Aviseringar
Rensa alla

Tasers och/eller pepparspray i händerna på svensk polis


Ämnesstartare

Kronotomi: Aha, tror aldrig jag hört talats om någon som är allergisk mot capsaicin

Finns det egentligen något idag som ingen är allergisk mot? Känns inte så tycker jag...

Men ska kolla upp vid tillfälle om det finns några pepparspray-relaterade dödsfall. Oväntade biverkningar pga överkänslighet är jag nästan helt säker på att det finns, utan att ha kollat.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Finns det egentligen något idag som ingen är allergisk mot? Känns inte så tycker jag...

Förmodligen inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Är ju det som är risken med sådant, men hur klen tröst det än är så känns det ändå som en liten tröst att hellre pepparspraya en gång för mycket än att döda/nästan döda med skjutvapen... Fan vad det tog emot att skriva det, men ja...

Absolut. Problemet är väl just att det inte görs istället för att skjuta eller slå utan att de slår och skjuter lika mycket men dessutom nu också pepparsprayar. Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Ja, för att..

Man kan aldrig använda för många vapen mot kriminellt slödder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln: de slår och skjuter lika mycket men dessutom nu också pepparsprayar.

Tumme ned

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84: Ja, för att...

Bättre än att använda dödliga vapen som sagt. Ju färre som dör eller skadas allvarligt ju bättre.


   
SvaraCitera