Aviseringar
Rensa alla

tatuering - Hur ont gör det?


Emma22
Ämnesstartare

Jag har tänkt på att tatuera mig om en ungefär en månad men jag vågar verkligen inte och jag är jätte orolig.

hur ont gör det på en skala 1-10 finns det något man kan jämföra smärtan med?

och vilka ställen på kroppen gör mest/minst ont?


   
Citera

Alltså man har ju olika smärtgränser. Det jag tycker gör ont kanske du inte tycker alls


   
SvaraCitera

Var ska den sitta?

Har två tatueringar, den ena sitter på sidan av handleden och den gjorde inte ont alls egentligen, det kändes ju såklart men så mycket smärta var det inte att tala om.

Den andra sitter på insidan av underarmen och sträcker sig lite upp över armvecket, den kändes rätt mycket, det sved som satan ju längre inåt på armen han kom. När han kom till armvecket gjorde det svinont. Själva tatueringen är lite halvstor också så det blev ju ömt över ett rätt stort område och han behövde tatuera på samma ställen flera gånger.

Tycker det är lite svårt att beskriva smärtan, det svider typ, svider och sticker. Tänk dig tusen nålar fast på ett lite mindre område typ, och lite intensivare.


   
SvaraCitera
Emma22
Ämnesstartare

Gubbe i Järna:
Var ska den sitta?

Har två tatueringar, den ena sitter på sidan av handleden och den gjorde inte ont alls egentligen, det kändes ju såklart men så mycket smärta var det inte att tala om.

Den andra sitter på insidan av underarmen och sträcker sig lite upp över armvecket, den kändes rätt mycket, det sved som satan ju längre inåt på armen han kom. När han kom till armvecket gjorde det svinont. Själva tatueringen är lite halvstor också så det blev ju ömt över ett rätt stort område och han behövde tatuera på samma ställen flera gånger.

Tycker det är lite svårt att beskriva smärtan, det svider typ, svider och sticker. Tänk dig tusen nålar fast på ett lite mindre område typ, och lite intensivare.

antingen precis under revbenet på sidan av magen, först hade jag tänkt att den skulle gå från revbenet ner till höften och jag hade tänkt att skriva något citat. Men det känns som att de gör jätte ont att tatuera över revbenet :/


   
SvaraCitera
Emma22
Ämnesstartare

schim:
Alltså man har ju olika smärtgränser. Det jag tycker gör ont kanske du inte tycker alls

men det borde ändå finnas ställen där det gör ondare, typ där man inte har så mycket fett?


   
SvaraCitera

Emma22:

antingen precis under revbenet på sidan av magen, först hade jag tänkt att den skulle gå från revbenet ner till höften och jag hade tänkt att skriva något citat. Men det känns som att de gör jätte ont att tatuera över revbenet :/

Oki, ja det ska tydligen vara ett av de lite mer känsliga ställena. Tror inte du behöver oroa dig dock! Visst kan det göra ont men det är inte så pass att man inte klarar av det och skulle det vara så att du behöver en paus är det bara att säga det till tatueraren.


   
SvaraCitera
Kudhos

har ett tatuerat mig men denna hittar man ON THE INTERNET. Kanske är någon hjälp.

de0ccb21e0e251d2ee6448cc8bc2b630.jpg


   
SvaraCitera

Beror ju mkt på ens smärttröskel. Känner både folk som grinat av att få en liten grej   på överarmen och folk som tatuerats på revbenen i timmar i sträck och inte tyckt att det var så jättefarligt.


   
SvaraCitera

Att döma efter kudhos bild så ska det göra väldigt ont vid revbenen 


   
SvaraCitera

Nae... ska jag skaffa en målning på huden så får den allt vara på armen! Mycket glad


   
SvaraCitera

i början tar de ont, men sen lutar det mera mot "skön" smärta... sen pendlar de lite fram och tillbaka mellan smärta och bekvämlighet.. värst är väl i slutet när tatuerarn går tillbaka å fyller i "ljus/andra detaljer" med ex. vitt, om man har färgad tatuering.. jag gjorde min första på hela underarmen och då kom ja in på "rött fält" vid handleden där senorna är mest ytliga å de gjorde riktigt ont... men armvecket var de värsta av allt ("blått fält").. måst ha vart de mest smärtsamma i mitt liv hittills! men de är lätt värt de! 🙂 min tog 3 timmar å göra och man blev fort bekväm med de och satt nöjd kvar tills de var över!


   
SvaraCitera

en vän sa att det känns som att skära sig.


   
SvaraCitera
höna

Alltså det gör stört ont men man klarar det ändå


   
SvaraCitera

Beror på, jag svimmade när jag tatuerade låret, fy helvete vad ont det gjorde men beror nog på att jag hade menstruation, inte ätit, nervös som fan med mera. Ät före, ta med en cocacola eller något som innehåller sött. 

När jag tatuerade överarmen kändes det knappt, underarmen var lite värre men tatueraren har kört med tunnare nålar där och tycker det gör ondare. Armvecket var konstigt nog inte så farligt, insidan av armen därimot uhuh smärta. Nyckelbenet var mest obehagligt för var ej gött att köra över skelettet. Magen var helt ok att köra på, hört att det ska göra ont som fan på magen men tyckte det gick ok till ungegär 3 timmar. Tycker det gör ont när tatueringen läker, och efter när huden ät fett svullen och värker. 

Är stor skillnad från tatuerare till tatuerare, beror på vilka maskiner, vilka nålar och sättet de kör på. Ö


   
SvaraCitera

det är värt det, hur ont det än gör. 


   
SvaraCitera