Aviseringar
Rensa alla

The secret


Ämnesstartare

The secret, AKA Law of attraction finns som både film och bok.

Handlar om hur du attraherar saker med hjälp av tankarna. "Det du tänker, får du"

Tänker du i positiva banor får du positiva upplevelser och tvärtom om när du tänker i negativa banor.

Har själv börjat märka detta i vardagslivet, när jag fokuserar på något tillräckligt mycket och inser att jag förtjänar det så brukar det oftast bli verklighet.

Att man oftast får vad man tänker på tror jag beror på att när du vill ha något riktigt mycket så har hjärnan en tendens att skapa verklighet av dina tankar och sen få dig att agera utåt på ett sätt för att uppnå ditt mål.

Det enda nackdelen i filmen var att personerna fokuserar på materiella saker som (bil,pengar) som om det var ekvivalent med lycka, tycker inte jag iallafall....


   
Citera

ok


   
SvaraCitera

Ja alltså om man väljer att blunda för alla fel i världen så är det klart att man inte har något att bli olycklig över.


   
SvaraCitera
zIGGE

Tänker att du är en tönt, och det är du. Haha detta fungerar ju awesome.


   
SvaraCitera

MItt ex var helt frälst i detta fenomen, jag tog det dock aldrig till mig. Men det fungerade för henne (eller ja, fick henne att må bättre). Fast jag tror inte på det.


   
SvaraCitera

yin1211:

"Det du tänker, får du"

låter lite infantilt nästan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan förstå det isola, fast oftast är det ju ändå så (med vissa undantag). Tror säkert du ( och många andra) har många minnen av att ni fått det ni fokuserat på. Undantagen är dock när man fokuserar på materiella saker.

För mig funkar det iallafall för det mesta (beror på hur fokuserad jag är) 🙂

Tror starkt på uttrycket "When you know what you want, and you want it badly enough you will find a way to get it"

Ligger mycket i det där.. Alltså man vill ha något, hjärnan tillåter inget annat och därför hittar man en väg för att få det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Ja alltså om man väljer att blunda för alla fel i världen så är det klart att man inte har något att bli olycklig över.

Blunda för problem som inte påverkar dig. Tänk så många människor som slösar bort 30 minuter varje dag på att titta på nyheterna. Onödigt, världsproblemen du får veta om gör ju bara att man blir mer orolig,

Eller så gör man det bara för att kunna säga nästa dag på jobbet "Har du hört om vulkanen?"

På ett sätt blir man beroende av information att vara rädd för.


   
SvaraCitera