Aviseringar
Rensa alla

The Lord of the Ring vs. Star Wars


frukt:
känner du dig smutsig nu

ja. måste ta en kall dusch och sen gråtrunka till legolas fanfiction. 


   
SvaraCitera
Korgi
Ämnesstartare

passe:

The hobbit-triologin fått dig fångad? Endast en av tre filmer har visats...

Exakt det jag menar! 1 film än så länge! Och jag är redan fast.


   
SvaraCitera

Kan ju bero på hur man menar med frågan. Om det gäller som underhållning så vinner Star Wars helt klart. Jag tycker Sagan om ringen trilogin är förbannat långtråkig och trälig. De bara går, alla strider och namn på allt skit. Varken kul att läsa eller se på. Men det är min personliga åsikt. Jag tycker dock att Sagan om ringen är ett livsverk, Tolkiens livsverk, och en fantastisk värld med en fantastisk och invecklad historia. Det är väl bara tyvärr så att den inte intresserar mig. Inte för att jag gillar hela Star Wars-världen, (De senare filmerna sög) men Episod IV, V och VI slår allt! A piece of my mind!


   
SvaraCitera
time
 time

Alltså va. Det är två helt olika stilar och genrer. Det går inte att jämföra Star Wars och LOTR. Båda är episka men i olika sammanhang.


   
SvaraCitera

TVEKLÖST Star Wars! SW förändrade mitt liv redan som liten och jag är ett stort fan än idag, LOTR har jag aldrig ens tyckt om.


   
SvaraCitera
idaah

Lotr (iofs är jag väldigt partisk nu bara för att senaste gången jag såg SW var jag 13 och då såg jag dem utan svensk text så jag fattade ju inte allt)

Men jag tycker lotr är så grymt bra för att storyn är så bra uppbygd med ALLT (bok/film). Jag bryr mig inte om de är sega, för har man tiden så är de i slutändan inte sega i vilket fall som helst. 


   
SvaraCitera

Båda är lite småöverskattade.

LOTR är dock bättre. Ettan och tvåan är episka medan det i trean börjar balla ur. Star Wars har jag aldrig förstått mig på, mycket grymma och klassiska grejer visst men också mycket barnsligt trams.  

Ska vi snacka episka trilogier kan vi snacka The Dark Knight Trilogy. Även Indiana Jones är bättre (fyran räknas ej även om den är okej) Håller nog också Die Hard högre och där räknas inte heller fyran eller femman. 


   
SvaraCitera

Har Peter Jackson eller J.R.R Tolkien fått en sån här då?!


   
SvaraCitera