Aviseringar
Rensa alla

Tatuering under 18 går ganska lätt att skaffa!


Ämnesstartare

Hej alla ungdomar som läser detta!

Det finns många som vill tatuera sig innan de har fyllt 18 år,för i sverige är det 18 års gräns tyvärr. Men det finns ändå vissa tatuerare som gör på någon som är under 18 men då oftas med att din målsman är med (mamma,pappa eller annan som har ansvar för dig).
Men eftersom det inte är lagligt att tatuera någon som är under 18 år så måste man själv besöka eller ringa olika studios och hoppas på att de tatuera dig fast du är för ung (enligt lagen) Så är det iallafall i Sverige men de finns andra länder där ålder inte alls spelar någon roll tex: Danmark,Thailand,Holland,Turkiet och England. Jag skrev inte det här för att ge tips på tatuerare eller studios där du kan tatuera dig utan problem men för att vissa som mig,som är under 18 år, vill inte bara ha en tatuering för att det är coolt och snyggt. Jag har länge,många år,planerat en tatuering för det är verkligen nåt jag vill ha och jag får det även för mina föreldrar. Tatuering är nåt jag vill ha, inte för att visa upp som nåt coolt för kompisar eller för att reta upp mamma eller pappa. De som verkligen vill och får ha tatuering kan ganska lätt få det men man måste vara villig att ringa och leta upp ett par tatueringstudios om man såklart inte redan vet nåt ställe! Men ni som bara "åh vill skaffa en tatuering" kom ihåg att det är bättre att göra det hos en seriös UTBILDAD tatuerare än hos en klåpare! Lycka till med din tatuering!


   
Citera
Ämnesstartare

tack [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AnaAnastasia:

ör i sverige är det 18 års gräns tyvärr

Nej det är det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

Nej det är det inte.

ursäkta det ska in föras, men det är ingen som tatuera under 18 år i sverige. officielt!


   
SvaraCitera

AnaAnastasia:

och jag får det även för mina föreldrar.

Vad tycker dina föräldrar då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McAn:

Vad tycker dina föräldrar då?

Att jag får tatuera mig! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AnaAnastasia:

ursäkta det ska in föras, men det är ingen som tatuera under 18 år i sverige. officielt!

Du vet verkligen ingenting. Hört talas om SRT?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

Du vet verkligen ingenting. Hört talas om SRT?

om tatueringar menar du, tor och tyck vad du vill. Ja det har jag läst om det också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AnaAnastasia:

om tatueringar menar du, tor och tyck vad du vill. Ja det har jag läst om det också.

1. Jag vet mer än dig.
2. Jag kan stava.
3. Jag har mer tatueringar än dig.
4. Det finns ingen lagstiftadgräns, bara rekommendationer ifrån SRT.
5. Troll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

1. Jag vet mer än dig.
2. Jag kan stava.
3. Jag har mer tatueringar än dig.
4. Det finns ingen lagstiftadgräns, bara rekommendationer ifrån SRT.
5. Troll.

Nu börjar du ju skriva om annat,håll dig till ämnet,synd att du är omogen och måste skriva massa onödiga ord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AnaAnastasia:

Nu börjar du ju skriva om annat,håll dig till ämnet,synd att du är omogen och måste skriva massa onödiga ord.

Hahaha du failar så hårt.


   
SvaraCitera

Du får tatuera någon under 18 i sverige vilket redan har nämnts tidigare.
Det enda som finns är rekomendationer från srt vilket egentligen bara är en jävla ryggdunkarklubb.

AnaAnastasia:

Det finns många som vill tatuera sig innan de har fyllt 18 år,för i sverige är det 18 års gräns tyvärr. Men det finns ändå vissa tatuerare som gör på någon som är under 18 men då oftas med att din målsman är med (mamma,pappa eller annan som har ansvar för dig).

Bara av nyfikenhet:
Vilket brott menar du att man skulle göra sig skyldig till genom att tatuera någon eller sig själv som är under 18 år?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

parasic:

Bara av nyfikenhet:
Vilket brott menar du att man skulle göra sig skyldig till genom att tatuera någon eller sig själv som är under 18 år?

Ja jag skrev fel,men jag skrev fel men ut av misstag,läste nämligen att de skulle in föras en lag om 18 år gräns och jag trodde den fanns nu. Men ni som kommenterat har skrivit det som stämmer eftersom jag trodde fel så tack för det. Bli av med jobbet, så ett brott mot dig själv då (har de någon form av licens) men annars så är det väl inget mer eftersom jag trodde och skrev fel. Det jag tänkte på (som trodde det fanns en lag) var att det då skulle var olagligt att tatuera någon under 18 men jag trodde och skrev helt åt helvete så inget alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

Hahaha du failar så hårt.

Med vad? Du är otydlig.


   
SvaraCitera

AnaAnastasia:

Bli av med jobbet, så ett brott mot dig själv då (har de någon form av licens) men annars så är det väl inget mer

Vem som helst kan ju kalla sig tatuerare då det inte är en skyddad yrkestitel.
Och bli av med jobbet blir du ju om din arbetsgivare inte vill att du tatuerar folk under 18 men gör det ändå. då är det ju dock fråga om att du inte följt arbetsplatsens policy och inget lagbrott.

Om du har länk till det du läste får du gärna posta den så jag får ta en titt.


   
SvaraCitera