Aviseringar
Rensa alla

The End Of Men


Ämnesstartare

Har ni sett denna? Kvinnokroppen och dess förmågor är rätt jävla fantastisk.
Vill sedan understryka att jag inte ser ett samhälle utan män som någon utopi, och dokumentären är ej heller upplagd så utan det är patriarkatet och en viss typ av män som problematiseras.

http://www.svtplay.se/video/1225395/del-10-av-12-behovs-mannen


   
Citera

men.. tänk på basrösten i kyrkokören!  Galen


   
SvaraCitera

jag vet, så jävla coolt Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:
jag vet, så jävla coolt Hjärta

tänk vad lilla jag ensam kan skapa liksom


   
SvaraCitera

isola:

tänk vad lilla jag ensam kan skapa liksom

underverk!!!


   
SvaraCitera

"The End Of Genders" hade varit ett mål att verkligen sträva efter, tycker synd om människor som identifierar sig högst som ett eller annat kön bara för att det är en av dom sakerna som räknas mest i samhället. Människan är fel, tycker vi kan utvecklas till Ken och Barbie dockor för då har man inga könsorgan att skylla allt på. BTW Alla kvinnorna i den videon ser våldtagna ut och det måste vara mitt fel för att jag är född till man.

Nu överdrev jag lite men man blir ju frustrerad. Välkommen till 2000talet, då den normala mannen, pappan, sonen ska skämmas för att andra män inte kan ha kuken i byxorna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

underverk!!!

ja käre värld

tycker fö öv att "byn med endast kvinnor" var lite missvisande beskriven då män ju tilläts sålänge de visade grundläggande respekt (och antagligen underordnade sig rebecka)


   
SvaraCitera

För övrigt, om en man skrev en bok om livet utan kvinnor skulle det låta bögigt somfan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam: TW Alla kvinnorna i den videon ser våldtagna ut

??

ToxicWithaHintOfSteam: Välkommen till 2000talet, då den normala mannen, pappan, sonen ska skämmas för att andra män inte kan ha kuken i byxorna

det tycker jag inte ska behövas, men jag förstår män som känner så.


   
SvaraCitera

isola: ??

Som jag skrev "överdrift" det var okänsligt, frustration som övertog min logiska sida, inte över dom utan över huvud taget.Sover

isola: det tycker jag inte ska behövas, men jag förstår män som känner så.

Jag känner typ att jag är världens största plåga bara för att jag är man, och det är ju internet plus bevisen som man ser var och varannan dag som gör en frustrerad. Inte för att man vill va kvinna eller något men faktiskt så hade jag hellre föds utan kön bara för att utestå sådana grejer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:
Som jag skrev "överdrift" det var okänsligt, frustration som övertog min logiska sida, inte över dom utan över huvud taget.Sover

Jag känner typ att jag är världens största plåga bara för att jag är man, och det är ju internet plus bevisen som man ser var och varannan dag som gör en frustrerad. Inte för att man vill va kvinna eller något men faktiskt så hade jag hellre föds utan kön bara för att utestå sådana grejer

Undrade hur man ser våldtagen ut utan att  ha tydliga skador. Eller menade du rädd för män?

Se dig själv som en individ istället


   
SvaraCitera

isola: Eller menade du rädd för män?

Typ såg en hon i kyrkan, hon såg ju brutalt antastad ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Typ såg en hon i kyrkan, hon såg ju brutalt antastad ut

Forskaren? Menar du för att hon var lite rufsig i håret?


   
SvaraCitera

isola: Forskaren? Menar du för att hon var lite rufsig i håret?

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Tumme upp

var det dokumentärens ämne som fick dig att tänka så eller tänker du så annars också?


   
SvaraCitera