Aviseringar
Rensa alla

tatueringar, vita tatueringar


Ämnesstartare

ni med erfarenhet av tatueringar, två frågor!
1. Är chansen stor att få nej till jobb och liknande och man har tatueringar på fingrarna? Isåfall tänker jag på insidan av ringfingret

2. Är det något som har en vit tatuering? Blir det fint och hur tydligt syns den? 🙂


   
Citera

Beror nog på vart du söker jobb tror jag, men de var väl nå tjoffs om att de räknas som diskriminering för ett antal år sedan? Kanske minns fel..

Vet inte riktigt, googlade o bilderna som dök upp såg ju fan inte snygga ut [blush]


   
SvaraCitera

vad fult med vita tatueringar.


   
SvaraCitera

sådana fjortisgaddar accepteras nog ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vitt ser väl lite ut som ärr kanske... Den syns väl bättre ju mörkare hud du har, daah [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vita tatueringar kan bli gulaktiga och mer eller mindre försvinna i läkningsprocessen, så det finns en chans att det inte alls blir fint efter ett tag.. Men om du vill chansa så är det ju fint om det lyckas! Dock skulle jag rekommendera svarta tatueringar [crazy]


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Skönhet, Utseende och Mode


   
SvaraCitera

Tycker att en lyckad vit tatuering på lite mörkare hy är fantastiskt fint, men på blek nordisk vinterhy lär den ju knappt synas?


   
SvaraCitera

johannamaria:

1. Är chansen stor att få nej till jobb och liknande och man har tatueringar på fingrarna? Isåfall tänker jag på insidan av ringfingret

Det beror ju på vilket intryck man ger överlag för det mesta. vissa överseriösa företag har nolltolerans på tatueringar som man ej kan dölja, medans andra har ganska flytande policy. på insidan av ringfingret är det väl inte en jävel som kommer se den, så du torde vara safe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:

Vet inte riktigt, googlade o bilderna som dök upp såg ju fan inte snygga ut

Nej jag vet, det är några få som ser bra ut men de flesta ser ut som ärr.. Men den blir så synlig i svart och jag är lite rädd att ha något för odiskret på händerna ifall jag ångrar mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chenni1:

Vita tatueringar kan bli gulaktiga och mer eller mindre försvinna i läkningsprocessen, så det finns en chans att det inte alls blir fint efter ett tag.. Men om du vill chansa så är det ju fint om det lyckas! Dock skulle jag rekommendera svarta tatueringar

Ja, om man googlar på bilder så är det några få som ser bra ut, de andra syns dåligt eller ser ut som ärr. Men jag vill inte ha en för synlig tatuering även fingret är det ända stället jag kan tänka mig.


   
SvaraCitera