Aviseringar
Rensa alla

The Phone House och säljkultur


Ämnesstartare

http://svtplay.se/v/2321760/dokument_inifran/saljsekten

Som vi alla vet så är det största problemet i dagens samhälle att alla ungar är så jävla lata. Anställningsskydden måste bort, så att ungarna faktiskt tar sig i kragen och gör lite nytta för samhället.

En friare marknad utan konstiga LAS-lagar som förhindrar unga att få jobb kommer leda till ett mycket bättre samhälle för alla, inte minst de unga! En fri arbetsmarknad utan kontroll kommer givetvis göra att företagen ger unga bra anställningsvillkor, för annars går de ju bara till en annan arbetsplats.


   
Citera

hahaha ironi är kul


   
SvaraCitera

KingGurka:

Som vi alla vet så är det största problemet i dagens samhälle att alla ungar är så jävla lata

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allvarligt talat, om ni inte sett dokumentären så gör det. Man får fan fysiskt ont i magen. Alla som jobbat men någon form av sälj lär känna igen sig en hel del.


   
SvaraCitera

Detta spräcker helt klart myten att unga är lata. Jag tror inte att någon ung person vill lata sig. ungdomen bygger på att vara aktiv och att uppleva saker, inte slöa.

Jag är förvånad över att så många accepterar denna behandling. Speciellt arbetstider. Är inte ens arbetstid den tid man ägnat åt ens arbete? Kan man verkligen räkna bort möten etc? Isf kan man ju jobba dygnet runt om det är bara tiden som man snackar med en kund som räknas, sen kan man ta bort halva den tiden eftersom man snackade irrelevanta saker.

Det kanske bara var jag som trodde att 40 timmars vecka betydde att man var på jobbet 40 timmar, inte att man arbetade 40 timmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acadi:

Jag är förvånad över att så många accepterar denna behandling. Speciellt arbetstider. Är inte ens arbetstid den tid man ägnat åt ens arbete?

Har man något val? Tackar man nej får man inget socbidrag/akassa/whatever.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läst säljakten och förstod ingenting [blush]

Men ja, intressant. Ska se snart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Meh, läste "Sälsekten". Blev både orolig och underbart glad på samma gång.
Tänk er ett gäng som sitter i en ring iförda endast gamla sälhudar som hänger mer från huvdet [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Meh, läste "Sälsekten". Blev både orolig och underbart glad på samma gång.
Tänk er ett gäng som sitter i en ring iförda endast gamla sälhudar som hänger mer från huvdet

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast ungdomar är lata, detta är fakta. Hade vi infört barnaga igen så hade vi jävlar mig sett på fan! [bigcheers]


   
SvaraCitera
blum
 blum

Fyfan. Hatar det här äckelsamhället. Nästa veckas avsnitt verkar minst lika intressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järnliden är f.ö. lätt att hitta på ratsit om man vill ha personinfo, men det är inte något jag tänker posta här. Han är ju "säkert inte alls inblandad".


   
SvaraCitera

Oj, det där måste jag ta och kolla på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får ta och kolla på den imorn.


   
SvaraCitera