Aviseringar
Rensa alla

The Host av Stephenie Meyer


gothhunter2000:

Det här är du:

Satan så moget.[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Jag visste inte ens att den var klar att ge ut än? Trodde att det var ett projekt precis som boken som är ut Edwards synvinkel.

The Host finns redan. Den är en egen bok, utanför Twilight och har inget med dem att göra [smile].


   
SvaraCitera

Froggi:

The Host finns redan. Den är en egen bok, utanför Twilight och har inget med dem att göra

No shit Sherlock.


   
SvaraCitera

gothhunter2000:

VARFÖR går edward i skolan?

Han kanske tycker att det är kul? Ganska tråkigt att vandra runt i en evighet utan att göra något vettigt + att det ger ju en fin täckmantel åt "pappan", som av någon anledning vill jobba på ett sjukhus.

gothhunter2000:

Varför blir alla kära i en klumpig jävla hönshjärna utan personlighet som Bella?

De bor i en liten inavlad håla där alla känner alla. Klart att det blir pilska när det kommer in lite färskt blod. [no-no]


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gothhunter2000:

Samma skit händer om och om och om och om igen. Finns oräkneliga logiska brister som t.ex. VARFÖR går edward i skolan? Varför blir alla kära i en klumpig jävla hönshjärna utan personlighet som Bella? Ska fan göra en tråd om det.

Om du läser boken ordentligt så kanske du får svar på dina sk brister 😛
Så upplysningsvis om det nu är så viktigt för dig;

1. Edward och company går i skolan därför att ju yngre dem utger sig för att vara, desto längre kan dem stanna på ett och samma ställe. (Dem åldras nämligen inte.)
2. Bella flyttar från en storstad som phoenix till lilla forks där det aldrig händer något nytt. Klart hon blir intressant för killarna där, som uppenbarligen inte träffat tjejer annat än dem de växte upp tillsammans med.

Jag tycker inte twilight pekar på att tjejer är värdelösa. Det beskriver bara hur man blir om ens kärlek försvinner från en, då kärleken var allt som betydde något. Det är så livet är liksom. Man blir krossad, man blir förstörd precis som Bella blev, jag vet för jag har själv gått igenom det en gång. Killar blir också så, vetdu! Kanske bara du som har haft den stora turen att inte uppleva det än 😛


   
SvaraCitera
Jeay_L

gothhunter2000:

Du har inte noterat att varenda kvinnlig karaktär i serien är svag, beroende av någon man

Jag tycker inte t.ex. att Alice är särskilt svag, hon är ju faktiskt en av deras viktigaste källa eftersom hon kan se in i framtiden!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kickilina:

1. Edward och company går i skolan därför att ju yngre dem utger sig för att vara, desto längre kan dem stanna på ett och samma ställe. (Dem åldras nämligen inte.)

Varför inte bara hålla sig gömd? Hur länge håller det då? 2 år och sen börjar folk undra varför man går om årskurser hela tiden? Edward är över 100 år gammal, hur intressant är skolan för en sån kille? Enda anledningen till att han går i skolan är för att storyn inte hade fungerat annars.

kickilina:

2. Bella flyttar från en storstad som phoenix till lilla forks där det aldrig händer något nytt. Klart hon blir intressant för killarna där, som uppenbarligen inte träffat tjejer annat än dem de växte upp tillsammans med.

Nintendo:

De bor i en liten inavlad håla där alla känner alla. Klart att det blir pilska när det kommer in lite färskt blod. [no-no]

NEJ det är så ni tjejer fungerar, vi grabbar skiter fullständigt i om någon är ny. Det är inte ett realistiskt scenario helt enkelt och tyder på en dålig författare.

kickilina:

Jag tycker inte twilight pekar på att tjejer är värdelösa. Det beskriver bara hur man blir om ens kärlek försvinner från en

Asså själva "storyn" handlar om kärlek men det är väldigt mycket negativa undertoner hela tiden. Meyer är mormon, en religion som är VÄLDIGT konservativ och där jämställdhet som vi ser den är helt främmande och detta är SUPERTYDLIGT när man läser boken.
Det är väldigt fascinerande att jag som enda kille i tråden försöker påpeka för er att boken verkligen sätter er tillbaka 50 år i jämställdhetsdebatten och att det sedan kommer 5 tjejer och försvarar skräpet!

kickilina:

Man blir krossad, man blir förstörd precis som Bella blev, jag vet för jag har själv gått igenom det en gång. Killar blir också så, vetdu! Kanske bara du som har haft den stora turen att inte uppleva det än 😛

[sad]...jo...[cry]


   
SvaraCitera

gothhunter2000:

NEJ det är så ni tjejer fungerar, vi grabbar skiter fullständigt i om någon är ny. Det är inte ett realistiskt scenario helt enkelt och tyder på en dålig författare.

Jag tvivlar på att du vet hur alla tjejer fungerar och hur alla killar fungerar.
Jag tycker då att pojkar blir tills sig av nya fräscha flickor som flyttar in. (eftersom bella ska vara snygg enligt boken, där till omedveten om sin snygghet vilket säkert gör henne ännu snyggare).

gothhunter2000:

gothhunter2000: Varför inte bara hålla sig gömd? Hur länge håller det då? 2 år och sen börjar folk undra varför man går om årskurser hela tiden?

Han kanske gillar att träffa människor? Han kanske tycker det är kul? Hur roande skulle det vara att ligga gömd och gå ut för att jaga ibland?
Och han lådsas ju att han blir äldre, han går ju inte om årskurserna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Och han lådsas ju att han blir äldre, han går ju inte om årskurserna.

[confused] Hur tänkte du nu? Hur många klasser tror du finns? High school är 4 år och han kan nog inte direkt låtsas vara yngre än 14. Han åldras inte heller.

Nintendo:

(eftersom bella ska vara snygg enligt boken, där till omedveten om sin snygghet vilket säkert gör henne ännu snyggare).

Jo tjena.


   
SvaraCitera

gothhunter2000:

[confused] Hur tänkte du nu? Hur många klasser tror du finns? High school är 4 år och han kan nog inte direkt låtsas vara yngre än 14. Han åldras inte heller.

Nej, men han går ju X antal år i skolan, tar studenten, åker och pluggar vidare.
Sen flyttar de till ett nytt ställe, då börjar han om från år X och fortsätter uppåt.
Han fejkar ju att han fyller år, och hur gammal man ser ut att vara går säkert att andra med klädstil/frisyr och liknande.
Vad är det du inte förstår?

gothhunter2000:

Jo tjena.

Tjejer som har attityden "oh fy fan vad snygg jag är" tycker jag är fulare än tjejer som är snygga utan att veta hur snygga de egentligen är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Nej, men han går ju X antal år i skolan, tar studenten, åker och pluggar vidare.
Sen flyttar de till ett nytt ställe, då börjar han om från år X och fortsätter uppåt.

Ja? då håller det alltså inte särskilt länge, ca: 4 år är ju ingenting när snubben är över 100 år gammal. Du argumenterar ju för samma sak och sen låtsas du att vi inte håller med varandra.

Även om just den detaljen hade funkat hade det varit superlöjligt ändå och boken är fortfarande skit.

Nintendo:

Tjejer som har attityden "oh fy fan vad snygg jag är" tycker jag är fulare än tjejer som är snygga utan att veta hur snygga de egentligen är.

Det är för att du är avundsjuk på snyggare tjejer och tycker om de som har en schysst attityd kring det hela.


   
SvaraCitera

gothhunter2000:

Ja? då håller det alltså inte särskilt länge, ca: 4 år är ju ingenting när snubben är över 100 år gammal. Du argumenterar ju för samma sak och sen låtsas du att vi inte håller med varandra.

Fyra år i skola är kanske roligare än fyra år i skogen? Image

Jag förstår verkligen inte vad du menar är problemet? Varför skulle han inte gå i skolan?

gothhunter2000:

Det är för att du är avundsjuk på snyggare tjejer och tycker om de som har en schysst attityd kring det hela.

Nej, jag tycker tjejer är hetare när de är heta utan att veta om det. När de ser lite oskyldiga ut och hela köret. Lockar mer till surprisesex då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jag förstår verkligen inte vad du menar är problemet? Varför skulle han inte gå i skolan?

Killen är ÖVER HUNDRA ÅR OCH OSKULD. Slår mig inte direkt som en kille som gärna skulle gå om high school eller motsvarande 20 gånger om.

Nintendo:

Lockar mer till surprisesex då.

[y] Yes....yes it does[bigsmile]


   
SvaraCitera

gothhunter2000:

Det är för att du är avundsjuk på snyggare tjejer och tycker om de som har en schysst attityd kring det hela.

Jag tycker det är sexigare med brudar som inte går runt och tycker att de är snyggast i världen. Däremot är det sjukt ohett med brudar som tycker att de är fula.

Jag tycker det märks väldigt tydligt att Meyer är mormon och har en dålig kvinnosyn, men jag tycker ändå om böckerna. Inte på grund av Edward och hans brutala personlighet, utan på grund av Bella. Hon är så jävla kåt. Det märks ju att hon vill ligga med Edward heeela tiden. Jag kan definitivt känna igen mig - jag har också varit ung och kåt, liksom.


   
SvaraCitera