Aviseringar
Rensa alla

tbe-vaccinspruta och smärta i armen


Ämnesstartare

tog tbe-vaccin idag och min vänsterarm är nu helt obrukbar! det började med att det bara smärta lite i muskeln som fick injektionen ett par timmar efteråt, men nu har det spridit sig i hela överarmen och ut i axeln.

undrar ni som tagit vaccin och fått denna biverkning, hur länge höll det i sig????
kommer det va normalt när jag vaknar imorgon eller kommer jag vara enarmad då med???????
jag har fått så här förut men jag har glömt!

hjälp


   
Citera
Ämnesstartare

Fästingvaccinet? Tog förrförra året tror jag.
Det gör jätteont efteråt ja. Eller man blir liksom lite förlamad i armen. Tog i en buss utanför en affär en gång. En jättesnabb tant. Han knappt sätta mig innan hon penetrerade mig och ba nu är det klart GÅ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men hur länge gjorde det ont då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spartakus känner nada så jag känner mig fett klen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de flesta brukar känna av det! han kanske känner imorgon
jag brukar känna dagen efter. brukar hålla i sig i typ två dagar ba. tat lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

::(:(:((:

undrar mest för det kommer bli så jobbigt att jobba med detta, men man kan ju inte vara borta för en så fånig sak som armsmärta efter vaccinspruta liskom :((::(


   
SvaraCitera

You can do it!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte tagit TBE-vaccin, men däremot TBC-vaccin för en massa år sedan - visst, armen var lite öm samma dag, men jag känner inte igen något om att min arm varit helt obrukbar...

[love]


   
SvaraCitera

Tänk positivt.
Som enarmad behöver du bara hålla saker i en hand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tog mot hepatit a-b och hade ont i armen typ en dag efteråt. Men inte så allvarligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig fått biverkningar av vaccin.. Var dock rädd att få utav svininfluensan-vaccinet, så tog det aldrig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är inte ovanligt att det gör ont ett tag efter.


   
SvaraCitera