Aviseringar
Rensa alla

The End Of Men


Ämnesstartare

Tufft. Fast vad läskigt att liksom kunna befrukta sig själv.


   
SvaraCitera

isola: eller tänker du så annars också?

Haha nej självklart inte, det handlade om vilket allvar det blev taget på, som att det finns en chans. Dock hade jag kanske inte haft något emot kvinnor som vill bo med kvinnor istället för ett samhälle med män. Det jag bryr mig mest om är att inget nytt kommer i min väg för sakerna som redan är, bubblar över dag för dag. En liten sak kan förvärra livet för en person eller flera personer så länge det inte är alla äre lugnt enligt de som styr.Ursäkta det jag vill ha sagt kommer inte fram. Och förövrigt suger jag på att förklara saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:
Tufft. Fast vad läskigt att liksom kunna befrukta sig själv.

Mm händerna på täcket hädanefter alltså

ToxicWithaHintOfSteam:

Haha nej självklart inte, det handlade om vilket allvar det blev taget på, som att det finns en chans. Dock hade jag kanske inte haft något emot kvinnor som vill bo med kvinnor istället för ett samhälle med män. Det jag bryr mig mest om är att inget nytt kommer i min väg för sakerna som redan är, bubblar över dag för dag. En liten sak kan förvärra livet för en person eller flera personer så länge det inte är alla äre lugnt enligt de som styr.Ursäkta det jag vill ha sagt kommer inte fram. Och förövrigt suger jag på att förklara saker

Nu förstår jag inte riktigt. Hotar kvinnors framsteg dig som man? Undrade ju om du tyckte att kvinnor med rufsigt hår såg våldtagna ut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isola bekänner färg som en äkta feminist. Jag visste att denna dag skulle komma. Sanningen går inte att dölja hur länge som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam: För övrigt, om en man skrev en bok om livet utan kvinnor skulle det låta bögigt somfan

Ha ha, du är rolig. Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:
Isola bekänner färg som en äkta feminist. Jag visste att denna dag skulle komma. Sanningen går inte att dölja hur länge som helst.

What, jag har alltid varit för kvinnors rättigheter och jämlikhet och kallat mig feminist/equalist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: What, jag har alltid varit för kvinnors rättigheter och jämlikhet och kallat mig feminist/equalist.

Retstickan Razorblade är i farten. Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah men seriöst, kommer du någonsin skapa en tråd som en equalist? Alltså en likadan tråd där det står "manskroppen och dess förmågor är rätt jävla fantastisk"?? Som en sann equalist bör du balansera detta och inte enbart lyfta kvinnan som någon slags övermänniska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

Retstickan Razorblade är i farten. Galen

Du verkar ha en del knasiga föreställningar om vad feminism innebär och vad alla feminister måste tycka för att kunna kalla sig så, så  jag vågade ej chansa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:
Ah men seriöst, kommer du någonsin skapa en tråd som en equalist? Alltså en likadan tråd där det står "manskroppen och dess förmågor är rätt jävla fantastisk"??

Kroppar oavsett kön är rätt fantastiska med alla sina funktioner och förmågor, men nu var det frågan om en sådan här stor grej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Du verkar ha en del knasiga föreställningar om vad feminism innebär och vad alla feminister måste tycka för att kunna kalla sig så, så jag vågade ej chansa.

Knasiga nej, se nedan:

- Razorblade -: Ah men seriöst, kommer du någonsin skapa en tråd som en equalist? Alltså en likadan tråd där det står "manskroppen och dess förmågor är rätt jävla fantastisk"?? Som en sann equalist bör du balansera detta och inte enbart lyfta kvinnan som någon slags övermänniska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Kroppar oavsett kön är rätt fantastiska med alla sina funktioner och förmågor, men nu var det frågan om en sådan här stor grej.

"En sådan här grej" är det enda som kommer från dig. Alltid övervägande på den ena sidan, kvinnans sida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

"En sådan här grej" är det enda som kommer från dig. Alltid övervägande på den ena sidan, kvinnans sida.

Om du tittar på dokumentären så förstår du att i detta fall är kvinnokroppen överlägsen. Dock inte i styrka, så där kan du vara lugn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Om du tittar på dokumentären så förstår du att i detta fall är kvinnokroppen överlägsen. Dock inte i styrka, så där kan du vara lugn.

Du letar aktivt efter det som stärker ditt ideal att kvinnan ska vara bättre. Du har inte motbevisat vad jag redan anser om feminister, snarare stärkt min övertygelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -: Du letar aktivt efter det som stärker ditt ideal att kvinnan ska vara bättre. Du har inte motbevisat vad jag redan anser om feminister, snarare stärkt min övertygelse.

Anmäl

Citera

Jag har verkligen inte påstått att kvinnor är bättre. Däremot att kvinnokroppen här har en fördel.
Att du sedan inte orkar läsa på eller/och känner dig hotade av ett  ickepatriarkalt synsätt och strävan efter jämlikhet kan jag bara beklaga.


   
SvaraCitera