Aviseringar
Rensa alla

Teleskopords-dagboken!


Ämnesstartare

TELESKOPORD, eller på engelska portmanteau, är ord som skapas av att man slår ihop två eller fler andra ord för att skapa ett nytt. Här kan ni rapportera de teleskopord ni uppfunnit under dagen.

Dagens teleskopord från mig:
Knômelätt. En omelett som är så rejäl att man blir knô-mätt av den (alltså så mätt att man måste knô ner sista bitarna).


   
Citera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Litteratur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drömde om ett jättefint teleskopord inatt och så minns jag det inte när jag vaknar :'(


   
SvaraCitera
Åtta

Tänker du dig sådant såsom stjärthjärna och handipackad (så full att man verkar handikappad)?


   
SvaraCitera

Åtta:

Tänker du dig sådant såsom stjärthjärna och handipackad (så full att man verkar handikappad)?

Ja.

MVH oförskämd ninja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

handipackad (så full att man verkar handikappad)?

Ja! Fint!

Åtta:

stjärthjärna

[love]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

FAN VILL KOMMA IHÅG MITT DRÖMDA ORD!!!11one i drömmen var jag skitglad när jag kom på det och bara DAMN VILKET FINT ORD! så jag typ spraaaang till datorn! Så bara vaknar man 🙁

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kvosta - Hosta så man kvävs (gör nu)


   
SvaraCitera

KingGurka:

FAN VILL KOMMA IHÅG MITT DRÖMDA ORD!!!11one i drömmen var jag skitglad när jag kom på det och bara DAMN VILKET FINT ORD! så jag typ spraaaang till datorn! Så bara vaknar man 🙁

Tönt. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Knômelätt.

[love][love][love][love]

Åtta:

handipackad

[love][love][love][love]

KingGurka:

Kvosta

[love][love][love][love]

Älskar att ni har så fina ord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså, ska vi bara skriva random teleskopord? eller skriva dagbok där vi använder massa teleskopord?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

asså, ska vi bara skriva random teleskopord? eller skriva dagbok där vi använder massa teleskopord?

Skriv sådana du kommit på/gillar/använder mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

handipackad

[love]


   
SvaraCitera