Aviseringar
Rensa alla

Tatuerings-tråden


Klart  nålen kommer att penetrera huden. Han skojade dock med dig när han sade att den kommer att gå rakt igenom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Klart  nålen kommer att penetrera huden. Han skojade dock med dig när han sade att den kommer att gå rakt igenom.

asså jag vill jätte gärna ha en stor tatuering men jag är lite orolig hur jag ska ta han om en stor tatuering jag ska först börja med en liten o sen när jag är redo ska jag börja med större jag har ju läst att tatuering är ett öppet såt blir orolig  när de blir större tatueringar vill inte att nå ska gå snett åt helvete led min tatuering eller med min arm tips eller förslag? är orolig men vill så gärna ha en stor tatuering efter jag ha gjort mina små


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror jag vill börja gadda hela bröstet efter jag har gjort mina små tatueringar


   
SvaraCitera

Börja med en mindre och se hur det känns, man måste låta läkeprocessen ta tid, vilket är jobbigare med större verk. Om en mindre tatuering varar sig och har sig, brukar det lösa sig,  men det desto jobbigare om man har en stor blaffa på ryggen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axel_von_Färsen:
Börja med en mindre och se hur det känns, man måste låta läkeprocessen ta tid, vilket är jobbigare med större verk. Om en mindre tatuering varar sig och har sig, brukar det lösa sig,  men det desto jobbigare om man har en stor blaffa på ryggen...

okej tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axel_von_Färsen:
Börja med en mindre och se hur det känns, man måste låta läkeprocessen ta tid, vilket är jobbigare med större verk. Om en mindre tatuering varar sig och har sig, brukar det lösa sig,  men det desto jobbigare om man har en stor blaffa på ryggen...

vad menar du med om tatueringen varar sig?Censur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller är de najs o börja med ett motiv så  bygger man upp den till en halvsleeve?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svär på allt skulle vilja  ha en feet halvsleeveCool


   
SvaraCitera

Danneboi: vad menar du med om tatueringen varar sig?

Om man inte tar hand om den bra, den måste andas och så vidare, man använder även en viss hudkräm annars blir det var och sånt. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axel_von_Färsen:

Om man inte tar hand om den bra, den måste andas och så vidare, man använder även en viss hudkräm annars blir det var och sånt. Ledsen

men hur ska man ta hand om den på bästa sätt då?


   
SvaraCitera

Danneboi: men hur ska man ta hand om den på bästa sätt då?

Du kmr få mer info utav tatueraren men du använder en salva typ, låter inte vatten vidröra den etc. Finns massa videor på Youtube om det. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axel_von_Färsen:

Du kmr få mer info utav tatueraren men du använder en salva typ, låter inte vatten vidröra den etc. Finns massa videor på Youtube om det. Tumme upp

men hur ska man låta bli att klia de är ju en skorpa som ska läka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men asså den där tatuerings smärtan den är väl bara begränsad när man blir tatuerad och sen så är smärtan över är de så?


   
SvaraCitera

Danneboi:
men asså den där tatuerings smärtan den är väl bara begränsad när man blir tatuerad och sen så är smärtan över är de så?

Nej, smärtan sitter alltid i. Det är därför tuffheten i en människa kan mätas i hur många tatueringar den har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nahual:

Nej, smärtan sitter alltid i. Det är därför tuffheten i en människa kan mätas i hur många tatueringar den har.

nej men sluta skoja smärtan är väl begränsad och sen när tatueringen är färdig så är smärtan avklarad?


   
SvaraCitera