Aviseringar
Rensa alla

Teckningsgrupper etc.


Ämnesstartare

Jag skulle gärna träffa lite folk som tecknar. Har lite idetorka och inga av mina kompisar tecknar så det finns ingen man kan diskutera tecknande med.

Man skulle kunna göra arttrades osv:

(min sida ifall någon är intresserad: http://stoffe930.deviantart.com/ )


   
Citera

Online och sånt då eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det blir väll lättast. Men tänkte väll att man kunde skissa gemensamma teman, dela ideer och erfarenheter, och göra arbeten ihop, för att utvecklas som konstnär/tecknare.

Har inte tänkt igenom helt hur man ska göra men det finns ju alltid alternativ som skype, mail och hemsidor som deviantart.

Har inte tänkt igenom det till 100% men tyckte det var bäst att hitta intresserade och sen bestämma vad man ska göra.


   
SvaraCitera

Well om du får ihop nåt skulle jag kunna tänka mig att vara med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Well om du får ihop nåt skulle jag kunna tänka mig att vara med.

Jag är däremot inte jätte bra på att teckna, eller ja jag är ju bra men det finns ganska många som är bättre 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Well om du får ihop nåt skulle jag kunna tänka mig att vara med.

Jag är däremot inte jätte bra på att teckna, eller ja jag är ju bra men det finns ganska många som är bättre 😛


   
SvaraCitera

stoffe93:

Jag är däremot inte jätte bra på att teckna

Har väl ingen större betydelse när det är detta:

stoffe93:

utvecklas som konstnär/tecknare.

som är poängen med hela grejen.

Du skulle ju kunna starta nåt här på um, men vet inte hur stort intresset egentligen skulle vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Du skulle ju kunna starta nåt här på um, men vet inte hur stort intresset egentligen skulle vara.

Det finns en tråd där man kan visa arbeten man gjort, jag kan ju fråga där om det finns intresserade?


   
SvaraCitera

stoffe93:

kan ju fråga där om det finns intresserade?

Ja, det skulle du kunna göra. Fast eftersom den ligger i samma delforum som den här tråden lär alla som läser den också läst detta. Det är typ bara 4-5 pers på um som jag känner till som faktiskt tecknar regelbundet, och två av dem är inte ens aktiva atm [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Det är typ bara 4-5 pers på um som jag känner till som faktiskt tecknar regelbundet, och två av dem är inte ens aktiva atm

Ok :(, jag får nog kolla på andra forum också.

Men inte för att det har med saken att göra men du har väll varit/är gästlärare på högskolan på Gotland, Speldesign och grafik?
Vet du då hur stor konkurrens det är på arbetsprovet?


   
SvaraCitera

stoffe93:

Ok :(, jag får nog kolla på andra forum också.

Gört!

stoffe93:

Vet du då hur stor konkurrens det är på arbetsprovet?

Har ingen koll på hur många som söker men klasserna är stora (30-40 pers/klass) och spridningen i grafiska skills och kunskaper eleverna emellan är ganska så stor. Vi får in allt från folk som inte vet hur man använder photoshop, folk som aldrig nånsin ritat utan bara suttit i 3D/vill sitta med 3D, till de som skulle kunna vara färdiga konceptartister eller animatörer redan.
Och dessa är alltså de som blir antagna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Och dessa är alltså de som blir antagna.

Tack, blev lite lugnare nu, har bestämt mig och söka dit.
Så jag försöker börja intensivare med tecknandet nu så jag kan öka mina chanser att komma in 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Och dessa är alltså de som blir antagna.

Tack, blev lite lugnare nu, har bestämt mig och söka dit.
Så jag försöker börja intensivare med tecknandet nu så jag kan öka mina chanser att komma in 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tja har hittat en till än så länge via deviantart. får se om fler nappar.
The search goes on![wink]


   
SvaraCitera

fin tjej med gasmask


   
SvaraCitera