Aviseringar
Rensa alla

The Evolution Of Swedish HipHop/Rap (1992-2018)


Ämnesstartare

Jag hittade denna intressanta video och tänkte dela med mig vad jag tyckte om den..
(jag är urdålig på att starta sånna här texter men okej)
Jag tyckte att det var intressant och kul att titta på den här gamla saken, alltid kul att få veta hur det var då jämfört med nu! Jag hatar hiphop och rap men det här var rätt så lugnt. Jag vet inte låta elak men alla som som var med i videon är ju helt knas och upp o ner, förstör orten med droger och dumheter, ful musik som har ingen mening och inte vet jag vad mer...

Vad tyckte ni om den?


   
Citera

Har inte tittat på hela videon och ingen avsikt att göra det heller. Men det här:

LimeTheFox: Jag vet inte låta elak men alla som som var med i videon är ju helt knas och upp o ner, förstör orten med droger och dumheter, ful musik som har ingen mening

Är ganska så urbota dumt att säga, därför att du uttrycker din åsikt om en sak som är en smaksak som om det vore fakta. Det du tycker är ful musik finns det andra som tycker är bra musik, på samma sätt som det finns dom som tycker att rock eller hårdrock eller metal bara är oljud eller att klassisk musik är fullkomligt meningslös etc.

Dessutom är detta ingen "dokumentärfilm" utan bara olika musikklipp - så var i helvete får du "förstör orten med droger och dumheter" ifrån???

Jag gillar inte denna typ av musik - men jag har ändå ett sunt förnuft.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: så var i helvete får du "förstör orten med droger och dumheter" ifrån???

bor man runt om det här folket i hela sitt liv så vet man vad som händer och det är äckligt, jag tänker inte berätta något om det för det flesta finns på nyheterna


   
SvaraCitera

LimeTheFox:

bor man runt om det här folket i hela sitt liv så vet man vad som händer och det är äckligt, jag tänker inte berätta något om det för det flesta finns på nyheterna

Wait

LimeTheFox: tänker inte berätta något om det för det flesta finns på nyheterna

Seriöst

LimeTheFox: för det flesta finns på nyheterna

Du tror alltså... att det man sjunger i låtarna... Att man gör det i verkligheten. Att artister med sin musik är ansvariga för kriminalitet... ? Seriöst? Herregud människa vilken planet bor du på...

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Wait
Seriöst
Du tror alltså... att det man sjunger i låtarna... Att man gör det i verkligheten. Att artister med sin musik är ansvariga för kriminalitet... ? Seriöst? Herregud människa vilken planet bor du på...

Hjärta

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:
Har inte tittat på hela videon och ingen avsikt att göra det heller. Men det här:
Är ganska så urbota dumt att säga, därför att du uttrycker din åsikt om en sak som är en smaksak som om det vore fakta. Det du tycker är ful musik finns det andra som tycker är bra musik, på samma sätt som det finns dom som tycker att rock eller hårdrock eller metal bara är oljud eller att klassisk musik är fullkomligt meningslös etc.

Dessutom är detta ingen "dokumentärfilm" utan bara olika musikklipp - så var i helvete får du "förstör orten med droger och dumheter" ifrån???

Jag gillar inte denna typ av musik - men jag har ändå ett sunt förnuft.

Hjärta

Asså va e de för fel på dig? Ford säger bara sin åsikt, problem med det? Vi som inte e orten vet att de (flesta, typ alla)  som e orten förstör! De går å rånar bankar, tar droger för att de tror wow vi e orten nu, vi äger jorden. De förstör tunnelbanor, bänkar å så. Sverige gör inte ett shit åt det, så länge dom får pengar så är allt okej. Sen får vi (eller föräldrar) betala högre skatt för att Sverige ska ha råd att laga de trasiga grejerna som orten tar sönder.
Alla som blir orten ska plötsligt bli känd rappare å ÄLSKA rapp! 

Men det jag försökte säga var sluta kommentera vad andra tycker. Du kan säga vad DU tycker om musikvideon men inte berätta för andra vad dom ska tycka. 

Storchen84:
Du tror alltså... att det man sjunger i låtarna... Att man gör det i verkligheten. Att artister med sin musik är ansvariga för kriminalitet... ? Seriöst? Herregud människa vilken planet bor du på...

Hjärta

Så du tycker inte att de mesta rån, våldtäkt  å så inte kommer från orten? Japp, det va så du mena! Då e min fråga, människor bor på en planet, jorden, inte på neptunus...hur fan tänker du när du skriver?:

Storchen84:

 Herregud människa vilken planet bor du på...

wait for it...

Storchen84:

människa vilken planet

wait for it....

Storchen84:

människa

ahha! "människa". Du kallar Ford för människa men frågar vilken planet han bor på! Jag har en till fråga till dig.. vilken planet bor du på, eftersom du inte ser vad som händer med jorden idag?


   
SvaraCitera

jag satte på videon och 3 minuter senare somnade jag legit tack så mycket


   
SvaraCitera

its_just_me:

Asså va e de för fel på dig? Ford säger bara sin åsikt, problem med det? Vi som inte e orten vet att de (flesta, typ alla)  som e orten förstör! De går å rånar bankar, tar droger för att de tror wow vi e orten nu, vi äger jorden. De förstör tunnelbanor, bänkar å så. Sverige gör inte ett shit åt det, så länge dom får pengar så är allt okej. Sen får vi (eller föräldrar) betala högre skatt för att Sverige ska ha råd att laga de trasiga grejerna som orten tar sönder.
Alla som blir orten ska plötsligt bli känd rappare å ÄLSKA rapp! 

Men det jag försökte säga var sluta kommentera vad andra tycker. Du kan säga vad DU tycker om musikvideon men inte berätta för andra vad dom ska tycka. 
Så du tycker inte att de mesta rån, våldtäkt  å så inte kommer från orten? Japp, det va så du mena! Då e min fråga, människor bor på en planet, jorden, inte på neptunus...hur fan tänker du när du skriver?:
wait for it...

wait for it....

ahha! "människa". Du kallar Ford för människa men frågar vilken planet han bor på! Jag har en till fråga till dig.. vilken planet bor du på, eftersom du inte ser vad som händer med jorden idag?

Det här handlar ju dock inte om någon åsikt utan om att sprida vanföreställningar och göda aversioner mot personer med låg socioekononisk status (=bor utanför innerstan=""orten""). Det du säger är ju hittepå. Det går inte att säga "de som e orten". För det första så syftar du på förorten och för det andra så "e" man inte platsen man bor på. Om du på fullaste allvar tror att "de flesta, typ alla" som "e orten" förstör, och att det dessutom är för att de tror att de "äger jorden" så har du fundamentala problem när det kommer till verklighetsförankring och slutledningsförmåga. Jag kan berätta vad som händer med jorden idag, och det är att alla håller på att bli lill-trump precis som du. 


   
SvaraCitera

Du säger att alla håller på att bli lill trump, när du säger "alla" så borde du väl fatta att du menar dig själv också va?

räkgylfar:

Jag kan berätta vad som händer med jorden idag, och det är att alla håller på att bli lill-trump precis som du. 


   
SvaraCitera

Tänk på att det går att diskutera på ytan att vara elak/dryg mot andra.


   
SvaraCitera

its_just_me:
Du säger att alla håller på att bli lill trump, när du säger "alla" så borde du väl fatta att du menar dig själv också va?

haha 


   
SvaraCitera
opega

its_just_me: De går å rånar bankar

Vilka banker?

its_just_me: tar droger för att de tror wow vi e orten nu, vi äger jorden

Vad snackar du om? Ingen tar droger för att stunta på andra, utan antingen för att det är nice eller för att de har problem de vill fly undan eller båda. 

Dessutom är rika barn som tar mest droger.


   
SvaraCitera

its_just_me

Jag la alldeles för mycket tid som jag aldrig kommer att få tillbaka på ditt fullkomligt meningslösa poänglösa felaktiga nonsensLedsen

its_just_me: Det här handlar ju dock inte om någon åsikt utan om att sprida vanföreställningar och göda aversioner mot personer med låg socioekononisk status

Tack. Exakt det (bla) its_just_me gör. Fortsätter its_just_me, TS eller någon annan med denna typ av hatpropaganda är det dags att börja anmäla.

Hjärta


   
SvaraCitera

Jag säger bara en mening som ger oss alla lite kärlek!
 Welcome to the FlipSydeeee! Hjärta


   
SvaraCitera

You're the reason I believe you're the reason I sing , you're the reason angels tangle me in heavenly things
It's been a long road so hard and cold, but you keepin' me warm with your heart of gold .. She's an Angel... HjärtaHjärtaHjärta


   
SvaraCitera