Aviseringar
Rensa alla

Terrormats tråd-för-goda-råd


terrormat:
här får du tre tips:

1. bjud alltid på godis om du har
2. var ödmjuk
3. ha alltid en ordvits på lager (här får du en av mig: vilket djur ser bäst? zebran)

Tack du vise terrormat. Ordvitsar brukar jag ha ibland.

Ännu en fråga: Hur visar man på bästa sätt känslor?


   
SvaraCitera

Bredde mina dubbelmackor med mjölkfritt margarin (och veganost) innan jag stoppade in dem i vad jag tror är en toastmaskin. Kommer det att börja brinna?


   
SvaraCitera

terrormat:

smize dvs smile with your eyes

Jag är dålig på att prata också. Jag brukade vara bra på det men sista tiden har jag präglats av tvångstankar som säger "vad ska jag prata om nu vad ska jag prata om nu?" och dubbelkollar alltid sms innan jag skickar och kan ändra dem ett antal gånger. Dels är det för att jag är äldre och har ett mer konsekvent tänk och dels är det pga mina tidigare dåliga erfarenheter. Hur ska jag återgå till att bli impulsiv och hålla igång en konversation utan att tänka på det?


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Fantastiskt: Ska jag till vänster i en rondell blinkar jag även vänster innan jag kör in..

ÄR EN SÅN JÄVLA EXEMPLARISK BILFÖRARE ALLTSÅ..

ÄLSKAR DIG FÖR DET. INGEN, jag upprepar, INGEN I ÖREBRO, FÖRUTOM JAG VET HUR EN KÖR I RONDELLER!! Gråter


   
SvaraCitera
Draft

är det alltid omoraliskt/oetiskt att stöta på någon med pojkvän?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter:

puss terror! :* 
vad ska jag ha med mig när jag flyttar hemifrån i höst? 

ett glatt humör! 

och:

1. saker som man behöver men aldrig tänker på och som dessutom är tråkiga att köpa. till exempel: osthyvel, potatisskalare, osv
2. en filt att gråta under om du får hemlängtan (förhoppningsvis får du inte det)


   
SvaraCitera

terrormat: 2. en filt att gråta under om du får hemlängtan (förhoppningsvis får du inte det)

absolut viktigast! Galen vill packa ner min hund också, men tydligen får jag inte ha med henne till ett annat land om jag inte har massa papper hit och dit.... dessutom skulle hon inte få bo hos mig ändå Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diamond:

Tack du vise terrormat. Ordvitsar brukar jag ha ibland.

Ännu en fråga: Hur visar man på bästa sätt känslor?

vilken sorts känslor?


   
SvaraCitera

Hur ska jag få bättre samvete efter att ha startat en liknande tråd men med negativa intentioner?


   
SvaraCitera

terrormat:

vilken sorts känslor?

Kärlek


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathByLawnmower:
Bredde mina dubbelmackor med mjölkfritt margarin (och veganost) innan jag stoppade in dem i vad jag tror är en toastmaskin. Kommer det att börja brinna?

ibland kan ju livets väg kantas av många olika sorters frågor och dilemman men jag är rädd att min visdom inte riktigt inbegriper den sorten. jag vill å andra sidan inte vända ryggen till en lärjunge i nöd (även om du säkert redan ätit dina mackor) och för att inte göra dig alltför besviken får du därför ett kort svar: ja, risken finns om temperaturen är tillräckligt hög.

bonustips från coachen: ett äpple om dagen håller doktorn borta från magen


   
SvaraCitera

Bör jag kasta mina gröna chinos?

Vågar jag plocka fram mina vårskor snart? Vill inte att nåt händer dom 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekarn:

Jag är dålig på att prata också. Jag brukade vara bra på det men sista tiden har jag präglats av tvångstankar som säger "vad ska jag prata om nu vad ska jag prata om nu?" och dubbelkollar alltid sms innan jag skickar och kan ändra dem ett antal gånger. Dels är det för att jag är äldre och har ett mer konsekvent tänk och dels är det pga mina tidigare dåliga erfarenheter. Hur ska jag återgå till att bli impulsiv och hålla igång en konversation utan att tänka på det?

jag kan börja med att säga att om du äger en moped behöver du inte ha samtalsämnen på lager. det rullar på ändå, he he. då kan du även, som jag skrivit tidigare, håva in lite närkontakt om du gasar på i kurvorna.

eftersom du nu är på väg att träda ur den puppa du jäst i de senaste 22 åren och bli en vacker fjäril i takt med att du vinkar adios till barsvängen och dessutom börjar se dig om efter ett ståtligt finger att trä en ring på kanske det är orimligt att vänta sig att du skulle återgå till ditt gamla impulsiva jag. du kan inte utvecklas om du inte är beredd att ta farväl av den gamla stekaren. nu är det tid för stekaren 2.0 att steppa upp på scenen. jag vet, det är svårt men minns att without struggle there is no progress. jag tror på dig!

mitt tips till dig som är single and ready to mingle är att förbereda ett antal samtalsämnen att svänga till med, och här delar jag med mig av fem snabba:

1. krisen i ukraina
2. vilken färg är bäst på shutter shades? bör den matcha ens ögonfärg?
3. malcolm b
4. strumpor i sandaler
5. melodifestivalen och det påstådda röstfusket

bonustips: ställ många frågor som damen i fråga kan svara på. alla älskar att prata om sig själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draft:
är det alltid omoraliskt/oetiskt att stöta på någon med pojkvän?

du ställer frågan som om svaret är något annat än ja, vad fiskar du efter?

mitt spontana svar hittills är ja, förutsatt att man är medveten om att personen man stöter på har en pojkvän


   
SvaraCitera

when you want to live, how do you start? where do you go? who do you need to knooooow? 


   
SvaraCitera