Aviseringar
Rensa alla

tattuering där den inte sträcks ut pga växt


Ämnesstartare

smörgåsbord:

Om 2-3år kanske du inte ens vill ha samma tatuering, vänta ffs.

tänker du så kommer du inte långt i livet


   
SvaraCitera

jakoff:

tänker du så kommer du inte långt i livet

[tired]


   
SvaraCitera
Jeay_L

jakoff:

hm okej missförstod dig. Trodde du försökte vara rolig och påstå att jag var 12....

Nej de tänkte jag inte! Dock är jag 18 och blir smått retad av en killkompis som påstår jag är 13!

Varför inte vänta tills du är 18 och har vuxit klart så slipper du oroa dig för att den ska bli "konstig"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Varför inte vänta tills du är 18 och har vuxit klart så slipper du oroa dig för att den ska bli "konstig"

för han e rtard?


   
SvaraCitera
Jeay_L

jag_gillar_glass:

för han e rtard?

Tålamodet är något man får träna upp..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Tålamodet är något man får träna upp..

[rolleyes]


   
SvaraCitera

jakoff:

tänker du så kommer du inte långt i livet

Tänk dig tatueringen du tänker skaffa på din morfar/farfar. Gillar du det? Så kommer du se ut sen. Tatuering är ett korkat påfund, skaffa henna-tatuering eller något istället, som du kan göra ogjort.


   
SvaraCitera

Mr_Junkfood:

Tänk dig tatueringen du tänker skaffa på din morfar/farfar. Gillar du det? Så kommer du se ut sen.

För det är bättre att kunna se ut precis som man vill som morfar än när man är ung eller vad. [rolleyes]


   
SvaraCitera

ennie:

För det är bättre att kunna se ut precis som man vill som morfar än när man är ung eller vad. [rolleyes]

Han är fortfarande ung om 5 år, och då kan han (och troligtvis kommer) ha ändrat sig. Hursomhelst, han kan få lida av tatueringen när han kommer ut i arbetslivet. Sen tvivlar jag på att han har samma intressen när han blivit vuxen som han har nu. Jag vet visserligen inte vad han tänker tatuera in för någonting, men jag tycker ändå tatuering är korkat.


   
SvaraCitera

Mr_Junkfood:

Han är fortfarande ung om 5 år, och då kan han (och troligtvis kommer) ha ändrat sig.

Onödigt att använda ett så avlägset exempel då.

Mr_Junkfood:

Hursomhelst, han kan få lida av tatueringen när han kommer ut i arbetslivet.

Hur då?

Mr_Junkfood:

Sen tvivlar jag på att han har samma intressen när han blivit vuxen som han har nu.

Man är ju åtminstone lite vuxen när man är 19 och tatueringen måste ju inte ha något med ens intressen att göra. Men visst, det är väl bra att tänka ett tag först. Finns ju väldigt många som inte ångrar sig också.


   
SvaraCitera

handleden tycker jag...


   
SvaraCitera

Ska du skaffa en tatuering så ska du göra det för att DU vill. Det är DIN kropp och DITT liv. Ni andra kan gärna ha era åsikter, men tatueringar är absolut inget korkat. Jag är 20 år gammal, har 4 tatueringar. Gjorde den första när jag var 14 och jag har ännu inte ångrat någon. Men det betyder inte att du verkligen inte ska tänka efter innan du tatuerar dig, för den ska sitta där hela livet. btw, vem vet hur rynkig du blir när du blir gammal? Kanske inte alls..


   
SvaraCitera

ennie:

Hur då?

Som sagt, det beror på vart han tatuerar sig, men en del som inte kan dölja sina tatueringar bra nog får inte jobbet på en arbetsintervju. Tatueringar ses ofta ner på i arbetslivet.

ennie:

Man är ju åtminstone lite vuxen när man är 19 och tatueringen måste ju inte ha något med ens intressen att göra. Men visst, det är väl bra att tänka ett tag först. Finns ju väldigt många som inte ångrar sig också.

Han är inte 19 år, han är 16. Han borde minst vänta de 3 åren han har, men gärna 10 år istället, och se ifall han vill ha tatueringen när han är 26. Trött på att höra folk som ångrar att de tatuerat sig, känner ett flertal.


   
SvaraCitera

smörgåsbord:

Varför inte vänta tills du har växt dom dära 4centimetrarna då?[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr_Junkfood:

Tänk dig tatueringen du tänker skaffa på din morfar/farfar. Gillar du det?

En skapligt dum argumentation med tanke på att när jag får barnbarn så kommer det att vara en helt annan generation. Vid nu läget har dem flesta föräldrar redan tatueringar.


   
SvaraCitera