Aviseringar
Rensa alla

TEST: Hur mycket pirat är du?


Ämnesstartare

94 %

höll ej med på TV-licensgrejen mest pga palla ens ha public service


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

64%


   
SvaraCitera

Du är pirat till 76%


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Den där funderade jag också på, jag var inte petig i hur de formulerade det utan mer i hur man förväntades avsluta sin utbildning för att jobba.

Det handlar om att du skall få vara inskriven som arbetslös, men ändå kunna plugga samtidigt om du vill. Som det är nu får man ju inte vara inskriven hos Arbetsförmedlingen om man pluggar. 

PP vill inte tvinga dig till att vara inskriven hos Arbetsförmedlingen när du pluggar om du inte vill, men du skall ha möjligheten. 


   
SvaraCitera

Läste

mpt:hv: pubic service

Skrattade oförskämt mycket inombords.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Det handlar om att du skall få vara inskriven som arbetslös, men ändå kunna plugga samtidigt om du vill. Som det är nu får man ju inte vara inskriven hos Arbetsförmedlingen om man pluggar. 

PP vill inte tvinga dig till att vara inskriven hos Arbetsförmedlingen när du pluggar om du inte vill, men du skall ha möjligheten. 

Men då har man ju ofta rätt till studiestöd. Skulle man då få både studiestöd och a-kassa? Pluggar jag så kanske jag inte ens vill ha ett jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är för trög för att fatta frågorna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Men då har man ju ofta rätt till studiestöd. Skulle man då få både studiestöd och a-kassa? Pluggar jag så kanske jag inte ens vill ha ett jobb.

Som jag har förstått det så kommer man då kunna gå på A-Kassa och plugga. Givetvis kan du inte få både A-Kassa och studiestöd, får du studiestöd så är du inte arbetslös. Men du skall under din arbetslöshet ha möjlighet att plugga, om man som de uttryckte det samtidigt står till arbetsmarknadens förfogande. 


   
SvaraCitera
Draug

76%


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

partiet.. jag trodde det var om riktigt pirat. Nu tappade jag intresset. no offence 


   
SvaraCitera

94% 


   
SvaraCitera

irate_finalprint_2square.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

64%
är nog mindre egentligen


   
SvaraCitera
GraGo

84%

Piratpartiet är nog det mest liberala partiet vi har i Sverige, om man bortser från Liberala Partiet


   
SvaraCitera
b1son

En apas melankoli:
partiet.. jag trodde det var om riktigt pirat. Nu tappade jag intresset. no offence 

håller med blev jätte lessen när ja klicka på länken


   
SvaraCitera