Aviseringar
Rensa alla

The Flat Earth Society


Ämnesstartare

Se det som en provokation om ni vill, men jag undrar, finns det någon (religiös som ateist) som tror på det här?:

http://www.alaska.net/~clund/e_djublonskopf/Flatearthsociety.htm

Det är bara att läsa ett part tre poster i deras forum för att bli ordentligt mörkrädd, och ännu värre är deras "vetenskapliga" material.

Är det här den "nya" typen av rationalitetsförakt, eller? Att vara "edgy" och gå emot konventionerna?


   
Citera

what a bunch of fucktards


   
SvaraCitera

Fuck ska nog signa up tror jag...


   
SvaraCitera

Det roliga är att det inte ens stämmer att man trodde att jorden var platt under medeltiden, som många verkar tro. Inte ens de gamla grekerna trodde det. Att man tror på något sådant, om någon nu gör det, i vår tid när vi till och med har bilder av vår planet ovanifrån är helt jävla otroligt. Om man kollar på en sådan bild, eller varför inte om man bara riktar ett teleskop mot våra närmaste grannar, studerar dem och använder sig av induktion, så förstår man ju att jorden är rund. Det handlar i så fall inte ens om en kritisk mot vårt förnuft, eller rationalitetsförakt som du uttryckte det. Då handlar det snarare om att alla som tror att jorden är platt är psykotiska och hallucinerar, alternativt lobotomerade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

QRIO:

Då handlar det snarare om att alla som tror att jorden är platt är psykotiska och hallucinerar, alternativt lobotomerade.

Det är jävligt mysko hursom. ;<


   
SvaraCitera

Flat earth society var ju de som först påstod att rymdfärderna och Apolloprojektet var fejk...


   
SvaraCitera

tur man att man ser att jorden är rund varje dag


   
SvaraCitera

Fan vilka jävla bra argument de har, jag älskar dem! [bigsmile]

What keeps our person at the South Pole from falling completely off the face of the "globe"?

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Lambda89:

som en provokation om ni vill

Maxwinner:

bunch of fucktards

QRIO:

det inte ens stämmer att man trodde att jorden var platt under medeltiden

Ni vet att sidan är fejk hoppas jag, rolig, men fejk... [bigsmile]


   
SvaraCitera
nrg89

Fan, jag hade nästan glömt Flat Earth Society. Vi hittade ju forumet när du fortfarande var troende, Rickard. En jädrans massa år sedan!

Den mest efterblivna diskussionen på nätet: http://www.theflatearthsociety.org/fo​rum/


   
SvaraCitera

VIlse i pannkakan[tard]


   
SvaraCitera
nrg89

Åter igen, man skall aldrig hamna i ett samhälle där man kräver motbevis, bara bevis. De kräver att man skall motbevisa att USA och Sovjet tystat ner hela Flat Earth Theory och spenderat alla pengarna som skulle gå till rymdprogrammen på lönnmördare.

Hela forumet är en guldgruva med komik på hög nivå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nrg89:

Hela forumet är en guldgruva med komik på hög nivå!

Underbara nostalgi ^__^

Jag skulle vilja ha ALLA databasrecords som postats på BC, i relation till mig ... hade varit kul att se, myesh? Jaja, inte gå för off-topic nu.


   
SvaraCitera
nrg89

herr_nilsson:

Ni vet att sidan är fejk hoppas jag, rolig, men fejk...

Du, den är verkligen sann. Jag trodde också den var fake, men om du har diskuterat på det forumet ett bra tag blir du lika övertygad som jag. De är verkligen helt insnöade på att det verkligen stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag ska vara helt ärlig så tror jag att sidan och forumet är skapat för att provocera och ge reolig läsning [zzz]


   
SvaraCitera