Aviseringar
Rensa alla

Tele2 abonnemang


Ämnesstartare

Nu är det så att jag ska skaffa en ny mobil snart och hade tänkt att jag kanske skaffar en med abonnemang.

Jag fattar dock ingenting (tror jag är efterbliven), det är så mycket kostnader hit och dit :S

Va finns det för bra tele2 abonnemang, jag vet att jag vill ha kompis men det finns så många olika att välja på :<

Och hur räknar man ut den totala kostnaden för mobilen? :O
Ta denna som exempel: http://www.katshing.se/mobilprislista/index2.asp?aid=21384&cid=3826

[cute][cute][cute][cute]


   
Citera

Den där köper du ju mobilen för 4400, sen blir du bunden till Tele 2 (pott 169) i 18 månader.

4439 + (18 * 169) = 7481


   
SvaraCitera

rekommenderar att du köper mobilen rakt av och kör studentabonnemanget [ops].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

rekommenderar att du köper mobilen rakt av och kör studentabonnemanget .

Vad är studentabonnemanget? [surprised]

(Vet, jag är mentalt efterbliven när det kommer till abonnemang)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför abonnemang? :c kontantkort är mycket simplare [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

kontantkort är mycket simplare


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

kontantkort är mycket simplare

Hata kontantkort. Värdelöst ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Hata kontantkort. Värdelöst ju

nä varfrö då? 😮 har iofs att göra med om man smsar eller ringer mest, vad ens kontakter har för operatör osv


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

nä varfrö då? 😮 har iofs att göra med om man smsar eller ringer mest, vad ens kontakter har för operatör osv

Smsar gratis till alla och ringer gratis till folk tele2 & comviq med mitt abonnemang, betalar 19kr/månaden + kostnaden för för det jag ringer för som dras av från mitt konto automatiskt.

Svårt att få samma deal via kontantkort då man oftast måste betala massa för att få gratis sms och då hinner dagarna gå ut(man har oftast bara typ 30 dagar med gratis sms) innan jag har hunnit ringa upp allt. Sedan är det svårt att få samma enkelhet, behöver aldrig bry mig om att ladda på pengar eller liknande

Sen händer aldrig detta: behöver ta bussen, har inga kontanter. Det är lungt, jag kan köpa en smsbiljett! ... Saldo: 4,17kr [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Sen händer aldrig detta: behöver ta bussen, har inga kontanter. Det är lungt, jag kan köpa en smsbiljett! ... Saldo: 4,17kr

life's a bitch [crazy]

Skentrevlig:

Smsar gratis till alla och ringer gratis till folk tele2 & comviq med mitt abonnemang, betalar 19kr/månaden + kostnaden för för det jag ringer för som dras av från mitt konto automatiskt.

[tard] vad heter abonnemanget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har tele2 abonnemang de asbra


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

vad heter abonnemanget?

Kolla mina länkar längre upp [love][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Kolla mina länkar längre upp [love][cute]

vad ansträngande [blush] men ok då!

edit: dom funkade inte [sad]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

dom funkade inte

Fan va bög [mad]

http://www.mecenat.se/studentrabatter/telefoni-och-bredband/telefoni/tele2_mobil...

Den borde fungera. Du har abb. längst upp


   
SvaraCitera