Aviseringar
Rensa alla

The Naked Truth (senaste dikten jag skrev)


Ämnesstartare

det var väl ingen dikt ?


   
SvaraCitera

Superbra.


   
SvaraCitera

EnsamFlickaVärlden:

NEJ

Om du tror att världen består av människor som bryr sig om utseende, kanske du behöver kolla på dig själv. Förutfattade meningen kommer inte ut av sig själv. Antagligen är det du som stirrar dig själv i spegeln och fördömmer ditt utseende. Eller rättare sagt, var det vad du brukade göra. Fast nu anser du att du har förändrats så mycket, och "förstår" mycket bättre. Världen består inte av samma ointelligenta fjortisar som sitter och dömmer dig. Världen är inte uppbyggd av fett klämande åtta-åringar. Sluta skriva dikter om hur världen är. Skriv om något som är abstrakt.

Skriv om något man kan tänka på, något som formar ens sinne och bildar en mening, ett syfte. Skriv en dikt som förmedlar en berättelse, eller en känsla, och gör det indirekt.


   
SvaraCitera

Berkman:

Om du tror att världen består av människor som bryr sig om utseende, kanske du behöver kolla på dig själv. Förutfattade meningen kommer inte ut av sig själv.

Att kalla någon blåst kommer du ingenstans med om du vill argumentera. Då slutar de bara lyssna. I övrigt kanske hon skriver som hon gör för att hon ser det som så, att hon kämpar mot fördomar, ätstörningar eller annat. Jag har själv skrivit bittra dikter om hur världen faller i utseendefixeringens händer och hur jag föraktar att den gör det.

EnsamFlickaVärlden:

The Naked Truth

För det första stör jag mig på att du skrivit en svensk dikt, men har en engelsk titel. Det andra jag stör mig på är att det inte finns någon takt eller rytm i dikten, vilket gör den mindre lyrisk och med "text". Testa att skära ned på rader, byta rader och läsa den högt för dig själv några gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den här dikten tilltalar inte mig så mycket, den består bara av ytlighet och jag ser egentligen inte att det där är en dikt. du ska nog passa dej för att skriva om "vi", lättare är att utgå ifrån sig själv och börja därifrån. det känns som att du bara tagit fakta från omvärlden och överdrivit alltihop.. jag förstår själv iden med "dikten", men den är inte speciellt speciell. det är inte en intresant dikt, intressanta dikter är någon som förmedlar mening, något abstrakt, en känsla.
Du får nog börja tänka om du ska skriva dikter.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera