Aviseringar
Rensa alla

The giant dreadlock-tråd Bilder på ERA dreads?


Ämnesstartare

Jag är väl inte ensam?

Håller på att "skaffa" naturliga, eller ja, riktigt naturliga är dom väl inte.

Hade ett par som var gjorda på mig, men efter 6 månader kände jag att jag ville ha naturliga, så jag slet och rev och rev och slet och.. you get the picture.

Jag hade fått ur de mesta av tovorna men håret var fortfarander... risigt, men inga av de ursprungliga rötterna eller vad man säger, var kvar.

Jag kallar dom naturliga iaf ^^.

Lite dåliga bilder kanske, men men, öh.

Image
Image

*misstänker att han kommer få ett enda svar som kommer bestå av "DREADs ÄR SKABBIGT!!!!*


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Hampusen:

DREADs ÄR SKABBIGT

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaaaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dreads behöver inte vara skabbigt, men det är ett sånt jävla uttjatat rebellmode, vilket gör det rätt fult.


   
SvaraCitera

Hoho, såna där hade jag en gång i tiden. Lite mindre eeh.. skabbiga dock. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja dreads kan vara snygga, har sett vissa _grymt_ coola killar med dreads.

Är dock ungefär så långt ifrån min stil man kan komma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blev så jävla förvånad när jah märkte att du finns både på UM och K-locks[surprised][surprised] Processen verkar flyta på bra för dig[smile] Jag var hos frissan igår (se min blogg), så jag har startat naturliga sen igår. 5:e gången jag börjar om sen i somras[tired]

Och det är fan lättare att snacka om dreads på engelska än svenska oO


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slaktmästaren:

Hoho, såna där hade jag en gång i tiden. Lite mindre eeh.. skabbiga dock. 🙂

Tunna och sektionerade eller? [wink][rolleyes]


   
SvaraCitera

Kiddo:

Tunna och sektionerade eller?

Nope, naturliga, tjocka och långa. 🙂
Men de var ändå ovanligt fräscha på något sätt. Tror att det var typ 21 totalt. Fy, nu börjar jag ju sakna de. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KOTJMF:

men det är ett sånt jävla uttjatat rebellmode

Dreads är vad man gör det till. I början tyckte jag bara att dreads var äckligt snyggt och ville ha det själv, så jag tuperade. Tyckte genast det såg dåligt ut, så jag kammade ut det nästa dag. Sedan tuperade jag nån månad senare, denna gång blev det för perfekt, så de togs ut. Sedan körde jag naturliga i 2 månader, morsan får freakout och balsam+ kammar mitt hår[cry]

Jag kan också stoltsera med att jag ALDRIG har haft nåt kemikaliegrejs i mitt hår [cool] (stackars alla er som använt vax och dyl. I feel for you)

Så efter allt det där har jag slutat tänka i frisyrer, nu är det bara "Kamma inte håret, go with the flow, se vad som händer" för mig, ska ändå raka mig tillsammans med kompisar när sommaren kommer[smile]

Så för mig är dreads inte en frisyr, inte en politisk grej heller. För mig är dreads bara att ta det lugnt, njuta av livet och låta håret få göra lite som det vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slaktmästaren:

Nope, naturliga, tjocka och långa. 🙂

[surprised][love] Bilder?

Slaktmästaren:

Men de var ändå ovanligt fräscha på något sätt. Tror att det var typ 21 totalt. Fy, nu börjar jag ju sakna de. 🙁

Typ... inte fett hår? ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kiddo:

Jag blev så jävla förvånad när jah märkte att du finns både på UM och K-loc

I'm överallt, nästan. Forumnörd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slaktmästaren:

Hoho, såna där hade jag en gång i tiden. Lite mindre eeh.. skabbiga dock. 🙂

Jag har biiiild! 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampusen:

I'm överallt, nästan. Forumnörd.

Jag också, forum är kewl[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pervodurabo:

Jag har biiiild! 😉

[surprised]


   
SvaraCitera