Aviseringar
Rensa alla

Test: Vilken historisk politiker är du mest lik?


Ämnesstartare

Testa vilken historisk politiker du är mest lik.

http://www.svd.se/nyheter/valet2014/vilken-historisk-politiker-ar-du-mest-lik_3838012.svd?sidan=1

Vilken politiker blir du?


   
Citera
NEMI
 NEMI

1 Anna Lindh

2 Gunnar Sträng
3 Bengt Westerberg


   
SvaraCitera

4074f35a7c2898d53ae28532519eae2d.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mest lik: 
1. Gunnar Sträng
2. Ian Wachtmeister
3. Gösta Bohman

Mest olik:
Birger Schlaug

Otippat med en sosse på första plats. Skönt dock att miljöstollen hamnade sist. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingvar Carlsson


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Margareta Winberg.


   
SvaraCitera

birgitta dahl. vem fan det nu är.


   
SvaraCitera
Kudhos

Anna lindh:


   
SvaraCitera
Exner

player one:
birgitta dahl. vem fan det nu är

Riksdagens talman under Persson.


   
SvaraCitera

Exner:

Riksdagens talman under Persson.

läste mig till det, men typ allt hon var känd för (vet inte om jag skulle räkna talmansposten som någon politisk bedrift) var rätt inaktuellt och före min tid.


   
SvaraCitera
Exner

player one:

läste mig till det, men typ allt hon var känd för (vet inte om jag skulle räkna talmansposten som någon politisk bedrift) var rätt inaktuellt och före min tid.

Talmannen är vice statschef, så det är ganska stort. Frågan om reellt inflytande beror förstås mycket på vem som innehar den.


   
SvaraCitera

Exner:

Talmannen är vice statschef, så det är ganska stort. Frågan om reellt inflytande beror förstås mycket på vem som innehar den.

statschef i sverige innebär visserligen inte mycket. det är klart att en sådan titel kan användas för reellt maktutövande, men om så skulle ske skulle det knappast bli långvarigt.


   
SvaraCitera
Exner

player one:

statschef i sverige innebär visserligen inte mycket. det är klart att en sådan titel kan användas för reellt maktutövande, men om så skulle ske skulle det knappast bli långvarigt.

Det du sade var dock att det inte var någon större politisk bedrift.


   
SvaraCitera

Exner:

Det du sade var dock att det inte var någon större politisk bedrift.

visst är det en bedrift i någon bemärkelse, men inte en position med någon reell makt, så det är ju svårt att utföra något politiskt arbete från talmansposten. att ens veta vem som är talman för stunden är väl inte något som är särskilt meningsfullt för gemene man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olof Johansson, vad det nu innebär!


   
SvaraCitera