Aviseringar
Rensa alla

THC ur blodet


Ämnesstartare

Detta gäller ej mig, men behöver tips hur man kan få thc ur blodet så fort som möjligt. 


   
Citera
Ämnesetiketter

Blodtransfusion


   
SvaraCitera

Rofl , går inte . Beror på hur mycke du rökte och hur mycke du väger längd etc.


   
SvaraCitera

Faktorer som är viktiga är hur mycket du rökt varje dag och under hur lång tid du rökt. Själv har jag aldrig råkat ut för urinprov under de år jag rökte och idag har jag helt lagt av att röka men här kommer några viktiga punkter.

Olika droger bryts ned olika fort i kroppen. Tiden drogen kan spåras vid ett urinprov beror bl.a. på kroppsvikt, intagsdos och ämnesomsättning.

Ungefärliga tid vad beträffar CB är 3 - 30 dagar. Dessa siffror gäller vid regelbundet bruk och som sagt ungefärliga. Finns människor som rökt dagligen i över ett år och blivit rena på två veckor, och människor som rökt 2 dagar och torskat två veckor senare.

Hur förbättrar jag mina odds vid ett drogtest?

Den enklaste läsningen är att dricka mycket vatten så att urinet späds ut. Hydrering kallas det. Om testutföraren märker att du hydrerat dig blir testet underkänt. Alltså måste åtgärder vidtagas för att dölja hydreringen...

Problem 1: urinet blir klart och förlorar sin gula färg.
Åtgärd: Intag 50-100 mg Vitamin B2 och/eller B12. Detta färgar urinet gult i några timmar. Båda dessa B-vitaminer ingår i B-vitamin komplex tabletter, t ex becozym, som köpes receptfritt på apoteket.

Problem 2: Urinets creatinin-halt är för låg pga hydreringen.
Åtgärd: Ät rått kött i 3 dagar före provet, det höjer urinets creatinin-halt så att den blir normal efter hydrering.

Tillvägagångssätt:

Börja att äta rått kött (blodiga biffar, rostbiff) 3 dagar före testet. Fortsätt med detta fram till testdagen.

Kvällen innan testet drick 3-4 liter vatten, ta gärna även något vätskedrivande som kaffe eller vätskedrivande te. Det finns även vätskedrivande tabletter.

På morgonen, drick ett par liter vatten och urinera ett par tre ggr före testet. Ta gärna något vätskedrivande även nu. Ät 50-100 mg (10-20 st) B-vitamin tabletter.

Under testet: börja att urinera i toaletten. Urinera i muggen någonstans i mitten och urinera det sista i toaletten. Början och slutet av urineringen innehåller mest avfall. Det i mitten är renast.

Kortsiktigt:
Drick mycket vatten innan du ska pissa. Detta är effektivt eftersom man späder ut urinen och följaktligen koncentrationen av THC. MEN, många laboratorier har satt mingränser för några av de andra ämnena i urin. Ex. kreatinin, en nedbrytningsprodukt av kreatin i muskler. Andra avvikande saker är färgen med utspätt urin. Detta kan man åtgärda med B-vitaminer. Dricka behöver man bara göra några timmar innan man ska göra provet. Tänk på att ta det urinet som kommer i mitten, alltså inte de första dropparna.

Ät kreatin och B-vitaminer:
Både kreatin och öljäst (mycket bra B-vitaminkälla) kan man köpa i hälsokostbutiker. Detta behöver man bara göra kvällen innan och morgonen man ska pissa. Möjligen att det kan vara bra att ta kreatin några dar i förväg.

Lite mer långsiktigt:
Träna mycket. När man tränar ökas ämnesomsättningen och fettförbränningen. Mycket av det fett som finns lagrat i kroppen innehåller THC (och dess nedbrytningsprodukter) och detta släpps ut i cirkulationen och lämnar kroppen snabbare vid träning. Träningen ska helst vara konditionsträning, men all träning är bättre än ingenting. Avbryt träningen några dagar före provet.

Råd för tidsperioden fram till testet:

Drick mycket vätska och kissa ofta. De flesta drogerna lämnar kroppen genom urinen eller när du svettas. Tranbärs juice framkallar kissnödighet och är därför ett bra val men dyrt! Kaffe är väldigt bra, men inte för mycket, inge bra för magen.

* Drick 1,5 liter vatten med ca 10 gram Askorbinsyra ca 3 kvällar i rad några dar innan provet. Finns att köpa på alla mat affärer, 23 gram för ca 16 kr.
* Drick sprit någon kväll. Inte kvällen innan provet.
* Träna mycket, det gör så att THCt kommer till urinet och svettas ut eftersom det är fast i fett cellerna. Men sluta träna ca. 4-7 dagar innan testet annars är all THC kvar i urinet, fråga mig inte varför men gör det!
* Ät en nyttig diet, mat med hög fett halt kan sakta ner försvinnandet av THC i fett cellerna. Ät nyttigt, t:ex fisk m.m.
* Om polarna slår på en joint, så gå iväg en bit så du inte andas in något, för minsta lilla så blir det possitivt på provsvaren. Undvik passiv-rökning!
* Försök boka en tid för piss-provet sent på dan. Morgon urinet är alltid smutsigast, på natten så samlas THC i urinblåsan. Kissa minst 3 gånger innan du gör provet!

Råd för testdagen:

* Gå upp tidigt och kissa ofta, som det står ovan så fylls urinblåsan med THC under sömnen. Morgon urinet är smutsigast!
* Du kan ta 325 mg aspirin 4 timmar innan testet. Asperin kan sänka provsvaret med så mycket som 60%.
* Undvik alla sorters droger!
* Undvik alkohol!
* Ät bara små mål. Helst nyttigt, så lite fett som möjligt!
* Undvik träning!
* Blev det akut?! Fixa en liten plaspåse och häll där lite diskmedel. Ha den i fickan och när du ska kissa så doppar du fingertoppen i diskmedlet (endast lite grann), sen kissar du på fingret. Kanske lite äckligt. Var försiktig för dom övervakar dig hela tiden, gör det diskret. Frågar dom något säg att du missade! Efter provet måste du börja göra det ovanstående för provet kommer visas misslyckat och du blir inkallad igen!

När du gör testet:

* När du kissar så ska du bara lämna den mittersta portionen av urinen i muggen. Kissa först i toan sen i muggen sen i toan.

LYCKA TILL!


   
SvaraCitera

ja blodtransfusion
gå in på nåt cyklingsforum så står det hur man går tillväga


   
SvaraCitera

Gör som stoner säger, men det viktigaste är askorbinsyra med 1,5 liter vatten men inte samma dag som provet. Även om du gör det dagen innan kommer det visa ogiltigt resultat. En grej som jag har kommit på själv under åren som kan göra resultatet giltigt och kanske sänka thc halten lite mer även om du har druckit askorbinsyra är BLÅ powerade. Man kissar ut allt piss som går någon timma innan man ska dit (urinblåsan ska vara så tom som möjligt) sedan typ 5-10min innan du ska dit dricker du poweraden så fort du kan (på 1-2 min Max). Det är viktigt att den är BLÅ, gul och vit funkar inte, och du måste pissa ut allt INNAN du dricker den.


   
SvaraCitera

Men om du/den inlägget gäller har problem med droger och inte kan sluta tycker jag att hen ska söka hjälp för sitt missbruk.


   
SvaraCitera

Var lite försiktig med askorbinsyran förresten för man kan få väldigt ont i levern av att dricka det för mycket


   
SvaraCitera

jungm1919: Detta gäller ej mig, men behöver tips hur man kan få thc ur blodet så fort som möjligt.

THC-halten mäts inte i blodet utan i urinen. Följ stoners långa inlägg!


   
SvaraCitera

gillar inte trådskaparens nick

du kan inte göra så mycket annat än att sluta röka och vänta


   
SvaraCitera