Aviseringar
Rensa alla

Terrorism


isola:

jag har väl ögon att se med

du ser vad du vill iaf, det kan man ju lugnt påstå[rolleyes]


   
SvaraCitera

Tickstart:

du ser vad du vill iaf, det kan man ju lugnt påstå[rolleyes]

men är du dum. kolla på lyxfällan själv så får du se[crazy]


   
SvaraCitera

isola:

men är du dum. kolla på lyxfällan själv så får du se[crazy]

men vadå vad har de me nåt å göra[crazy][crazy] jaha ok, programledarna (oftast män) är så otroligt bra på det där med hushållekonomi, så, jag kan också


   
SvaraCitera

isola:

haha vilken drömman hon hittat

Så tänker man ibland ja... Men har vara några shopaholictanter också. [smile]

Men för inte så länge sedan var den en man som spelade bort en massa pengar på bekostnad av fru och unge men när de räknade ihop hur mycket det blev så gick han och spydde.
Då är han ju spelberoende och inte en stor skitstövel. Positivt. [smile]

isola:

med bra uppfostran så minskar risken för att ungen ska växa upp till att bli en terrorist [no-no]

Just det! [y][bigsmile]


   
SvaraCitera

Tickstart:

men vadå vad har de me nåt å göra[crazy][crazy] jaha ok, programledarna (oftast män) är så otroligt bra på det där med hushållekonomi, så, jag kan också

Vadå var det har med saken att göra? Vi diskuterade lyxfällan.
De är utbildade ekonomer, så det vore ju verkligen fyskam annars.


   
SvaraCitera

Myksa:

Men för inte så länge sedan var den en man som spelade bort en massa pengar på bekostnad av fru och unge men när de räknade ihop hur mycket det blev så gick han och spydde.
Då är han ju spelberoende och inte en stor skitstövel. Positivt. [smile]

aw åh 🙁
svårt att vara arg på någon som spyr

Myksa:

Just det! [y][bigsmile]

.

"Jag gör det här för att du inte ska växa upp till en terrorist och dö, du borde tacka mig!"


   
SvaraCitera

isola:

"Jag gör det här för att du inte ska växa upp till en terrorist och dö, du borde tacka mig!"

Men det kommer aldrig hända så då får man sammanbitet mumla med gnisslande tänder: "en dag kommer du att tacka mig" men med den egentliga vetskapen om att det aldrig kommer att hända. [smile]


   
SvaraCitera

Apropå uppfostran. Nu ska jag iväg och uppfostra lite teknologer. [smile]


   
SvaraCitera

nu tvivlar jag på att du kommer ta till dig tipsen om du inte ens orkar söka genom en sida där du vet att informationen du behöver finns (även om jag personligen är mer skeptisk), men läs förordet av sartre och kapitlet om våld i "jordens fördömda" av frantz fanon samt titta på det tredje avsnittet av "The Trap: What Happened to Our Dream of Freedom", en dokumentär av adam curtis som finns på youtube. här är en länk. det förstnämnda kan klargöra en del av psykologin bakom terrorism, och det senare ger en mycket givande överblick om den politiska relationen mellan västvärlden och omvärlden.


   
SvaraCitera

Myksa:

Men det kommer aldrig hända så då får man sammanbitet mumla med gnisslande tänder: "en dag kommer du att tacka mig" men med den egentliga vetskapen om att det aldrig kommer att hända. [smile]

Fast en dag kanske det händer, när den tar emot Nobelpriset i fred och tackar mami och papi för den fina uppfostran i talet. Då äre nästan värt alla sömnlösa nätter och bristningar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dzjugasjvili:

nu tvivlar jag på att du kommer ta till dig tipsen om du inte ens orkar söka genom en sida där du vet att informationen du behöver finns (även om jag personligen är mer skeptisk), men läs förordet av sartre och kapitlet om våld i "jordens fördömda" av frantz fanon samt titta på det tredje avsnittet av "The Trap: What Happened to Our Dream of Freedom", en dokumentär av adam curtis som finns på youtube. det förstnämnda kan klargöra en del av psykologin bakom terrorism, och det senare ger en mycket givande överblick om den politiska relationen mellan västvärlden och omvärlden.

Tack! Lat kanske var fel ordval av mig att välja. Men jag har sju helvetes mycket plugg. Får nya uppgifter i skolan varje dag, sedan fastnade jag på dessa frågor i sam uppgiften. Så är halvklar med den redan, men...ja ville som sagt ha lite hjälp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Sådär får man verkligen hjälp.Lata jäkla barnunge. Är det såhär du ska ta dig genom livet.

Barnunge? Vad vet du ;)! Nej, jag har mvg i sam b, men har nya uppgifter varje dag. Har gjort klart halva denna uppgift, men fastnade sedan på några enstaka frågor som jag ville ha hjälp med! just de.


   
SvaraCitera

isola:

Fast en dag kanske det händer, när den tar emot Nobelpriset i fred och tackar mami och papi för den fina uppfostran i talet. Då äre nästan värt alla sömnlösa nätter och bristningar!

Eller om ungen vinner nöttestakuppen i fotbollen då känner den övertränande pappan att det var han som vann.
Eller morsan som lyckas få ungen till framsidan till något bäbismagasin.

Utnyttja ungen till att lyckas med saker man själv aldrig lyckades med... [smile]


   
SvaraCitera

Myksa:

Eller om ungen vinner nöttestakuppen i fotbollen då känner den övertränande pappan att det var han som vann.
Eller morsan som lyckas få ungen till framsidan till något bäbismagasin.

haha könsroller


   
SvaraCitera

isola:

haha könsroller

För det var ju poängen.

Varför skall du debattera med folk när du aldrig har något att komma med?


   
SvaraCitera