Aviseringar
Rensa alla

The Butterfly Effect


Ämnesstartare

Nu måste ni verkligen hjälpa mig, är så desperat för jag känner mig bara så korkad och dum..

Alla säger att The Butterfly Effect filmen ska vara så bra så jag tänkte ge det en chans och kolla på den, vilket jag gjorde men slutet gjorde mig bara så förvirrad! Jag visste först inte vad fjärilseffekt betydde innan jag kolla på den, så jag uppmanar er alla andra att ta reda på det först innan ni kollar på filmen.. Alla kanske redan vet vad det betyder, kanske jag som är lite efter men jag fattade verkligen inte slutet?
Eller ens filmen! Kan nån snälla förklara för mig och varför säger folk att det fanns 5 olika slut på filmen?

Förklara PLZ!


   
Citera

Det finns (eftersom att filmens producent är kass) alternativa slut. Googla på butterfly effekt alternative endings eller nå sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja jag vet, jag har sett dom på youtube men fattar fortfarande inte handlingen i filmen..


   
SvaraCitera

Lipbalm:

Ja jag vet, jag har sett dom på youtube men fattar fortfarande inte handlingen i filmen..

att de saker han ändrar i det förflutna ändrar väldigt mycket hur framtiden ter sig. intye svårare äns å.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men om han hade strupit sig själv i hans mammas mage och aldrig födds så hade allt inte ens hänt så varför lever han då


   
SvaraCitera

det kan inte vara lätt att vara riktigt trög


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

det kan inte vara lätt att vara riktigt trög

Så kan du förklara då ?


   
SvaraCitera

Lipbalm:

Så kan du förklara då ?

Dan_the_ironman:

att de saker han ändrar i det förflutna ändrar väldigt mycket hur framtiden ter sig. intye svårare äns å.


   
SvaraCitera

Lipbalm:

Men om han hade strupit sig själv i hans mammas mage och aldrig födds så hade allt inte ens hänt så varför lever han då

för att han ändrar det då -.-.-.-.-.----[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja jag fatta det, så trög är jag inte.. Men han liksom sitter och blöder näsblod och drömmer sig tillbaka men man fattar ju aldrig hur "nuet" slutar? Och varför åker man tillbaka till tiden då han dog i hans mammas mage, det kan ju inte ha hänt för då skulle han ju inte ens finnas men nu fanns ju han och spågumma sa att han inte hade nån SJÄL ? det gör mig förvirrad


   
SvaraCitera

har en lösning; se filmen igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

för att han ändrar det då -.-.-.-.-.----

Vadå ändra man kan inte gå bak i tiden och ändra, det är ju knappast logiskt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

har en lösning; se filmen igen

Den är ju 2 timmar lång, kännns lite ovärt när jag såg den för mindre än 1 timme sen.. Kan inte nån förklara för mig? Kan väl inte va så svårt 🙂


   
SvaraCitera

Lipbalm:

Vadå ändra man kan inte gå bak i tiden och ändra, det är ju knappast logiskt!

Vem fan har påstått att det är det?!?! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Vem fan har påstått att det är det?!?!

Å chilla lite.. Du skrev ju "för att han ändrar det då" och kan du skriva lite tydligare vad du menar då?


   
SvaraCitera