Aviseringar
Rensa alla

Tårar i munnen?


Ämnesstartare

Hej det har gått en tid (1 år) sen mina salivkötlar har börjat att producera någon slags vatten saltaktigt (tårar) vätska i munnen på mig och när detta produceras så känner jag att magen pressar ihop sig automatiskt och då tror jag att jag måste kräkas. Men samtidigt som detta händer rinner denna vätska bara ut ur munnen och förblir så i kanske 2 minuter. Jag måste spotta ofta för att få det att sluta.

Jag vet inte hur jag ska beskriva det mer än en någon slags tår vätska i min mun som tvingas fram igenom mina salivkötlar automatiskt.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Edit: Glömde säga att detta händer flera gånger per vecka ibland eller jag får vänta i någon månad och då kommer det tillbaka.


   
SvaraCitera

[tard] är du säker?


   
SvaraCitera

WishCookie:

Jag vet inte hur jag ska beskriva det mer än en någon slags tår vätska i min mun som tvingas fram igenom mina salivkötlar automatiskt.

Gå till läkaren då för fan.


   
SvaraCitera

Gå till vårdcentralen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är ni säkra på att det inte är muntorrhet eller ngt?


   
SvaraCitera

tycker det låter som du beskriver den "vanliga" känslan man får innan man kräks. Fast jag tycker salivutsöndringen då är mer söt än salt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men alltså, det kommer som en attack och det är inte ens saliv jag spottar ut utan det är saltvatten nästan som tårar o.o Annars brukar de producera vanlig saliv.


   
SvaraCitera

WishCookie:

Men alltså, det kommer som en attack och det är inte ens saliv jag spottar ut utan det är saltvatten nästan som tårar o.o Annars brukar de producera vanlig saliv.

låter konstigt.


   
SvaraCitera

detta är helt normalt inget att oroa sig över XDDDDDDDDD


   
SvaraCitera

Barbienele:

detta är helt normalt inget att oroa sig över XDDDDDDDDD

äre?
jag får aldrig saliv som smakar salt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidskon:

äre?
jag får aldrig saliv som smakar salt.

Det är inte saliv. Saliv är mycket segare än saltvattnet jag får i munnen.


   
SvaraCitera

Aldrig hört talas om liknande. Iväg te vårdcentralen merej.


   
SvaraCitera

WishCookie:

Det är inte saliv. Saliv är mycket segare än saltvattnet jag får i munnen.

Fast vänta här nu. Saliv består av vatten och enzymer (t ex amylas där mängden enzymer avgör konsistensen på saliven. Den kan alltså vara vattenlik i sin konsistens och ändå vara saliv.

Icke desto mindre:

världens starkaste man:

Aldrig hört talas om liknande. Iväg te vårdcentralen merej.


   
SvaraCitera

Säger som så många andra. Har aldrig hört något liknande och du bör definitivt ringa till läkare omgående. Hade det varit jag så hade jag gjort det direkt för ett år sedan och inte väntat! Så, ring och få en tid och knalla ner till vårdcentralen med dig, om du inte redan har gjort det. I så fall, får man fråga hur det gick?


   
SvaraCitera