Aviseringar
Rensa alla

Terrorism


Malonexd:

lol, vadå inte så hemsk... är det inte hemskt att skjuta ner över 40 oskyldiga personer? 

Nej, för videon är inte annorlunda. Det finns många hemska videor på internet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Nej, för videon är inte annorlunda. Det finns många hemska videor på internet.

Exakt, knappt något blod heller.


   
SvaraCitera

123fendas:

Nej, för videon är inte annorlunda. Det finns många hemska videor på internet.

har inte sett eller stött på många videor där någon skjuter ner flertal oskyldiga människor. Visst har det skett många terrordåd men kan du snälla nämna något stort dåd där mördaren har filmat hela skiten? 


   
SvaraCitera

Maymay:

Exakt, knappt något blod heller.

Det är blodigt, och måste det alltid vara mycket blod för att något ska klassificeras som hemskt? 


   
SvaraCitera
time
 time

Terrorister, oavsett varifrån de kommer och vilken grupp de tillhör, vill att ni ska se och sprida filmen de gör vid sina attentat. Gör inte dem några tjänster. Sprid och kolla inte på länken.


   
SvaraCitera

Malonexd:

har inte sett eller stött på många videor där någon skjuter ner flertal oskyldiga människor.

Det har jag.

Malonexd: Visst har det skett många terrordåd men kan du snälla nämna något stort dåd där mördaren har filmat hela skiten?

Nej, jag har inte sett något sådant förut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malonexd:

Det är blodigt, och måste det alltid vara mycket blod för att något ska klassificeras som hemskt? 

Jag har bara inte speciellt mycket empati eller något sånt.


   
SvaraCitera

Finns inte så mycket att säga annat än att det är fruktansvärt hemskt. Tycker däremot inte om hur stora nyhetskanaler som CNN, eller SVT för den delen hanterar rapporteringen om terrordåd, varken det här eller föregående. Terroristerna vill ha en stämpel på sig för att öka polariseringen bland de extrema sidorna, vilket i sin tur får effekt på vanligt folk.

Det viktiga är inte vem som har gjort det eller med vilka motiv. Det viktiga är att klanka ner på terrorism och visa oavsett vilken ideologisk fanaticism som ligger bakom, att det inte är okej, oavsett om det gäller bombdåd mot en kyrka, skjutning i en moské eller en lastbil på en gågata.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså hur vidrigt det än är, vad fan ska man göra åt det? Det är fullständigt omöjligt att förhindra såna här grejer, tyvärr.

Hat föder hat. Många ser det som vedergällning för vad islamister gör mot kristna eller västerländska oskyldiga regelbundet. Vad ska man säga, dessa personer är ju lika oskyldiga de, så vad fan skulle det här hjälpa för?


Läste just en kommentar på en video om detta:
"I honestly dont know what to think anymore, 12 days ago Radical Muslims killed 32 nigerian christians and torched the church, yet all we hear is this.. why cause he live streamed?! I'm from england and we have it bad here by muslims, people getting assulted - muslim rape gangs - radiclised in local mosques - but when we call them out on it we are racist!!"

Detta är resultated av ett "mångkulturellt samhälle". Det skapas otroliga slitningar mellan folk varesig de vill eller inte. Vår egen statsmedia favoriserar ju muslimer något så otroligt, vem som helst kan ju bli radikaliserad i en sån miljö. Nu tror jag visserligen inte att Nigeria-kristna-attackerna (det har mördats 120 st kristna sedan februari i år) har fått så lite uppmärksamhet nödvändigtvis för att det är nån stor konspiration utan snarare för att Nya Zealand är så pass likt vårt eget samhälle, och att terroristattentat som inte är islamska är så ovanliga. Men hade all rapportering varit rättvis, och samhället behandlat alla likadant och inte gett gräddfiler till vissa grupper så hade sånt här förekommit i mycket lägre utsträckning skulle jag vilja påstå.

Som man bäddar får man ligga. Detta är framtiden för oss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom dock ihåg att trafik, rökning, stillasittande, väder blabla allt sånt fortfarande är farligare än terrorism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Alltså hur vidrigt det än är, vad fan ska man göra åt det? Det är fullständigt omöjligt att förhindra såna här grejer, tyvärr.

Hat föder hat. Många ser det som vedergällning för vad islamister gör mot kristna eller västerländska oskyldiga regelbundet. Vad ska man säga, dessa personer är ju lika oskyldiga de, så vad fan skulle det här hjälpa för?


Läste just en kommentar på en video om detta:
"I honestly dont know what to think anymore, 12 days ago Radical Muslims killed 32 nigerian christians and torched the church, yet all we hear is this.. why cause he live streamed?! I'm from england and we have it bad here by muslims, people getting assulted - muslim rape gangs - radiclised in local mosques - but when we call them out on it we are racist!!"

Detta är resultated av ett "mångkulturellt samhälle". Det skapas otroliga slitningar mellan folk varesig de vill eller inte. Vår egen statsmedia favoriserar ju muslimer något så otroligt, vem som helst kan ju bli radikaliserad i en sån miljö. Nu tror jag visserligen inte att Nigeria-kristna-attackerna (det har mördats 120 st kristna sedan februari i år) har fått så lite uppmärksamhet nödvändigtvis för att det är nån stor konspiration utan snarare för att Nya Zealand är så pass likt vårt eget samhälle, och att terroristattentat som inte är islamska är så ovanliga. Men hade all rapportering varit rättvis, och samhället behandlat alla likadant och inte gett gräddfiler till vissa grupper så hade sånt här förekommit i mycket lägre utsträckning skulle jag vilja påstå.

Som man bäddar får man ligga. Detta är framtiden för oss.

Men pk media sa åt mig att multiculturism är bra ju 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:

Men pk media sa åt mig att multiculturism är bra ju 😉

Ja och det finns vissa människor som reagerar väldigt illa på att konstant bli tillsagda vad de ska tycka och tänka hela tiden. Men då ger jag nog alldeles för mycket cred åt förövaren, hans conviction var nog mycket dummare än så. Han rantade så jävla mycket om den vita rasen och blabla bla, hur muslimer kommer hit och tar över vårt land för att de föder så många fler barn. (i sitt manifest dvs)
Alltså... Det är ju svårt att argumentera emot hans poänger utan att nyansera en hel del antaganden han gör först. Dels, så ger ju inte det faktum att man är fler, en mer inflytande. Det är ju bara att se på hur Sverige styrs, majoriteten av sveska folket är emot det mesta som sker i samhället. Men det spelar mindre roll. Det är eliten som styr, oavsett vad folket tycker eller röstar om. Men nog är det ett problem om västvärlden skulle drabbas av ökat utländskt inflytande, vilket faktiskt invånarantal är en del av i ekvationen. Det är vårt land, det ska vi aldrig glömma. Men det är inte oskyldigt folk, muslimer eller otherwise, som ska sota för vad politikerna och globalisterna orsakar.

Samt, vitheten är väl inget självändamål.. Jag förstår verkligen inte varför man stirrar sig blind på hudfärg sådär, men vi lever ju i identitetspolitikens tidsanda och det går ju inte förneka att hudfärg och så är viktigare än någonsin, politiskt också.... Personligen hade jag ju önskat att man tog det lite mer chill med det och körde lite mer på Martin Luther Kings anda av att se på the content of their character. Men det här killens character var väl inget att hänga i granen så då fick han bli stolt över sitt hudpigment istället Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Tickstart:
Alltså hur vidrigt det än är, vad fan ska man göra åt det? Det är fullständigt omöjligt att förhindra såna här grejer, tyvärr.

Till en början kanske man skulle kunna ta och kriminalisera medlemskap i terrororganisationer *tittar intensivt mot V, MP, S*

Tickstart: Som man bäddar får man ligga. Detta är framtiden för oss.

Det är ärligt talat inte ens konstigt varför de konservativa partierna (M, KD, SD) lockar fler ungdomar i allt större utsträckning. Våran generation är ju praktiskt taget uppväxt med ideologiskt motiverade terrorattacker på nyheterna.


   
SvaraCitera
shuna

Tickstart: Detta är resultated av ett "mångkulturellt samhälle".

Precis vad terroristerna vill att man ska tro. Sanningen är att det är rasism och ignorans som ligger bakom. Världsledare som hetsar med ord som "invasion" och "infestation". Avhumanisering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: I honestly dont know what to think anymore, 12 days ago Radical Muslims killed 32 nigerian christians and torched the church, yet all we hear is this

Vad och hur mycket man hör om ett dåd beror på var i världen det sker. Sker det i ett västerländskt land BOOOOOOM media-explosion. Sker det i något land i mellanöstern eller afrika eller även östeuropa räcker så blir det allt från en liten blipp till ingen uppmärksamhet alls. Gillar att så många fortfarande inte verka ha fattat detta. Visar bara på hur dumma och ouppmärksamma vi som stor massa egentligen är.

Maymay: Jag har bara inte speciellt mycket empati eller något sånt.

Maymay: Men pk media sa åt mig att multiculturism är bra ju 😉

Sök hjälp.

Att sedan skylla detta på mångkultur är bara tragiskt och kortsynt (bland annat). Jag står fast vid mina förhoppningar om att människan utrotar sig själv under min livstid så att jag kan se det hända.

LillKrull: Till en början kanske man skulle kunna ta och kriminalisera medlemskap i terrororganisationer *tittar intensivt mot V, MP, S*

^ här ser man ett perfekt exempel på någon som terroristen lyckats nå ut till och påverka.

Btw:  https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/mordf%C3%B6rs%C3%B6k-utanf%C3%B6r-london-utreds-som-terror-1.14051425

När jag först läste rubriken var jag säker på att det handlade om en "hämndaktion".

Sist men inte minst:

time:
Terrorister, oavsett varifrån de kommer och vilken grupp de tillhör, vill att ni ska se och sprida filmen de gör vid sina attentat. Gör inte dem några tjänster. Sprid och kolla inte på länken.

.

Hjärta


   
SvaraCitera