Aviseringar
Rensa alla

teman på forum som saknas på svenska


Ämnesstartare

har nu kommit till steg två i mitt skapande av en *chan-liknande sak, har bestämt mig för att jag vill attrahera lite annat folk än /b/tards. dvs, att jag inte vill attrahera /b/tards, i princip. och då har jag av uppenbara skäl funderat på vilka boards jag ska ha. två-tre är redan bestämda på förhand:

ett random-bräde, för att dra dit folk rent allmänt i början.

ett oekaki-bräde med varierande tema, där man kan rita bilder direkt i webbläsaren och sen ladda upp. tänker mig bytande av tema en gång i veckan, eller så.

sen ett bräde som förmodligen bryter mot reglerna bara att skriva om på um (nej, inte barnporr eller något sexrelaterat överhuvudtaget, eller olagligt, bara rätt allmänt hatat av alla), som jag inte är helt säker på än. men det saknas forum på svenska för det, som inte är nedstängda eller helt värdelösa, och det finns en marknad för det.

sen så hade jag även tänkt slänga in en chatt, och kanske några fler funktioner. men mitt huvudproblem är att hitta teman som passar för en imageboard och som inte är upptagna. möjligen ett drogbräde, men liksom, flashback finns redan, och det är värdelöst. vill inte dra till mig sånt folk, hatar dem. ett räd-bräde skulle vara behövligt, men då kommer massa /b/tards och fånar sig med korkade idéer, vilket jag inte gillar.

kort sagt, vilka funktioner skulle ni gilla på en svensk imageboard?


   
Citera
Ämnesstartare

mörknäs:

men det saknas forum på svenska för det, som inte är nedstängda eller helt värdelösa, och det finns en marknad för det.

Jag måste säga att jag är nyfiken, det enda jag kan tänka skulle kunna vara mot reglerna som så skulle väl vara pro-ana och tips om var man köper droger. Eller möjligen piratkopiering. Nåväl.

Ett stalkingbräde skulle kunna vara rätt "intressant", om än moraliskt tvivelaktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Jag måste säga att jag är nyfiken, det enda jag kan tänka skulle kunna vara mot reglerna som så skulle väl vara pro-ana och tips om var man köper droger. Eller möjligen piratkopiering. Nåväl.

ett av dessa är korrekt!

Stringburka:

Ett stalkingbräde skulle kunna vara rätt "intressant", om än moraliskt tvivelaktigt.

hur tänker du dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

ett av dessa är korrekt!

Tja, ett pro-ana-board då räknar jag med. Piratkopiering är inte speciellt hatat här, om än inte tillåtet att tipsa om. Pro-ana-board kommer innebära att väldigt många INTE kommer komma till ditt forum, det förstår du va?

mörknäs:

hur tänker du dig?

Tja, "Vem är detta?"-trådar där folk hjälper varandra att snoka reda på allt om någon okänd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Tja, ett pro-ana-board då räknar jag med. Piratkopiering är inte speciellt hatat här, om än inte tillåtet att tipsa om. Pro-ana-board kommer innebära att väldigt många INTE kommer komma till ditt forum, det förstår du va?

dessa "väldigt många" är precis den typ av människor som jag inte har något intresse av att dra till mig. har ändå inte nog med serverkraft för att hosta en aktiv imageboard med fler än ett par hundra postare om dagen, max. föredrar att hålla mig till ett begränsat antal vardagsnihilister (inte på /b/tardsättet) som faktiskt har något annat än moralism att komma med.

Stringburka:

Tja, "Vem är detta?"-trådar där folk hjälper varandra att snoka reda på allt om någon okänd.

fan, där sa du något. skulle öppna upp för rätt trevliga möjligheter, ändå. och människor som är nog mycket no-life för att ta sig an ett till community har en tendens att vara mänskliga arkiv av onödig information.

"jag vet vem det där är, såg hennes bilddagbok för två år sen, hon heter så, bor där, och har kaninhoppning som hobby."

rätt så smalt och begränsat forum, dock, så jag vet inte om det skulle fylla sitt syfte, riktigt. men ska se om jag kan komma på något sätt att genomföra det på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

dessa "väldigt många" är precis den typ av människor som jag inte har något intresse av att dra till mig.

Ah, oki. Har du kollat upp hur det ser ut från den juridiska aspekten då? Borde ju inte vara något problem, men kan ju vara säkrast att kolla ändå. Som sajtägare så har du ett visst begränsat ansvar för vad som finns på sidan, även om du frånsäger dig det, och uppmaningar till självsvält kan nog tänkas vara juridiskt tveksamt. Jag vet att en snubbe i finland dömdes för att ha uppmanat en tjej till självmord (som hon också genomförde). Eller om han var från finland och bodde i Sverige... Vet inte säkert, han var iaf svensktalande men finland var involverat på något sätt.

Som sagt, chansen är stor att det inte är något problem, men du får räkna med att OM det går att göra något åt sidan juridiskt, så KOMMER de göra det. Pro-ana är nog ett av hela internets absolut mest hatade fenomen, långt värre än bombguider och pop-ups. Klår ju inte barnporr, men men.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Ah, oki. Har du kollat upp hur det ser ut från den juridiska aspekten då? Borde ju inte vara något problem, men kan ju vara säkrast att kolla ändå.

nej, det upplever jag som rätt säkert. och kommer jag fram till att det är något annat, och fortfarande känner för att driva en sådan, så hostar jag den väl bara utomlands i något lämpligt land. typ ryssland. ryssar bryr sig inte om något annat än att ingen bashar putin. och att basha putin på mitt internets är redan ett brott som är skäl nog till kickban och underrättande av kgb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera