarna om hur rumpan ser ut. Det borde stå för båda könen. För övrigt bryr jag mig inte så mycket om klädseln, så länge man inte blir betraktat som ett objekt av det antal trångsynta människor som bär på den åsikten.

Fast det är ju så att killar ofta inte har något emot att titta på en blottad rumpa. Därför ville jag veta specifikt vad tjejer tycker om det.

Och man kan bara ha tio alternativ i pollen, så den begränsningen gjorde att jag inte kunde ställa frågan om hur rumpan ser ut till tjejer.

Hur tycker du den ser ut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är spelet från 1970 eller? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:
Är spelet från 1970 eller? 

Är du född igår eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

8chan:

Är du född igår eller?

Sämre texturer får man leta efter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:

Sämre texturer får man leta efter

På 70-talet hade spelen inte ens texturer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

8chan:

På 70-talet hade spelen inte ens texturer.

Då såg det ju automatiskt bättre ut Skål 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:

Då såg det ju automatiskt bättre ut Skål 

Tänker du på den simplistiska omgivningen eller hennes rumpa nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

8chan:

Tänker du på den simplistiska omgivningen eller hennes rumpa nu?

Både och


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:

Både och

Vad är det för fel på stjärttexturerna då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

8chan:

Vad är det för fel på stjärttexturerna då?

Ser ut som nå kycklinglår om ens det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:

Ser ut som nå kycklinglår om ens det. 

Ser hennes skinktexturer ut som kycklinglår? Är inte säker på att jag är med på vad du menar här...


   
SvaraCitera