Aviseringar
Rensa alla

Test: Hur mycket social fobi har du?


Ämnesstartare

http://www.socialanxietysupport.com/disorder/liebowitz/

Mitt resultat: 91. "You have severe social phobia". Välkommen att slå mig!

55-65 Moderate social phobia
65-80 Marked social phobia
80-95 Severe social phobia
Greater than 95 - Very severe social phobia


   
Citera
Ämnesstartare

62(fear) + 58(avoidance) = 120 You have very severe social anxiety.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

uhuu, aldrig fått så lågt på ett test, 9 poäng :((((((((((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

62(fear) + 50(avoidance) = 112 You have very severe social anxiety.

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

aldrig fått så lågt på ett test, 9 poäng :((((((((((

Ja, jag kan tänka mig att du är väldigt besviken... vilket jäkla antiklimax alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

2(fear) + 1(avoidance) = 3
You do not suffer from social anxiety.

Jag är väl ganska så bra av mig trots att min tunga har en tendens att stamma!
Hade det inte varit för stamningen hade det varit 0p

Kviq:

9 poäng

jag vann [cool]


   
SvaraCitera

Fy, jag vill inte göra det testet, det blev obehagligt. Jag vill undvika att utveckla eller alls riskera att triggas till ytterligare social fobi åter, den har minskat så väl och det är så vansinnigt underbart. [crazy]

I år kontaktade jag en ytligt bekant offentligt via Facebook, genom att tagga in henne i min status, och frågade henne där om hon kunde tänka sig "adoptera med mig" till att låta mig ackompanjera henne till en festival jag såg att hon skulle till, vilket torde insinuera att vara hennes sällskap alt. åtminstone sova med henne i tält. Det är fullkomligt revolutionerande för mig, att jag spontant fakteligen gjorde något sådant, och att det kändes som en fullständigt rimlig handling, att det inte ens kändes som att rycka bort allt vad mark heter under mina fötter. Det kändes inte ens obekvämt.

Hängde med henne på den festivalen och en ytterligare någon vecka senare. Vi hade det skittrevligt. Nu har jag en god vän i henne. Detta hade jag aldrig genomfört för säg, blott ett år sedan. För kanske tre år sedan kunde det för mig vara fruktansvärt ångestladdat att handla mat på Ica och där tvingas interagera med butiksbiträdet i kassan.

Meningen med det här inlägget är alltså att förmedla att det kan bli bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Meningen med det här inlägget är alltså att förmedla att det kan bli bättre.

Jag lyckades hantera ett telefonjobb hyfsat i våras trots att jag egentligen hatar den kommunikationsformen. Det var bra.

I höst kommer jag - i vanlig ordning - att sitta ensam längst bak på varje föreläsning. Det är inte lika bra.

Men de vänner jag ändå har är guld värda så palla bry. I värsta fall kanske jag blir lite bildad på köpet.


   
SvaraCitera

Your score:
54(fear) + 61(avoidance) = 115
You have very severe social anxiety.

Jag kan ha överdrivit lite smått på vissa frågor. Resultatet är dock väldigt mycket i linje med sättet jag lever på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

16


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

You do not suffer from social anxiety.

Fick 14.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Drinking with others" Syftar dem på alkohol då? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

13 - vafan och då är jag ända inte så förtjust i människor.

S3ON:

"Drinking with others" Syftar dem på alkohol då? [confused]

Troligtvis så talas det om att ta en pucko i goda vänners lag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okay, tog för givet att det var alkohol inblandat

& fick

8(fear) + 23(avoidance) = 31

Men alltså, motstår ju inte alkohol publikt för att jag är rädd på något vis, snarare för att jag kan ha kul utan & för att det är waste of money så att säga.. Dricker i samband med depressioner och dylikt.. [smile]


   
SvaraCitera
Lounge

Skittest! Bara för att man har social fobi måste man inte tycka att hålla tal/äta ute/lämna tbax varor etc är jobbigt. Däremot kan man har sjukt svårt m t.ex. interraktioner m andra människor, vilket testet inte tar hänsyn till.


   
SvaraCitera