Aviseringar
Rensa alla

telefonerade med mor


Ämnesstartare

hon har tydligen ej förstått vad jag sagt till henne ska hända i helgen. Fraser som "över natten?! hur jävla kåta är ni?!" och "var tog min lilla flicka vägen, hon som var 17 och förståndig" haglade tätt. Hur förhandlar jag med henne?!

Hon vill: "ses över dagen, hjälp mig med hästarna på kvällar/natter/morgnar"
Jag blir irriterad när hon inte kläcker ur sig sina önskemål förrän liiite för sent.


   
Citera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

över natten?

Jag kanske förstår skvallret nu.[surprised]

Men, chilla mor. Man kan ha sex dagtid också.[wink]


   
SvaraCitera

hade: gjort uppror!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Men, chilla mor. Man kan ha sex dagtid också.

sa "men mamma, det kan inte hända nåt på natten som inte kan hända på dagen också"

Hon tycker att shopping i närliggande stad kan vara fin dejtsyssla, men alltså. Man kan ju ha sex i provrum också, och det är ju vad hon oroar sig för.

Tyckte väl jag att hon tog det lite FÖR bra när jag frågade henne förra veckan om det var ok med mansbesök.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Blivande_japan:

hade: gjort uppror!

hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Hon tycker att shopping i närliggande stad kan vara fin dejtsyssla, men alltså. Man kan ju ha sex i provrum också, och det är ju vad hon oroar sig för.

HAha, absolut. Är man så kåta som ni är så kan sådant mycket väl hända.
[wink]


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

hur?

vet inte riktigt hur din situation är, men om du ej bor hemma hade jag i ditt ställe sagt:

"nu har jag redan planerat in ngt denna helg, så kommer ej hem. säg till längre i förväg om du vill att jag ska komma hem!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

"nu har jag redan planerat in ngt denna helg, så kommer ej hem. säg till längre i förväg om du vill att jag ska komma hem!"

sa det till henne också, ogillar att mormor på kort varsel bestämt sig för att åka till sin syster och mor och därför behöver mamma mer hjälp med in och utsläpp. Är farligt etc att vara själv i mörker med 5 hästar liksom. Använde mig av orden "vill bjuda hem *** över helgen" och tyckte att det var underförstått att det ej var 1 dagsvisit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

och tyckte att det var underförstått att det ej var 1 dagsvisit

Väldigt tydligt att det var längre än bara en dag [no-no]
+ är det inte relativt långt mellan er?
Jag tycker din mamma är dum osv och hade du inte pojkvän för längesen? Din mamma måste ju ha varit medveten om det? O.o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

A

MEN DIN TOMTE! Sökte ju upp den på tuben innan jag han se du postat den [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jag tycker din mamma är dum osv och hade du inte pojkvän för längesen? Din mamma måste ju ha varit medveten om det? O.o

jo, men jag fick inte sova över hos honom egentligen. En gång gjode jag det ändå pga hans dumma kompis lurade mig se läskig film och jag grät när jag gick på toa pga ensam inlåst. Efter det var det ok att jag sov hos honom. Och hon var medveten och vet att jag är upplyst om hur man skyddar sig från barn. Skulle kunna "men mamma du var ungefär såhär gammal när du väntade mig, så är du rätt person att klaga?" men vet att det kommer resultera i ett känslomässigt utbrott om att jag är så mycket mer upplyst för jag fick veta när jag var i lågstadieålder hur man skyddade sig för jag inte ska genomgå samma etc etc etc.

Nintendo:

är det inte relativt långt mellan er?

ca 25 mil, ironiskt att jag inte får träffa i helgen för att mormor ska till hans trakter. Sa till henne att man inte åker 25 mil för att fika, om man gjorde det borde hon hålla bättre kontakt med sina kusiner. [blush]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Floppsen:

MEN DIN TOMTE! S

hjälp mig istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

MEN DIN TOMTE! Sökte ju upp den på tuben innan jag han se du postat den

Haha sån jag är ba'[party]

Partypooper!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

hjälp mig istället.

Sorry Sis! Men du lär nog strunta i din mamma om du vill ha besök över helgen och ta diskussionen efteråt om hon är oresonlig nu. Alternativt så träffar du henne irl å diskuterar, det är inte lika lätt att reta upp sig om man ser varran i ögonen.

köttfärssås:

Haha sån jag är ba'[party]

[no-no][no-no][no-no][no-no][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Alternativt så träffar du henne irl å diskuterar, det är inte lika lätt att reta upp sig om man ser varran i ögonen.

hon är ju inte här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

ca 25 mil

Så hon vill att han ska åka 25 mil, vara hos dig några timmar och sen åka hem igen? [crazy] Fast hon kanske inte kände till avståndet [crazy]

Postorderhoran:

jo, men jag fick inte sova över hos honom egentligen

Är din mamma medveten om att du snart är myndig? [crazy]

Postorderhoran:

men vet att det kommer resultera i ett känslomässigt utbrott om att jag är så mycket mer upplyst för jag fick veta när jag var i lågstadieålder hur man skyddade sig för jag inte ska genomgå samma etc etc etc.

Ja, exakt. Du är mer upplyst och borde klara av att ha en pojke på besök utan att bli gravid och "förstöra ditt liv" osv [wink]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Förlåt för mitt missbruk av: [crazy]


   
SvaraCitera