Aviseringar
Rensa alla

The Sims 2 till Vista


Ämnesstartare

Köpte två originalskivor av spelet The Sims 2... och ett expansionspaket. När jag sedan skulle installera det så kom jag på att jag ju har Windows Vista och att spelet inte är kompatibelt med det...

Går det att lösa på något sätt? Crack/Patch?

Skivan ville inte autorun först så fick packa upp spelet i winrar och lyckades då installera det.. men när man sedan klickar på spelikonen så står det "sätt i rätt CD-skiva och testa igen" trots att skivan sitter i..

VILL SPELA.
NU [confused]


   
Citera

Jag fick mitt the sims 2 av några pirater som jag träffade och det fungerar utmärkt på jävlaskitvista. [smile]


   
SvaraCitera

Sims två funkar utmärkt på vista. man får bara ladda ner ett patch till det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

man får bara ladda ner ett patch till det.

hur gör man det? för jag har samma problem ..


   
SvaraCitera

raally:

hur gör man det?

när jag skulle starta sims i vista kom det upp en ruta som hänvisade till nerladdning med länk och alltihopa. men kolla hos ea eller thesims.se


   
SvaraCitera

Dillaan_:

Köpte två originalskivor

Dillaan_:

packa upp spelet i winrar

luktar motsägelse..? [tard]


   
SvaraCitera

Dillaan_:

så fick packa upp spelet i winrar och lyckades då installera det.. men när man sedan klickar på spelikonen så står det "sätt i rätt CD-skiva och testa igen" trots att skivan sitter i..

mounta med daemon tools?[confused]


   
SvaraCitera

raally:

hur gör man det? för jag har samma problem ..

www.google.se
Sims 2 patch download
Välj sida
???
Profit.

Samma formel gäller för i stort sett alla spel, byt bara ut namnet.


   
SvaraCitera

Jag behövde inte ladda ner någonting :]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men alltså puckon... fick packa upp skivan i winrar för det gick inte den riktiga vägen. Säger jag att jag har betalat för skivan så har jag väl det. Palla ljuga om en sån grej.. har försökt patcha men det gick åt helvete.


   
SvaraCitera

Men vet du vad?
Testa att göra så här efter denna enkla, behändiga steg-för-steg instruktion! [bigsmile]

STEG ETT *1* Börja med att skapa en mapp på skrivbordet ( höger klicka med dator musen och leta sedan efter upp fliken Nytt, därefter borde du nog hitta alternativet skapa ny mapp själv).

STEG TVÅ *2* Nu när du har gjort en mapp så kan du:
A. Lägga alla filer du packat upp från WinRar i den, eller så kan du

B. Packa upp allt från WinRar om igen, och lägga in i den i den ny skapta mappen med namn *Ny mapp*.

Nu när du har gjort ovanstående så är det inte alls långt kvar! [smile]
Börja med att ladda ner Daemon tools (sök på google.com, bra o behändig sida, rätt så enkelt när man väl kan det där med att byta sida på intern nätet och dyl.)
Om du inte vet hur man laddar ner Daemon tools så kan du:

A. Leta själv på den enkla sidan google.com, eller

B. Fråga e person från Ungdomar.se

Eller C. Du kan varken eller med det häringa nätet så du kan helt enkelt bara ge upp och ta en lugn kväll med pojkvännen och be honom/henne/den att slå på boxern/parabolen/myrornas krig, sedan därefter fråga honom om han bemästrar den udda talangen, ATT BYTA TV KANAL! Slå på myrornas krig och avnjut med en kall citron lemonad.

Men du verkar vara en ihärdig pers. så du kan installera Daemon tools (lycka till) och sedan mounta (slå upp i närmaste lexikon) sedan någon .iso fil om det finns eller setupen, sedan därefter så börjar installationen automatiskt.

Om du har redan har installerat det så kan du:

A. Höger klicka på den och välja Egenskaper, sedan därefter Välja fliken kompatibilitet (jobbigt namn, jag vet), sedan därefter testa dig fram

Eller som jag skulle gjort,

B. Släng/elda upp skit spelet för det suger eller gå och bytt till ett annat spel i samma pris klass [wink]

Lycka till! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dillaan_:

Men alltså puckon... fick packa upp skivan i winrar för det gick inte den riktiga vägen. Säger jag att jag har betalat för skivan så har jag väl det. Palla ljuga om en sån grej.. har försökt patcha men det gick åt helvete.

Du behöver inte skämas att du laddar ner många gör faktiskt det och jag tror inte någon bryr sig. Ta det inte så hårt [bigcheers]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera