Aviseringar
Rensa alla

Telefonförsäljare?


Ämnesstartare

Sökte tidigare ett jobb som telefonförsäljare och fick jobbet. Nu skulle jag vilja höra om någon har en erfarenhet från denna typ av jobb?

Själv var jag extremt skeptisk inför detta men efter säljutbildning så börjar jag förstå mer vad det handlar om så nu får man väl försöka och går det inte så får man väl sluta i värsta fall. Jag kommer gå på fast timlön+provision.


   
Citera

Det är helt okej. Man blir väldigt trött på det efter ett tag, men så länge som du kan distansera dig ifrån utskällningar och annat så kommer det gå fint. Bara att tänka att det är telefonförsäljaren och inte du själv som blir utskälld.

Obs, är trött och vill ej gå till jobbet idag p.g.a. det regnar som fan. Därför som jag klagar [blush]

Det är faktiskt inte så illa som man kan tro. Lätta pengar liksom [y] Vad ska du sälja förresten?


   
SvaraCitera

Jag har jobbat som telefonförsäljare och jag gillade det inte. Jag vet att det finns folk som gör det så jag råder dig till att i alla fall pröva. Jag fick enbart provision och det var inte det ultimata.

Det du ska vara beredd på är att folk kan vara jätteotrevliga, var med om folk som skrek att jag borde dö mm. vilket inte var så brutalt kul. Andra var roliga att prata med och det var såna stunder som jobbet var roligt på, plus att kollegerna var trevliga. Men som sagt var, pröva det om du tror det kommer passa dig, och som du själv skrev så kan du sluta om det suger.

Lycka till![smile]


   
SvaraCitera

Jag jobbade som försäkringsförmedlare för ett call-up center. Typ samma sak fast striktare regler, längre utbildning och högre lön [bigcheers]

Gick bra, var ganska kul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Lätta pengar liksom Vad ska du sälja förresten?

Säljer lotter för Kombilotteriet [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter ju ändå som jag trott. Hårt jobb, men samtidigt tror jag man lär sig grymt mycket, kan bli starkare i psyket och får lära sig att hitta en distans till sig själv och låta saker rinna av sig. Vilket jag tror man kan ha rätt stor nytta av sen.

Äsch vafan jag ska på det och bli bäst [wink]


   
SvaraCitera

daylight:

Äsch vafan jag ska på det och bli bäst

Kör som fan [cool]


   
SvaraCitera

Prova pa! Jag har inte jobbat som saljare, men jobbade for Procter & Gamble pa deras contact centre i Newcastle (dar man hamnar om man ringer numret pa Pringlesroren, eller pa Arielpaketen etc). Sa vi blev uppringda istallet av folk som hade problem med produkter (mestadels, ibland ringde folk for att beromma oss ocksa). Jag hade dock bara UK contacts sa vet inte hur pass taskiga svenskarna var men man far precis som andra sagt helt enkelt ova pa att inte ta at sig personligen. Efter ett tag trottnar man men det ar nog anda en nyttig erfarenhet.


   
SvaraCitera

Jobbade en och en halv dag. Man blir så jävla utnyttjad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har jobbat som telefonförsaljare 2 somrar.. inte kul jobb, men pengar som pengar.. tjanade ratt bra iaf.
men som non sa, man ska tanka att man e en försaljare och inte ta at sig av det folk kan saga till en. men det finns trevligt folk ocksa, speciellt söta sma tanter som inte har pratat med folk pa lange

daylight:

Säljer lotter för Kombilotteriet

haha been there done that


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

youmademe:

daylight: Säljer lotter för Kombilotteriet

haha been there done that

Haha, går det att sälja? 😉


   
SvaraCitera

daylight:

Säljer lotter för Kombilotteriet

vad heter företaget jobbar åt??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

marko94:

vad heter företaget jobbar åt??

Jag kommer jobba för Provoice men sälja åt Kombilotteriet


   
SvaraCitera

Min syster har varit telefonförsäljare. Där emot så tröttnade hon efter tre månader. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daylight:

fast timlön+provision.

Om du ändå har en fast timlön (kanske inte jättehög dock) så är det en fördel. Jobb med enbart provision brukar sluta med att man ger upp när alla bara hatar en och slänger på luren.


   
SvaraCitera