Aviseringar
Rensa alla

The space roar


Ämnesstartare

iskall: enligt mig så gör man det ändå, oavsett virtuell verklighet eller inte, ser inget som kan motbevisa determinism så egentligen är livet att man placeras in i en kropp och får se och tänka och känna en massa förutbestämda saker med en mycket övertygande illusion om kontroll. det är vad jag har kommit fram till iaf.

Kanske men skulle nog välja "oundvikliga" istället för förutbestämda då jag tycker det förstnämnda låter lite teistiskt. Men om man ser till tex historia så brukar man kunna se att vissa grova drag kan vara ganska predestinerade men vissa variabler kan skapa olika outcomes, kanske var det andra världskriget oundvikligt men troligen inte förintelsen som grundades i den enskilda aktören Hitlers socialdarwinistiska virrvarr av tankar till exempel.

iskall: läser man artikeln är det dock andra hypoteser och teorier som är svåra att förstå, men space roar som man uppfattade när man skulle studera energi från utkanten av universum, alltså tidiga universum, (det är så långt bort att det inte går att "se" men dock höra det,) så fick man en otroligt mycket högre signal än vad som var rimligt, detta kan bero på att det fanns mer materia från början och att photoner försvinner ur universum för att ersättas med virtuella photoner, det som kallas svart materia.

så uppfattade jag det iaf.

Säkert jävligt intressant om man ger det en chans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Kanske men skulle nog välja "oundvikliga" istället för förutbestämda då jag tycker det förstnämnda låter lite teistiskt.

om du mår bättre av den eufemismen så för all del Söt

dazed: Men om man ser till tex historia så brukar man kunna se att vissa grova drag kan vara ganska predestinerade men vissa variabler kan skapa olika outcomes, kanske var det andra världskriget oundvikligt men troligen inte förintelsen som grundades i den enskilda aktören Hitlers socialdarwinistiska virrvarr av tankar till exempel.

men även hitler och hans tankar är(var) ju med i "programmet"  som en direkt konsekvens av tidigare händelser och förhållanden 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Säkert jävligt intressant om man ger det en chans.

fick lust att bli astrofysiker eller nåt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös: så har jag tänkt sedan mitt favoritspel som var min värld försvann hahaha

Rodnar helt sant också, men bara ett liv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iskall: om du mår bättre av den eufemismen så för all del Söt

Ja.

iskall: men även hitler och hans tankar är(var) ju med i "programmet" som en direkt konsekvens av tidigare händelser och förhållanden

Visste ju någonstans att du skulle skriva så. Galen

iskall:

fick lust att bli astrofysiker eller nåt 

Sitta bäng after hours vid ett större teleskop och softa, kör hårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Människan är inte tillräckligt smart att förstå Universum då vi inte ens vet hur vårat närmsta fungerar till 100% - Hjärnan xD 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Visste ju någonstans att du skulle skriva så.

Rodnar

dazed: Sitta bäng after hours vid ett större teleskop och softa, kör hårt.

ah men nä, sånt där kan andra få hålla på med, jag vill leva så att mina blodådror är fulla med eld *cool*

Aaron: Människan är inte tillräckligt smart att förstå Universum då vi inte ens vet hur vårat närmsta fungerar till 100% - Hjärnan xD

det gör "man" visst mer eller mindre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iskall: ah men nä, sånt där kan andra få hålla på med, jag vill leva så att mina blodådror är fulla med eld *cool*

Ja sånt är ju för töckna där smutsiga pundare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iskall:

Rodnar helt sant också, men bara ett liv

JA!! I spelet jag spelade hade man bara ett liv. Jag dog aldrig förrän de stängde ner spelet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Ja sånt är ju för töckna där smutsiga pundare.

punda är nice men orkar inte sitta inne

Hjärtlös: JA!! I spelet jag spelade hade man bara ett liv. Jag dog aldrig förrän de stängde ner spelet.

habbo hotel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iskall: punda är nice men orkar inte sitta inne

De burar inte in dig om du är prominent astrofysiker, fängelset är till för vanliga arbetslösa och Lauryn Hill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

läste inte men JA, jag har spenderat mycket tid på att utforska/kartlägga gränserna för vad som är möjligt och alltid haft tanken att det bör gå att komma runt dessa begränsningar för att det egentligen inte borde finnas i ett universum där allt påstås vara möjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iskall: habbo hotel?

HUNDPARKEN 🙁 <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: De burar inte in dig om du är prominent astrofysiker, fängelset är till för vanliga arbetslösa och Lauryn Hill.

😀 givet, menade dock sitta ner inomhus och räkna saker trycka på tangenter osv

Lífþrasir: läste inte men JA, jag har spenderat mycket tid på att utforska/kartlägga gränserna för vad som är möjligt och alltid haft tanken att det bör gå att komma runt dessa begränsningar för att det egentligen inte borde finnas i ett universum där allt påstås vara möjligt

väntade på att du skulle skriva i tråden, det känns vettigt att vi inte är i det "översta" universumet med tanke på detta.
min hjärna går för högvarv och sätter ihop och förkastar teorier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iskall: 😀 givet, menade dock sitta ner inomhus och räkna saker trycka på tangenter osv

Jag var kvar i metaforlandet, jag ber om ursäkt.


   
SvaraCitera