Aviseringar
Rensa alla

Tatuera mitt egna efternamn?


Ämnesstartare

Jag ska tatuera mig inom några dagar (har bokat tid och allt). Funderar dock på att göra en till tatuering på samma gång, och då tatuera in mitt efternamn. Frågan är dock vad ni tycker om det? Mitt efternamn betyder mycket för mig, dels för att jag har fått det från min pappa som betydde enormt mycket för mig. Det är även mycket betydelsefullt för min familj, framförallt min farmor då jag är den enda tjejen i släkten med detta efternamn (hon har bara söner och kill-barnbarn). Det är även relativt kort och enkelt, jag vet att min kusin har tatuerat in vårt efternamn. Men som sagt, vad tycker ni om att tatuera in sitt egna efternamn? Kan tillägga att jag i flera års tid funderat på att tatuera in mitt efternamn så det är inget impuls tänk. Och jag kommer inte avgöra om jag ska tatuera in mitt efternamn grundat på vad främlingar tycker om det, utan är bara nyfiken på vad andra tycker om det här.


   
Citera
Ajs
 Ajs

Gör inte det. Sannolikheten är stor att du kommer byta efternamn i framtiden. Enligt mig är detta en för stor risk som kostar mer än va det smakar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ajs :
Gör inte det. Sannolikheten är stor att du kommer byta efternamn i framtiden. Enligt mig är detta en för stor risk som kostar mer än va det smakar

Kommer aldrig byta efternamn


   
SvaraCitera
Ajs
 Ajs

Strandens:

Kommer aldrig byta efternamn

Du kanske tänker så nu men tänk om 10 år så kanske du ångrar dig? Och det är inte enkelt att ta bort en tatuering


   
SvaraCitera

Känner du för det så gör det. Men kanske inte så särskilt stor?Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ajs :

Du kanske tänker så nu men tänk om 10 år så kanske du ångrar dig? Och det är inte enkelt att ta bort en tatuering

True, men namnet betyder ju ändå sjukt mycket för mig oavsett om jag byter det i framtiden eller inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SDniklas:
Känner du för det så gör det. Men kanske inte så särskilt stor?Mycket glad

Nä har tänkt typ 2x5cm vid handleden


   
SvaraCitera
Listus

Ditt val, du ska följa din feeling. Men jag personligen tycker sitt eget förnamn är lite weird. 

Men som sagt du ska gå på vad du vill och tycker inte vad andra tycker och känner :).


   
SvaraCitera

jag har gaddat mitt efternamn och jag ångrar inte det en sekund


   
SvaraCitera