Aviseringar
Rensa alla

The "Tråd" of English


Ämnesstartare

In my school people think im weird because of the fact that i speak english alot.... and i mean alot.

So i decied to make a thread about well english as the above might suggest.

So feel free to talk about what you wan't in this thread but id like you to do it in english. This can also be looked at as a fun way to learn english or get better at english. Just feel free to do what you wan't just don't be mean.


   
Citera

   
SvaraCitera

why didn't you name it "the thread of English"


   
SvaraCitera

fan vad jag hatar när folk ska prata engelska hela tiden när det inte fyller något som helst syfte


   
SvaraCitera
Åtta

Dan_the_ironman:

fan vad jag hatar när folk ska prata engelska hela tiden när det inte fyller något som helst syfte

Att öva sig kan väl vara ett syfte i sig? Efter att de slutat studera är det många som inte har så många tillfällen att hålla igång sin engelska, så då kan det väl vara motiverat.

Däremot är jag helt med dig när det gäller produktnamn, reklamfilmer och dylikt. Jag såg nyligen en reklam för en musli, där reklamrösten sade något i stil med: "Prova vår nya granola [...]" Vad är poängen med att anglifiera det, liksom? Skönhetsprodukter är absolut värst. Inte nog med att de helt omotiverat slänger in engelska ord, men de hittar dessutom på nya termer baserade på engelska ord, utan någon speciell anledning. Min favorit är nog "mikrogranuler" (eller om det kanske är "mikrogranulater").


   
SvaraCitera

Åtta:

Att öva sig kan väl vara ett syfte i sig? Efter att de slutat studera är det många som inte har så många tillfällen att hålla igång sin engelska, så då kan det väl vara motiverat.

Däremot är jag helt med dig när det gäller produktnamn, reklamfilmer och dylikt. Jag såg nyligen en reklam för en musli, där reklamrösten sade något i stil med: "Prova vår nya granola [...]" Vad är poängen med att anglifiera det, liksom? Skönhetsprodukter är absolut värst. Inte nog med att de helt omotiverat slänger in engelska ord, men de hittar dessutom på nya termer baserade på engelska ord, utan någon speciell anledning. Min favorit är nog "mikrogranuler" (eller om det kanske är "mikrogranulater").

Att öva sig ja, men jag har tidigare gått i samma klass som folk som började prata engelska varje gång de skulle skämta och jag ville bara strypa dem lite. Dessutom folk som klagade på att svenskan var ett så dåligt språk eftersom det saknade så många ord som det fantastiska språket engelska hade. Det blir så pinsamt uppenbart att sådana uttalanden bara var till för att belysa hur jävla världsvana och intellektuella de  var som kunde göra en sådan bedömning, speciellt med tanke på att det snarare var deras ordförråd som var problemet, inte språket i sig.

Det andra har jag aldrig tänkt på, men utsätter mig sällan för reklam så det kanske är anlednignen.


   
SvaraCitera

im weird
I'm*

i speak english alot.
I* A lot* Alot är ett djur.

So i decied to make a thread about well english as the above might suggest.

I* Och vadå "about well English"? Kommatecken för fan Arg

So feel free to talk about what you wan't in this thread but id like you to do it in english.
want* I'd*

This can also be looked at as a fun way to learn english or get better at english. Just feel free to do what you wan't just don't be mean.
want*

Din engelska får 3/5 brödrostar.
Trevlig tråd annars.

Ursäkta att jag bröt mot den enda regeln och skrev på svenska


   
SvaraCitera

Hahahahaha, fan vad larvigt! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lizadon:

im weird
I'm*

i speak english alot.
I* A lot* Alot är ett djur.

So i decied to make a thread about well english as the above might suggest.

I* Och vadå "about well English"? Kommatecken för fan Arg

So feel free to talk about what you wan't in this thread but id like you to do it in english.
want* I'd*

This can also be looked at as a fun way to learn english or get better at english. Just feel free to do what you wan't just don't be mean.
want*

Din engelska får 3/5 brödrostar.
Trevlig tråd annars.

Ursäkta att jag bröt mot den enda regeln och skrev på svenska

Wow....

Grammar Hitler.... Just saying...


   
SvaraCitera

Profile90:

Wow....

Grammar Hitler.... Just saying...

Hitler har alltid varit min förebild

S3ON:

Hahahahaha, fan vad larvigt! 

Käft det är bra att träna


   
SvaraCitera

Lizadon: Käft det är bra att träna

Vadå, ska du satsa på att ragga på utländska barn istället elleR? 


   
SvaraCitera

S3ON:
Vadå, ska du satsa på att ragga på utländska barn istället elleR? 

Jag kan redan engelska, behöver inte träna


   
SvaraCitera

Lizadon: behöver inte träna

Så varför i hela friden tränar du? 


   
SvaraCitera

S3ON:

Så varför i hela friden tränar du? 

Tränar inte


   
SvaraCitera

Todääj ajj äm gåiing aut, bäkåås aj sshood gett a lajf


   
SvaraCitera