Aviseringar
Rensa alla

Teknik - Scheman som dödar.


Min1:

Jag behöver tips från folk som gått/går teknik och tänkte också fråga folk med fullpackade scheman fram till halv 4 varje dag.

du kan trösta dig med att andra har det värre! halv fyra är ingenting i gymnasiet.

Min1:

Inte ens samhällsklasserna går så länge, de slutar runt halv tre oftast.

har fullsmockat till fyra varje dag förutom en, då är de generösa med att vi får sluta tio över tre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

var glad att du bara slutar halv 4


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså? Går teknik från 8 till 4 varje dag och har gått i 8 dagar nu :s helt okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min1:

Nja, har idrott en gång per vecka, annars vet inte.

Menade om ni har gym, och kan fixa gymkort billigt osv. + Man kan alltid stiga av ~en station tidigare, men ja. Du vänjer dig, lycka till [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha, jag går till halv 12 på 2 dagar och börjar 10 en dag. riktigt nice schema [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min1:

Jag behöver tips från folk som gått/går teknik och tänkte också fråga folk med fullpackade scheman fram till halv 4 varje dag. Hur mår ni när ni kommer hem?

Alltså... Det var nästan värre i grundskolan, då hade vi liksom... upp till sju lektionen om dagen, med 5 min rast emellan+lunch... Nu har vi kanske fyra lektioner (som då är upp till tre timmar), och slutar runt fyra. Går du ren teknik eller går du teknikcollege?

Teknikcollege är så sjukt mycket värre än ren teknik, du får lära dig massa om verkstad osv, som du skiter fullständigt i. Du kan ju tänka dig hur skönt det är att tillbringa en tretimmarslektion med att borra och gänga metalldelar, utan något som helst intresse för det... [rolleyes]

Se till att sova. Ta med en frukt. Man känner sig som en tioåring när man gör det, men man blir SÅ mkt mer pepp om man har blodsockret under kontroll. Ät ordentligt och sov ordentligt. och som sagt... rör på dig. jag tror det är bäst om du rör på dig regelbundet INNAN du köper gymkortet. Är du inte van att röra dig kommer det va så tråkigt att gymma att du skiter i det. Så skulle jag gjort i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går första ring på Samhällsprogrammet .. Schema är ju en plåga. Iofs har jag gått 1 vecka nu men, asså vi börjar 08:00 oftast, Och Tisdag/Torsdag 7:30 sedan går vi till 16:30,16:25,16:35 Varje dag, utom Onsdagar då jag slutar 14:45 !

+ Att jag får vänta på Bussen i timme extra, pga att den går ca 5 minuter innan vi slutar -,-' .. Så jag är hemma ca 18:10 nästan varje dag, förutom Onsdag.


   
SvaraCitera

Skolka lite oftare och plugga mer själv.
Jag brukade skolka för att jag inte pallade gå, fast jag skippade även pluggandet också vilket inte är en sådan god idé om man inte går på föreläsningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk på utbildningen, arbetet och lönen som du eventuellt kommer få i framtiden! Det är motivation tillräckligt!

Själv läser jag 120HP (högskolepoäng) de två kommande terminerna. Vilket motsvarar 2 program på helfart samtidigt. Framtiden är min motivation[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera