Aviseringar
Rensa alla

Testa sig för diagnos anonymt? Typ som depression mm


deuse:

Hahaha nej du det är inte bara de, om du ändå visste det är bra mycket mer än de haha..

Det jag menar är att ett internettest inte kan avgöra om du mår psykiskt dåligt eller mår dåligt av någon annan anledning.


   
SvaraCitera

deuse:

Men alltså det är inte bara att jag mår dåligt, utan andra saker också.

Oavsett, vill du inte ha hjälp att reda ut de sakerna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Oavsett, vill du inte ha hjälp att reda ut de sakerna?

Nej, utan undrar bara vad för fel jag har i huvudet, sen om jag hade berättat att jag har använt droger sedan jag var 13 och hur jag har gjort för att få tag på pengar, så hade jag troligen fått foster familj eller LVU och det vill jag inte, då kommer mitt liv bli ändå mer fuckat.

Utan jag vill bara veta om jag har något fel i huvudet, det är allt.


   
SvaraCitera
Zsasz

deuse:

Nej, utan undrar bara vad för fel jag har i huvudet, sen om jag hade berättat att jag har använt droger sedan jag var 13 och hur jag har gjort för att få tag på pengar, så hade jag troligen fått foster familj eller LVU och det vill jag inte, då kommer mitt liv bli ändå mer fuckat.

... Varför skulle du berätta det för en läkare?, Visst, drogerna må kanske vara relevanta medicinskt sätt, men du är inte tvingad till att berätta någonting om det för din läkare, och så länge du inte kommer hög till läkaren så kommer din läkare förmodligen inte misstänka någonting heller, dock finns det ju fortfarande inget sätt att hålla borta dina föräldrar från det hela (så vitt jag vet) då du är minderårig, men vad fan skulle det göra att du har en diagnos?, Om något skulle dem bli glada, det kan finnas bidragspengar att tjäna för deras del beroende på diagnos.

deuse:

Utan jag vill bara veta om jag har något fel i huvudet, det är allt.

Du vill få namn på hur du känner/ditt mående/hur du tänker etc. Det är inget ovanligt bland ungdommar, "problemet" är dock att oftast är det inget "fel", (nästan) alla ungdommar känner sig annorlunda/konstig, tror alla andra tänker olika från hur dem tänker, vanligtvis är inte så fallet dock.

Jag säger inte att det inte finns en chans att du hade fått en diagnos, jag är ingen doktor, och även om jag vore det så är det ända sättet att fastsätta saken att träffa dig ett antal gånger och göra "tester" och sedan en utvärdering. Det finns INGET sätt att hitta vad man (kanske) har för diagnos utan att besöka läkare, För även om man hittar en diagnos med saker man själv tror stämmer in på sig själv så ser man själv aldrig sig själv utifrån, man ser oftast inte sina egna "problem" helt enkelt.


   
SvaraCitera
ickus

deuse:

Men vill inte bli klassad med en diagnos på papper/och att mina föräldrar ska få veta en massa skit, så därför kan/vill jag inte göra någon vanlig utredning.

Du vet väl vad dina symtom är? Det är ju de som är problemen, inte själva diagnosen. Så vad vill du få reda på utifrån en utredning?


   
SvaraCitera