Aviseringar
Rensa alla

Tatuering (hjälp!!!)


Ämnesstartare

Jag har tänkt att tatuera mig nästa vecka och jag undrar om det är oartigt att be tatueraren att förbereda allting framför mig så att jag ser att allting är nytt, oanvänt osv. Eller gör de det framför en? Hur är det med bläcket då? ALLTING är nytt, va och oanvänt?
Hjälp! [chocked]


   
Citera

Bläcket är inte nytt (såvida inte gamla burken är slut, givetvis. Det är svindyrt med tatueringsfärg) men nålarna är nya varje gång, och han kommer förmodligen öppna den så att du ser. Men nej, det är inte oartigt.


   
SvaraCitera

Budolicious:

det är inte oartigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Bläcket är inte nytt (såvida inte gamla burken är slut, givetvis. Det är svindyrt med tatueringsfärg

Tack för svar! Men jag undrar en sak, man kan ju smittas via bläcket också, jag förstår att det är dyrt, men bör man inte ha bläck i olika storlekar anpassad till tatueringen i såna fall? Vilket miss alltså [sad]


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Hejjsan16:

Tack för svar! Men jag undrar en sak, man kan ju smittas via bläcket också, jag förstår att det är dyrt, men bör man inte ha bläck i olika storlekar anpassad till tatueringen i såna fall? Vilket miss alltså [sad]

Man ska inte kunna smittas via bläcket. Flaskan ska aldrig nudda någon annan utrustning. Färgen ska droppas ner i något, oftast små röda/vita osv pluttar


   
SvaraCitera

Hejjsan16:

Tack för svar! Men jag undrar en sak, man kan ju smittas via bläcket också, jag förstår att det är dyrt, men bör man inte ha bläck i olika storlekar anpassad till tatueringen i såna fall? Vilket miss alltså [sad]

Alltså, han häller från en större behållare (gammal) till en mindre (ny, speciellt för dig).


   
SvaraCitera

hej

alla som tatuerar sig för dödscancersmittan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Alltså, han häller från en större behållare (gammal) till en mindre (ny, speciellt för dig).

Aha [blush] thanks


   
SvaraCitera