Aviseringar
Rensa alla

Tatuering/Piercingstudios i Sverige


Ämnesstartare

Tänkte försöka få igång en tråd där ni kan rekommendera eller döma ut studios ni besökt.

Det så man kan få en bättre insikt i vilka studios som finns i sverige. Och vilka som är seriösa eller inte.

Ett förslag är ju att skriva med så mycket info som möjligt om studion.
T.ex är:
Först och främst var studion ligger, alltså län eller liknande
Namn på studion:
Omdöme:

Är det något mer ni anser vara nyttig eller nödvändig information, så ta med den!

EDIT; Pga tillsägelse om reklam"risken" så får inte telefonnummer, adress eller liknande skrivas ut. Men namn på studion och omdöme funkar bra.

EDIT ONCE AGAIN; Ni får gärna posta eller länka till bilder på era tatueringar som blivit gjorda på de studios ni ger ros eller ris


   
Citera
Ämnesstartare

Jag börjar med "min" studio här nere.

GOTLAND, Visby

Namn på studion: Sailor Steve´s Tattoo Parlor
Omdöme: Otroligt härlig stämning. Anna (tatueraren) är otrolig kunnig. Enda på gotland som gör realistiska porträtt och är utmärkt på skuggor. Stefan (piercaren) har varit i branschen hur länge som helst och kan verkligen sina grejer. Bara massa rekommendationer.


   
SvaraCitera

ÖSTERGÖTLAND, Linköping

Namn på studion: Federal Bodypiercing
Omdöme: Har vänt mig till dessa piercare i många år nu. De är sjukt duktiga på vad de gör och väldigt trevliga! Har inget annat än bra saker att säga om dem.


   
SvaraCitera

ÖSTERGÖTLAND, Linköping

Namn på studion: Federal Bodypiercing
Omdöme: Trevliga och seriösa har gjort större delen av mina piercings hos dem och har alltid blivit lika nöjd. Skulle något gå fel med läkningen av piercingen så kan man alltid komma in och titta upp vad som kan vara fel utan att betala något. En nackdel är väll att priserna är lite höga men samtidigt så ingår allt man behöver för att läka just sin piercing dvs sårtvätt/munskölj/tvål m.m.

ÖSTERGÖTLAND, Linköping

Namn på studion: Viking Tattoo Studio
Omdöme: Har inte tatuerat mig någon annanstans så har lite svårt att jämnföra. Nypa som tatuerar där är dock känd över hela landet och är seriös. Det är inte mycket till studio, han har det nödvändigaste för att tatuera inget mer. Liten nackdel är väll att han är fullbokad och man får räkna med 3 månaders väntetid. Själva tatueringen blev jag nöjd med kommer helt klart göra klart min nuvarande tatuering där och det kanske blir något mer i framtiden. Han är helt klart det bästa valet om man ska tatuera sig i Linköping.


   
SvaraCitera

UPPLAND, Uppsala

Namn på studion: Pärleporten
Omdöme: Jättefräscht och trevlig inredning, bra första intryck med andra ord. John som driver stället är otroligt duktig och dessutom väldigt trevlig 🙂 Det enda negativa (som jag egentligen bara tycker är positivt) är att han väljer sina motiv väldigt noga (han gör inte tribals och liknande), det är dessutom rätt läng väntetid. Rekommenderas starkt!


   
SvaraCitera

VÄSTERGÖTLAND, Göteborg

Namn på studion: Ed's Piercing
Omdöme: Ed har varit i branschen i över 10 år och det märks, för han är otroligt duktig och kunnig. Förutom det är han också väldigt trevlig och pratglad, och berättar gärna besynnerliga saker han varit med om som får en att skratta och slappna av.


   
SvaraCitera

VÄSTMANLAND, Västerås

Namn på studion: Magic Lines Tattoo
Omdöme: Både piercar och tatuerar. Jag har bara piercat mig där. Så jag kan bara säga lite om det. Killen som piercar heter Ante, SJUKT trevlig, öppen och snäll. Han pratar om allt med alla. Han är också väldigt duktig på sin sak, och väldigt noggrann. [y]
Västerås bästa piercingstudio.

Gå gärna in på deras hemsida och kolla! finns lite bilder och info om stället [smile]

I övrigt har dom mycket smycken och töjningar och grejer. Säljer även kläder och accessoarer.
plus att dom har sköna soffor [y]


   
SvaraCitera

GÄVLEBORGS LÄN, HUDIKSVALL

Namn på studion: Kung Kent Tattoo
Omdöme: Kent har tatuerat rätt så länge, i alla fall över 10 år och han är seriös och dessutom en superb tatuerare. Studion piercar också men sånt vet jag inget om och kan därför inte kommentera. Men jag är jättenöjd med min hittills enda tatuering därifrån, förhoppningsvis kommer jag göra fler där inom en snar framtid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VÄSTMANLAND, Hallstahammar

Namn: Burning4 tattoos and bodypiercing

Omdöme: har av alla bara hört dåliga saker om studion men mina egna erfarenheter från burning är bra, sjukt snäll piercare/ tatuerare, väldigt förstående.

EDIT; Tjockade bara till texten lite så det blev lättare att läsa //Jillie


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rallarn:

Någon som vet en bra/seriös piercingstudio i stockholm? är på jakt efter en just nu nämligen [cute]

STOCKHOLMS LÄN, Söder

Namn på studion; East Street Piercing
Omdöme; Jag personligen har inte piercat mig där. Men har kompisar som lovprisar dem över allt annat. Studion har ett bra rykte inom Sverige, men även internationellt. För sin renlighet men även för den trevliga och kunniga personalen.

Marcus är en lugn och säker kille som kommer med tips och förklarar utförligt av hur du skall sköta din piercing m.m

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

sweet_:

Ingen som har nå tips på tatuerare i norrbotten? [smile]

NORRBOTTEN, Umeå

Namn på studion; Red Dragon
Omdöme; Har hört massor med bra saker om denna studio. Mats med lärjungar kan absolut sin sak. Mer detaljer har jag tyvärr inte.

Vi har ju även;

NORRBOTTEN, Piteå

Namn på studion; Left Hand Tattoo
Omdöme; Även här en studio med mycket bra rykte om sig. Väldig bra studio om man vill ha realistiska tatueringar, dock kan deras väntetid vara ganska lång. att de inte bokar in kunder förens efter sommaren

De är även kända för deras användning av färg i sina tatueringar, så vill du ha en färgglad tatuering är det här du skall titta in.


   
SvaraCitera

NickoKick:

Omdöme: Ed har varit i branschen i över 10 år och det märks, för han är otroligt duktig och kunnig. Förutom det är han också väldigt trevlig och pratglad, och berättar gärna besynnerliga saker han varit med om som får en att skratta och slappna av.

Instämmer till fullo, Ed är jävligt go och bra


   
SvaraCitera

Tycker denna tråd bör bumpas. Jag skriver senare idag [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker detta var en bra idé!

Namn: House Of Pain, Växjö
Omdömme: Fixar både piercing och tatueringar och har ryckte om sig att vara bra. Jag tänker varken säga imot eller hålla med då jag inte ha något att gämföra med, och de två piercingar jag har fixat där har varit bra gjorta iaf.
Jag tycker dock inte att kundservicen där är något vidare.
De har drop-in piercing, och även fast vi var där mellan de tiderna fick vi båda gångerna vänta ett bra tag för att piercaren inte var där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uppsala , Darkwell:
Omdömme: Har fixat alla mina piercingar och är duktiga =) Även trevlig personal som är bra på o hjälpa och svara på frågor. Oftast tidsbokning. Men vissa eftermiddagar drop-in . 14 års gräns med målsmans tillstånd annars 18.


   
SvaraCitera

Göteborg
Hedi Hay Tattoo.
Omdöme: Hon själv är en av världens bästa tatuerare och de andra på studion håller även de grymt hög klass. Har gjort alla mina där. Den första av en kille som har egen studio nu och resten av Heides man Peter. Sjukt duktig kille som är hur skön som helst.


   
SvaraCitera