Aviseringar
Rensa alla

The Haunted House av Charles Dickens


Ämnesstartare

Är det någon här som har läst The Hauted House av Charles Dickens och som kan hjälpa mig med vad denegentligen handlar om? och kanske några frågor om texten...?

Snälla[smile]


   
Citera

Läs boken själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Läs boken själv

Har läst den men fattar inte ett enda ord och om jag inte gör uppgiften får jag IG i egenelska[sad]


   
SvaraCitera

Saraswe:

Har läst den men fattar inte ett enda ord och om jag inte gör uppgiften får jag IG i egenelska[sad]

Om du inte begriper engelska så förtjänar du antagligen IG i ämnet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Om du inte begriper engelska så förtjänar du antagligen IG i ämnet

Nje, not!!
Har du läst den själv och an säga att den var lätt läst


   
SvaraCitera

Saraswe:

Nje, not!!
Har du läst den själv och an säga att den var lätt läst

Nej, jag har inte läst den, men om du inte begriper den första gången så får du väl läsa om den tills du gör det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Nej, jag har inte läst den, men om du inte begriper den första gången så får du väl läsa om den tills du gör det

Den är skriven av en gubbe som levde på 1800-talet..... kanske inte så lätt att förstå ens på svenska och när man sen ska läsa den på engelska så blir den inte speciellt lättare....


   
SvaraCitera

Saraswe:

Den är skriven av en gubbe som levde på 1800-talet..... kanske inte så lätt att förstå ens på svenska och när man sen ska läsa den på engelska så blir den inte speciellt lättare....

Om det ingår i kursen du läser så borde du ha tillräckligt med förståelse över språket för att kunna läsa den. Som sagt, gör du inte det så förtjänar du IG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Om det ingår i kursen du läser så borde du ha tillräckligt med förståelse över språket för att kunna läsa den. Som sagt, gör du inte det så förtjänar du IG

Min lärare läste den på universitetet när hon läste till lärare och tycker att vi ska läsa den som går på gymnasiet...


   
SvaraCitera

Saraswe:

Min lärare läste den på universitetet när hon läste till lärare och tycker att vi ska läsa den som går på gymnasiet...

Om det är samma språkbruk som här: http://ebooks.adelaide.edu.au/d/dickens/charles/d54hh/ så var den verkligen inte svårläst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

Om det är samma språkbruk som här: http://ebooks.adelaide.edu.au/d/dickens/charles/d54hh/ så var den verkligen inte svårläst

Jag tycker den är svår och det gjorde de andra i min klass också så isf mååste det vara du som är bra på engelska.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera