Aviseringar
Rensa alla

Tatuera över ärr på knät


Ämnesstartare

Hej! Har ett ärr på knät efter en innebandyskada som slutade i operation. Om några år, när jag är myndig planerar jag att tatuera in en innebandyklubba över ärret, som ett minne av vad som hände. Dock har jag läst att det är jobbigt att tatuera både knän och ärr, men jag tycker att tatuera över ett ärr borde göra mindre ont för att huden är död? Eller? Vad vet ni?


   
Citera
Ämnesetiketter

Ingen aning. Du gör förstås som du vill men jag tycker det är en dålig idé. Du kanske inte är muslim och därför inte bryr dig om vad Islam säger om saken, men jag tycker du bör tänka efter ordentligt innan du gör ett beslut som kommer vara fullt synligt på din kropp resten av ditt liv.  


   
SvaraCitera

tror inte det gör så jäkla ont för huden som du skriver är död  men om nålen träffar ett skelettet gör det nog skit ont jag som har gjort det  3 gånger tycker du ska tänka en eller två gånger 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bintdawah:
Ingen aning. Du gör förstås som du vill men jag tycker det är en dålig idé. Du kanske inte är muslim och därför inte bryr dig om vad Islam säger om saken, men jag tycker du bör tänka efter ordentligt innan du gör ett beslut som kommer vara fullt synligt på din kropp resten av ditt liv.  

Jag kommer nog hinna ändra mig många gånger innan jag blir 18 år får tatuera mig, just nu är jag bara 14 och känner dock inte att en tatuering förstör något, men kanske tänker jag helt annorlunda om 4 år.


   
SvaraCitera

Helt klart ett viktigt övervägande ifall livet fortfarande är värt att leva med en bandyklubba tatuerad på knät istället för ett ärr. 

gör inget förhastat


   
SvaraCitera

Gyllene:

Jag kommer nog hinna ändra mig många gånger innan jag blir 18 år får tatuera mig, just nu är jag bara 14 och känner dock inte att en tatuering förstör något, men kanske tänker jag helt annorlunda om 4 år.

Ja precis. När jag var 13 tyckte jag också piercings och tatueringar var tufft men ju äldre jag blivit ju mer har jag insett att det bara förstör kroppen. Är väldigt tacksam att mina föräldrar aldrig tillät mig göra något så dumt som att pierca mig eller så när jag var minderårig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda:
Helt klart ett viktigt övervägande ifall livet fortfarande är värt att leva med en bandyklubba tatuerad på knät istället för ett ärr. 

gör inget förhastat

Känner dock att skadan och innebandyn har spelat en väldigt stor roll i mitt liv och vill på något sett ha kvar ett minne av den tiden. 


   
SvaraCitera

ska ta mina barn utomlands och tatuera dem i ansiktet innan de fyllt 12 är planen


   
SvaraCitera
Hando

Tycker dock och väl du kan ha kvar endast ärret som en påminnelse av det hela. Att tatuera in en innebandyklubba på knät är rätt udda och kommer se väldigt fult ut om du har shorts på dig under sommaren/träning.
Men som du själv skrev, du kan mycket väl ändrat dig innan det är dags.


   
SvaraCitera

Hando:
Tycker dock och väl du kan ha kvar endast ärret som en påminnelse av det hela. Att tatuera in en innebandyklubba på knät är rätt udda och kommer se väldigt fult ut om du har shorts på dig under sommaren/träning.
Men som du själv skrev, du kan mycket väl ändrat dig innan det är dags.

Håller för min del med lite där men hon gör ju förstås som hon vill


   
SvaraCitera

Gyllene:

Känner dock att skadan och innebandyn har spelat en väldigt stor roll i mitt liv och vill på något sett ha kvar ett minne av den tiden. 

Jag var ironisk. Klart du ska tatuera en innebandyklubba på knät, lyssna inte på dem andra. 


   
SvaraCitera
Berit

e3295a71f54686f8f3ad4fe1a1c631aa.png


   
SvaraCitera

Gyllene:

Känner dock att skadan och innebandyn har spelat en väldigt stor roll i mitt liv och vill på något sett ha kvar ett minne av den tiden. 

Jag var ironisk. Det är klart du ska tatuera en innebandyklubba på knät, lyssna inte på de andra.
Det är väl klart de e kul när du sitter om massa år å stirrar ner på knät å du har en liten innebandyklubba där å kan minnas allt kul å också alla andra associationer du gjort med tatueringen genom åren.
Vad e det du ska ångra liksom? Hur ofta bryr du dig om vad du har på knäna? Även om det skulle bli den fulaste klubban som finns. Det spelar ju nästan inte ens nån roll hur den ser ut, bara det är en innebandyklubba.
Jättefånigt att ångra.

Har du någonsin hört nån säga "Fan vad jag ångrar den här innebandyklubban jag tatuerade på knät"?? Nää det har du såklart inte hört. Och det är för att ingen någonsin har ångrat sin tatuerade bandyklubba på knät, ingen annan anledning!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda:

Jag var ironisk. Det är klart du ska tatuera en innebandyklubba på knät, lyssna inte på de andra.
Det är väl klart de e kul när du sitter om massa år å stirrar ner på knät å du har en liten innebandyklubba där å kan minnas allt kul å också alla andra associationer du gjort med tatueringen genom åren.
Vad e det du ska ångra liksom? Hur ofta bryr du dig om vad du har på knäna? Även om det skulle bli den fulaste klubban som finns. Det spelar ju nästan inte ens nån roll hur den ser ut, bara det är en innebandyklubba.
Jättefånigt att ångra.

Har du någonsin hört nån säga "Fan vad jag ångrar den här innebandyklubban jag tatuerade på knät"?? Nää det har du såklart inte hört. Och det är för att ingen någonsin har ångrat sin tatuerade bandyklubba på knät, ingen annan anledning!

Innebandyn är en viktig del av mitt liv, precis som familjen eller vänner kan vara viktigt för dig. Ärret jag har är också viktigt för mig, då det för mig visar att allt inte alltid är lätt som en plätt. Därför vill visa för mig själv att innebandyn satte sina spår, att ett litet misstag skadade mig för livet. Och om jag nu ångrar det, vafan gör det? Man ångrar jämt och ständigt saker man gjort, det är bara så det är.Om det dessutom inte framgick tillräckligt tydligt för dig att när jag startade tråden ville jag veta hur ont det gjorde att tatuera över ett ärr på knät, inte hur snyggt du tycker att det är med en jävla innebandyklubba på knät. 


   
SvaraCitera