Aviseringar
Rensa alla

Tatueringsidé (tyck till!)


Ämnesstartare

Jag har äntligen kommit på hur jag tänker tatuera mig. Älskar tatueringar, men vill ju inte bara haen "för att". Men nu har jag kommit på en bra idé om en tatuering som skulle kännas betydelsefull för mig. Tyvärr lär den bli dyr, men det är den absolut värd. Skulle behöva att någon uppskattar ungefärligt pris. Säg gärna vad ni spontant tycker om den också, vore kul att höra lite åsikter!

Jag vill tatuera mig på ryggen, i princip över hela ryggen, i svart bläck och utan färgläggning. Motivet ska vara en räv och då menar jag inte en fotoliknande räv (eh, alltså en realistisk väldigt verklighetstrogen räv) utan en tydligt ritat/enklare sådan. Lite tribalstuk, men det ska ändå synas klart och tydligt vad det är för något. Runt räven vill jag ha en massa eld, fortfarande inte färglagt, som letar sig upp längs ryggen som en eldsvåda. Några flammor ska "skäras av" som i en sprakande brasa och nå ena axeln.

Jag hoppas ni fattar hur jag menar, men ibland kan det ju se ut som om elden har "lösa delar" när den brinner, lågorna liksom skärs av i några sekunder medan de fladdrar. Tja, det var väl hela idén. Tänker också tatuera in ett tori amos citat som ett armband runt vänstra överarmen. Vilket citat vem jag inte, för alla hennes låtar betyder mycket för mig.

Vad tror ni om den, kan den bli snygg?
Kan någon uppskatta priset/tiden?(borträknat citattatueringen)


   
Citera
Ämnesstartare

Du ska absolut inte bli gaddad utav ngn billig lite halvskum tatuerare iaf, vänta hellre tills du har råd om du är orolig över pengarna.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Kattpuré.

Den räven. Annars nej. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Denna textremsa dyker alltid upp i mitt huvud när jag läser ditt namn:

"Hej, Jupiter, hej på dig Jupiter!" [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det lät... hemskt.
Svart bläck eller Black and grey? när du säger att det ska vara tribalstuk på den så antar jag ju bara att du kommer vilja ha svart, men svart har en tendens att bli blått och suddigt efter något år och på en så stor yta som din rygg skulle det nog se för jävligt ut, och dom flesta mer lärda tatuerare skulle nog vägra göra den på det sättet.

Notera att jag inte menar att vara elak eller dyl. jag är bara realistisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Keysersoze:

jag är bara realistisk.

ok. Men just den biten tänkte jag ta med den tatueraren som ska göra den. Jag är inte särskilt bra på tatuering och sånt, nu snackar jag enbart om en "grovskiss" och en idé till själva motivet. Det andra får ju komma när det börjar närma sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter inte som en bra ide nej. Tycker iaf inte jag.

Dessutom kostar det väldigt mycket att göra backpieces, eftersom det är så mycket plats, så tar det lång tid osv.

Tycker du ska komma på något bättre, det blir både dyrt och fult.


   
SvaraCitera

det är din kropp så, tänk på att du tatuerar dej för din egen skull och att du tycker det är snyggt, inte för att dina vänner tycker de.

kan säga att det kommer göra ont som fan!! 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trewqaz18:

inte för att dina vänner tycker de.

hahahaha. jag har inga vänner, lol.

trewqaz18:

kommer göra ont som fan!!

gött! ont har jag inte haft på länge.[bigcheers]


   
SvaraCitera

heyjupiter:

jag har inga vänner,

jag är din vän [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trewqaz18:

jag är din vän

[love][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Personligen tycker jag att det låter.. hemskt, rent ut sagt. Men det finns ju värre. Tribals och eldflammor är ganska illa i mina ögon.

Men det är din kropp..[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

é.

Vi tänker lika.


   
SvaraCitera