Aviseringar
Rensa alla

The Make Up Thread


Ämnesstartare

Vad använder ni?
Skriv produkt, märke och ge gärna recensioner.
Ställ frågor, ge varandra tips, bifoga bilder på vackra sminkningar, kanske be om hjälp om hur ni skall gå tillväga etc.

Här är lite tips:

*För att bli av med det vita mellanrummet mellan fransarna som kan synas när man har eyeliner/kajal kan man ta lite mascara på en borste och sätta mellan fransarna. Mascaran kletar inte av sig på den nedre vattenlinjen som kajal gör om man tar den på den övre.
*För att förstora ögonen kan man lägga en ljus skugga över ögonlocket och sedan en mörkare i globlinjen. Man kan även ta en vit kajalpenna i vattenlinjen och sedan svart kajal under fransraden. De flesta lösögonfransar förstorar även, annars kan man böja sina fransar.
*Ifall man tycker att det är svårt att lägga eyeliner kan man använda en cake eyeliner. Då använder man vatten eller annat medel och en borste (jag använder en sn​edställd och lägger på. Man bestämmer själv effekten på den. Alltså tar du bara lite vatten kan du får en effekt som liknar en kajal mer. Om du har en bra borste av äkta hår kan du även sudda linjen lite överst. Ger en väldigt snygg effekt.
*När du använder ögonskugga bör du vara noga med att sudda ut kanterna. Här slår, enligt min erfarenhet, borstar av äkta hår syntetiska borstar ordentligt. Stor skillnad. Använder man en syntetisk borste flyttar och gnider man skuggan, snarare än suddar för nya effekter.
*Om man vill få näsan att se mindre ut kan man lägga en ljusare concealer/foundation på den.
*En läppenna kan hindra läppstiftet att smetas ut.

Fick en make up-rådgivning i julklapp och blev inspirerad. Fick en del tips etc. dock mycket som man redan visste. Men det är coolt att se vad man kan göra med smink. Man vill lära sig mer och upptäcka nya saker, därav startar jag den här tråden.

Hejdå.


   
Citera

Dear Madame:

*Om man vill få näsan att se mindre ut kan man lägga en ljusare concealer/foundation på den.

huh nej, man ska lägga mörkare concealer eller bronzer på sidorna (där glasögon"kuddarna" är när man har glazögon), det ska forma näsan o göra den smallääär

och nej min näsa är inte stor (inte tillräckligt stor för att jag ska palla dölja den iaf :<) har bara snappat upp det somewhere


   
SvaraCitera

Dear Madame:

Skriv produkt, märke och ge gärna recensioner.

H&M:s foundation och puder, det är inte särskilt kvalitativt men det är billigt, billigt är bra [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag trodde detta var en tråd där man blev sams[blush] Tänkte be om förlåtelse till Sming och fråga om vi kunde bli kompisar :<


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stay natural.. Använder kanske lite mascara ibland, men oftast behövs det inte [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

H&M:s foundation och puder, det är inte särskilt kvalitativt men det är billigt, billigt är bra

Har aldrig testat. Funderar på att inte köpa något dyrt puder. Överanvänder puder. Är du en han?

Dan_the_ironman:

Jag trodde detta var en tråd där man blev sams Tänkte be om förlåtelse till Sming och fråga om vi kunde bli kompisar :<

Hahah! Du får be honom om förlåtelse först när han har avslöjat hur han lyckas få så vit hy.


   
SvaraCitera

Dear Madame:

Har aldrig testat.

59 kr för foundation + 59 kr för puder.

Dear Madame:

Funderar på att inte köpa något dyrt puder.

Har inga klagomål på H&M:s puder för 59:-, det är foundationen som går att klaga på. [crazy]

Dear Madame:

Är du en han?

Japp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dear Madame:

Hahah! Du får be honom om förlåtelse först när han har avslöjat hur han lyckas få så vit hy.

Han sitter i sin källare och är rädd för omvärlden tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Har inga klagomål på H&M:s puder för 59:-

Hm, kanske skall testa. Känner att jag lägger rätt mycket pengar på puder nu. Men det där verkar lite för lite att lägga :S

Dan_the_ironman:

Han sitter i sin källare och är rädd för omvärlden tror jag.

Ah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använder nåt puder samt rouge jag fick med i någon tidning för länge sedan. pudret är lite för mörkt (hittar aldrig något som är tillräckligt ljust [sad]) men rouget är jättepraaa.

använder inte foundation men brukar använda concealer typ under ögonen och kring näsan för att min hy är lite rödare där (antagligen pga torr hud). minns inte vilket märke det är på concealern dock och orkar inte gå och kolla nu [blush]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

(hittar aldrig något som är tillräckligt ljust [sad])

Återigen: H&M [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

hittar aldrig något som är tillräckligt ljust )

Transparent! (Ser vitt ut i kompakt form).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Återigen: H&M

har haft h&ms, jag behöver typ vitt [sad][blush]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

har haft h&ms, jag behöver typ vitt [sad][blush]

[sad]


   
SvaraCitera