Aviseringar
Rensa alla

Telefonintervju/audition - Gröna Lund.


Ämnesstartare

Hej!

Är så att jag går i tankarna att ge mig på att söka jobb på Gröna Lund iår då jag tycker det vore en trevlig upplevelse.

Det jag undrar är lite över hur deras telefonintervju är upplagd, någon som har tidigare erfarenhet från den? Väl på sin hemsida gör dem mycket knapphändig informeration gällande detta och man får mest intrycket att man kommer diskutera anställningsformen. Något som vill dela med sig av sina erfarenheter?

Tack på för hand!


   
Citera

anledningen till att det inte finns information är ju för att du inte ska kunna förbereda dig[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sommarjobb?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

anledningen till att det inte finns information är ju för att du inte ska kunna förbereda dig[zzz]

Hehe, jo så skarp är även min hjärna att jag förstår så pass mycket.
Dock inser jag även att det finns en hel drös där ute som genomgått en sådan telefonintervju och sannolikheten för att någon skulle vilja öppna sitt hjärta och dela med sig av denna erfarenhet torde väl inte vara helt obefintlig, hoppas jag på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag försökte fixa ett sommarjobb för 10 veckor sen hos grönan, men fick inte sommarjobbet.[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dream:

jag försökte fixa ett sommarjobb för 10 veckor sen hos grönan, men fick inte sommarjobbet.[cry]

Hej, beklagar att du ej blev antagen.
Får hoppas det löser sig med något annat sommarjobb.

Får man fråga hur långt du kom i anställningsprocessen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I och med att jag nu genomgått nämnda telefonintervju tänkte jag dela med mig av de frågor som förekom ifall någon annan i framtiden skulle få samma funderingar som jag hade.

Frågor som kom till tals var:

*Varför vill du ha Gröna Lund som arbetsplats? Varför motiveras du av att just jobba hos oss?
*Varför passar du in på Gröna Lund, varför ska vi anställa just dig?
*Hur definierar du "God Service"? Vad innebär god service för dig?
*Har du sökt några andra jobb, inom vilka branscher, varför?

Sedan lite allmänt snack angående vad man tillbringar vardagen med, framtidsplaner och annat småtjafs.

Hoppas någon kan få användning av information.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheHook:

I och med att jag nu genomgått nämnda telefonintervju tänkte jag dela med mig av de frågor som förekom ifall någon annan i framtiden skulle få samma funderingar som jag hade.

seriöst.. har dom redan börjar ringa runt, gud va orättvist, dom har ej ringt mej:(


   
SvaraCitera

att arbeta på tivoli kommer bara skada dig mentalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheHook:

Det jag undrar är lite över hur deras telefonintervju är upplagd,

Har också sökt en tjänst på Grönan i sommar och ringde dom för en telefonaudition för två dagar sedan. Dock hann dom bara fråga mig om jag hade nån synlig piercing i ansiktet innan jag berättade att jag kanske skulle studera till massageterapeut på heltid i sommar. Så jag skulle återkomma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mejlet som väntar om du klarar dig igenom telefonintervjuven.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Hej XxxXxxXx!

Vi är glada över att du att du har tackat ja till en gruppaudition för en tjänst inom XxxxXxxX.

Datum: xXxXxxx
Tidpunkt: XxxXxxX
Adress: XxxXxX
Vägbeskrivning: Se bifogat dokument

Vi vill att du till din gruppaudition tar med dig legitimation, arbetsbetyg, skolbetyg och referenser (minst två referenser samt telefonnummer till dessa).

Din gruppaudition kommer att ta cirka 3 timmar och kommer att genomföras i mindre grupper bestående av cirka 6-8 personer. Vi kommer då att informera er om vad det innebär att arbeta på Gröna Lund samt genomföra några roliga övningar tillsammans så att vi kan lära känna er bättre. Kom gärna 10 minuter innan utsatt tid och slappna av i vårt mysiga väntrum.

Nedan får du även två uppgifter som vi vill att du löser innan auditiontillfället.

Uppgift 1:
Ta med dig något som du förknippar med Gröna Lund. Har du aldrig varit på Gröna Lund tidigare så ta med dig något som du förknippar med ett tivoli.

Uppgift 2:
Skriv ner på ett papper och ta med dig till auditiontillfället:

1. Vad tycker jag är bra med Gröna Lund?
2. Vad tycker jag kan bli bättre med Gröna Lund?
3. Hur skulle man kunna göra det?

Du är när som helst under rekryteringsprocessen välkommen att kontakta någon av oss på Rekryteringen om du har frågor eller funderingar. Om du inte kan komma vid det bestämda auditiontillfället så vill vi att du kontaktar oss minst 24 timmar innan. Det går bra att avboka via mail eller telefon.

Lycka till och så ses vi snart!

Glada Tivolihälsningar

/Rekryteringen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon GL:are här tro?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera