Aviseringar
Rensa alla

TELEFONSEX UNDER 18 ÅR


Ämnesstartare

Tror ni att de på något sätt skulle funka att jobba med telefonsex när man är under 18 (är 16) .Utan att mina föräldrar anar något? Är det olagligt och hur gör man med skatt osv !Svar uppskattas!


   
Citera

gör det i källaren så de inte hör

eller i skogen

det är kanske olagligt, men... du behöver ju inte betala skatt om du är under 18 år


   
SvaraCitera

Jag menar inte att ifrågasätta så, men finns det någon orsak till varför du vill jobba med telefonsex? 


   
SvaraCitera

Hade inte rekommenderat det.


   
SvaraCitera

Maymay:
Hade inte rekommenderat det.

Jag hade heller inte rekommenderat det!


   
SvaraCitera

Enjoy_The_Silence:

Jag hade heller inte rekommenderat det!

Wow vi är så likaSover


   
SvaraCitera

Jag rekommenderar det.


   
SvaraCitera

123fendas:du behöver ju inte betala skatt om du är under 18 år

Du måste betala skatt om du tjänar mer än 18k per år om jag inte minns fel för jag betalade skatt när jag jobbade när jag var 17


   
SvaraCitera

Stackars mamma som får höra allt stön 


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:

Du måste betala skatt om du tjänar mer än 18k per år om jag inte minns fel för jag betalade skatt när jag jobbade när jag var 17

...jaha... Förvirrad


   
SvaraCitera

123fendas:
Jag rekommenderar det.

Rodnar


   
SvaraCitera

hxiley:
Stackars mamma som får höra allt stön 

Japp japp


   
SvaraCitera

fattar inte att folk faktiskt håller på med sånt, känner dem sig inte outhärdligt fåniga?


   
SvaraCitera

Inte Jung: fattar inte att folk faktiskt håller på med sånt, känner dem sig inte outhärdligt fåniga?

Det finns väl många yrken och sysselsättningar som folk utför för sin ekonomiska överlevnad som kanske inte alltid är en drömsysselsättning.


   
SvaraCitera

Men till TS - om du jobbar helt "privat" dvs inte utför telefonsex åt någon "arbetsgivare" utan du kör allt i egen "regi" så är det i vart fall inte olagligt från din sida. Dvs du bryter inte mot någon lag. Om du sedan undanhåller din ålder för dina "kunder" eller säger att du är 18 år fyllda även åt dina kunder så är allt ok.

Skattebiten skulle jag inte bekymra mig över. Kör allt svart! Vet inte dina föräldrar vad du sysslar med så är sannolikheten väldigt liten att DE skulle bli eftertaxerade för DINA telefonsexinkomster.

Den moraliska biten skiter jag i att kommentera då den redan nämnts i tråden.


   
SvaraCitera