Aviseringar
Rensa alla

Tatuerings-tråden


Ämnesstartare

DC46087E-A79E-4C3C-A649-1BB59B9B5A11-683asså jag tycker tatueringar är najs o vill själv ha 2 hela armar sleeves fulla med bläck men har hört om man typ börjar träna så täns tatueringen ut så jag vet inte när jag ska börja gadda mig funderar nu tiill sommaren? inte en chans att jag går utan tatueringar "jag känner mig typ naken utan tatueringar" men de är väl dyrt o skaffa eller? jag vill jätte gärna ha en tatuering ni som har tatueringar vad tycker ni hur känns de skulle ni kunna leva utan tatuering? rent allmänhet vad tycker ni om tatueringar?


   
Citera
Hando

Tränar du i "normalt tempo" (Dvs inga steroider och inte går upp 3 kg muskelmassa per månad) så är det nog ganska lugnt. Huden är väldigt töjbar. Tänk dig typ en som tryckt bild på en ballong som expanderar.
Kan nog hända att du kan behöva fylla i på vissa ställen efter något/några år. (Det tar tid att bygga muskler)
Vissa bodybuilders har behövt fylla i sina på armar och bröst, andra inte alls. Du får själv se helt enkelt.

Sleeves kan vara skitdyrt att skaffa. Du får nog räkna med 10-20k per arm beroende på hur mycket detaljer det är. Du får nog ha tur om du får en tatueringstid till sommaren. Ofta lång väntetid på studios. (I min lilla by är det 4-6 månader, liknande på andra studios i närheten)
Men har du design färdig och pengar som ligger och bränner i fickan, gå till tatueraren och diskutera datum snarast för att få så bra chanser för att få bokning ganska tidigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hando:
Tränar du i "normalt tempo" (Dvs inga steroider och inte går upp 3 kg muskelmassa per månad) så är det nog ganska lugnt. Huden är väldigt töjbar. Tänk dig typ en som tryckt bild på en ballong som expanderar.
Kan nog hända att du kan behöva fylla i på vissa ställen efter något/några år. (Det tar tid att bygga muskler)
Vissa bodybuilders har behövt fylla i sina på armar och bröst, andra inte alls. Du får själv se helt enkelt.

Sleeves kan vara skitdyrt att skaffa. Du får nog räkna med 10-20k per arm beroende på hur mycket detaljer det är. Du får nog ha tur om du får en tatueringstid till sommaren. Ofta lång väntetid på studios. (I min lilla by är det 4-6 månader, liknande på andra studios i närheten)
Men har du design färdig och pengar som ligger och bränner i fickan, gå till tatueraren och diskutera datum snarast för att få så bra chanser för att få bokning ganska tidigt.

jag vill jätte gärna ha en sleeve


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag kan ju lätt betala 10-20k men inte mera än så jag har ju tatueringar som intresseGlad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänkte bärja gadda mig nästa år  lite smått se hur de känns o se där men jag tycker de är snyggt med mycket detaljer på tatueringarTumme upp


   
SvaraCitera

de är pissdyrt som ja fattat de. en klasskompis gjorde 3 stjärnor på armen, inte alls stort och bara de kosta 3000 o j´ska du göra en sleeve får du sitta jävla massa timmar o bli tatuerad, du kanske är klar med en sleeve till hösten om du börjar typ samma dag du fyllt 18


   
SvaraCitera

Se till att gå till en seriös tatuerare (känner en del som blev missnöjda på grund av dålig teknik) och den första är alltid lite speciell. Läs på om hur du "sköter" en tatuering, är alltid fult med ärr/"hudfläckar".

Vad har du tänkt dig för motiv Danne? Glad


   
SvaraCitera

du kmr inte bli bodybuilder på en dag så de e ganska lugnt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
de är pissdyrt som ja fattat de. en klasskompis gjorde 3 stjärnor på armen, inte alls stort och bara de kosta 3000 o j´ska du göra en sleeve får du sitta jävla massa timmar o bli tatuerad, du kanske är klar med en sleeve till hösten om du börjar typ samma dag du fyllt 18

jag får inte börja tatuera mig innan 18 år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axel_von_Färsen:
Se till att gå till en seriös tatuerare (känner en del som blev missnöjda på grund av dålig teknik) och den första är alltid lite speciell. Läs på om hur du "sköter" en tatuering, är alltid fult med ärr/"hudfläckar".

Vad har du tänkt dig för motiv Danne? Glad

jag vet inte det varierar från dag till dagGlad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:
du kmr inte bli bodybuilder på en dag så de e ganska lugnt

pratar du om muskler eller tatueringar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axel_von_Färsen:
Se till att gå till en seriös tatuerare (känner en del som blev missnöjda på grund av dålig teknik) och den första är alltid lite speciell. Läs på om hur du "sköter" en tatuering, är alltid fult med ärr/"hudfläckar".

Vad har du tänkt dig för motiv Danne? Glad

men då hittar man en som kan göra cover up på sin gamla tatto


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej men asså ärligt tatueringar är ju drömmen även om min farsa är helt imot det fattar inte varför de ska ju sitta på min kropp?Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

som jag sa känner mig helt naken utan tatuerinar måste ha bläck


   
SvaraCitera

Danneboi: men då hittar man en som kan göra cover up på sin gamla tatto

Blir kostsamt då, och inte lika snyggt som en perfekt tatuering från början. Men ja, du har rätt.

Danneboi:
som jag sa känner mig helt naken utan tatuerinar måste ha bläck

Var samma för mig - man blir även beroende efter sin första. Vill ha över hela kroppen nu hehe. Galen


   
SvaraCitera