Aviseringar
Rensa alla

Terror..?


Ämnesstartare

Slumpartad:

Högerextreminister ja, antagligen så gillar de det. Men tvivlar STARKT på att SD inte förlorat röster på det [rolleyes]

1. Säkert, men helt klart även vunnit röster på det genom att människor har suttit och peppat varandra extra.
2. Ett politiskt syfte behöver inte innebära att öka populariteten hos ett parti utan kan vara något man gör av politisk grund.
3. Om du inte tänker tänka efter åtminstone lite innan du skriver kan du lika väl låta bli att skriva, det blir en väldigt ointressant diskussion när "somliga" bara ser saken ur ett håll och skriver helt utan att tänka.

OF 5:

men islamisterna har ju religiösa motiv inte politiska så då kan det ju inte vara terrorism. eller

Tror du på allvar att det handlar om religion i grunden? Oj, jag trodde alla hade förstått att religionen bara var något som utnyttjades för att få så många människor med sig som möjligt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

.

Så absurt. Fruktansvärt.. Usch. Förkastligt.


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Jag påstår inte på något sätt att det inte var ett terrordåd.
Det jag påstår är att det är ologiskt att sprängningen skulle vara terror men inte nye lasermannen.

Jahaa, du menar så!


   
SvaraCitera

Fast vita kan ju inte vara terrorister. [cute]

Dold text: Kiddin'


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

1. Säkert, men helt klart även vunnit röster på det genom att människor har suttit och peppat varandra extra.

Tror verkligen de förlorat mer än de tjänat på det [rolleyes] Men jag kanske är för snällt tänkande för att se så många människor som älskar det som hände...

Luna Lovegood:

2. Ett politiskt syfte behöver inte innebära att öka populariteten hos ett parti utan kan vara något man gör av politisk grund.

Men vadå, han kanske bara hatade invandrare? Bara för att man är rasist är man inte politiskt involverad.

Luna Lovegood:

Om du inte tänker tänka efter åtminstone lite innan du skriver kan du lika väl låta bli att skriva

Får väl skriva vad fan jag vill. Sen om du vill fortsätta diskussionen är ju upp till dig [party]

Men jag förstår hur du tänker. Jag tänker säkert bara för snällt om folk... vilket jag alltid trott att jag absolut inte gör [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Dold text:

Hörru pysen![wink]

Slumpartad:

Jag tänker säkert bara för snällt om folk... vilket jag alltid trott att jag absolut inte gör [sad]

Eller så bor du under en sten.


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Tror du på allvar att det handlar om religion i grunden? Oj, jag trodde alla hade förstått att religionen bara var något som utnyttjades för att få så många människor med sig som möjligt...

absolut inte det är som politik bara en dålig bortförklaring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

absolut inte det är som politik bara en dålig bortförklaring.

Luna Lovegood:

Eller så bor du under en sten.


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

är inte då den nye lasermannen en uppenbar terrorist

Nej han var en brottsling som upprepade samma brott och hade fortsatt med det tills han blev tagen. Med den logiken så är våldtäktsmannen i örebro också en terrorist.

Skillnaden mellan terror och brott enligt mig. är att terroristdåd begås utav människor som från början inte har någon vilja till det. Det är något som dom manipuleras till att tro är rätt väg.


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Eller så bor du under en sten.

en ytterst vanlig dock felaktig teori.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Galvmeister:

Med den logiken så är våldtäktsmannen i örebro också en terrorist.

Och på vilket sätt var han politisk?[rolleyes]

Galvmeister:

Skillnaden mellan terror och brott enligt mig. är att terroristdåd begås utav människor som från början inte har någon vilja till det. Det är något som dom manipuleras till att tro är rätt väg.

Fast det är inte den "officiella" definitionen av terroristdåd.


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Uppenbarligen. Där var det ju till och med av politiska själ.

Vad vet du om det? Han har ju inte erkänt, då känns det ganska korkat att spekulera i ev motiv.


   
SvaraCitera

Tramse:

Vad vet du om det? Han har ju inte erkänt, då känns det ganska korkat att spekulera i ev motiv.

Vad vet vi om att självmordsbombaren gjorde det av politiska skäl. Har han erkänt?[confused]


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Vad vet vi om att självmordsbombaren gjorde det av politiska skäl. Har han erkänt?

Han erkände ju innan dådet i mailet han skickade till SÄPO och TT att han gjorde det pga att Sverige hade styrkor i Afghanistan och att vi inte tog tillräckligt med avstånd från Lars Vilks Mohammedbilder.


   
SvaraCitera

Tramse:

Han erkände ju innan dådet i mailet han skickade till SÄPO och TT att han gjorde det pga att Sverige hade styrkor i Afghanistan och att vi inte tog tillräckligt med avstånd från Lars Vilks Mohammedbilder.

Okej. Tror ändå att det är svårt att inte se länkar mellan nya lasermannen och politik.


   
SvaraCitera