Aviseringar
Rensa alla

The Twilight Series


Ämnesstartare

Jag har läst dem på engelska, vägrar läsa dem på svenska. Hur bra som helst! Riktigt nyfiken på hur Twilightfilmen blir... [bigsmile]


   
SvaraCitera

Trodde du menade

Sergei Lukyanenko:s böcker.


   
SvaraCitera

Läste färdigt Breaking Dawn igår (sent jag vet)
Men dom är underbara [love]


   
SvaraCitera

älskar dom böckerna [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har bara läst 2 första -sevnska kan inte läsa engelska böcker utan ett lexikon bredvid (kul[ops])

ska snart börja tredje

men ni som har läst alla kommer Bella bli vampyr i slut ändan?
pleas svara i dold text förstås


   
SvaraCitera

tycker de är lite väl hypade men lär nog se filmen ändå c:


   
SvaraCitera

Angel_of_heaven:

men ni som har läst alla kommer Bella bli vampyr i slut ändan?

tänker inte säga [cute]


   
SvaraCitera

Läst 1:a, 2:a, 3:e på svenska och 3:e och 4:e på engelska. Måste bara säga att i översättningen av trean hoppar de över halva konversationer...

Men håller defenetivt med om att de bör läsas på engelska som författaren menade att de ska vara.

Ska se filmen därför att jag är nyfiken, men tror inte att den klarar att leva upp till boken.

Förresten irriterar jag mig något oerhört på Jacob, han har en alldeles för stor roll i böckerna! Please, bara ta bort honom. Det ska vara bella och edward. That's why I like Breaking Dawn. Ävem om Jacob natuligtvis ska vra med och sabba lite därmed -.-


   
SvaraCitera

Läser tvåan just nu [bigsmile]

Ligger där bella just kommit ur sitt zombiepsyk.
Jag är aslack på edward! men vi får väll se vad som händer.. ^^) och nu fick man en del spoilers.. men men... [no-no]

fast ni får hålla med om att den är väldigt amerikansk...:P


   
SvaraCitera

Achia:

Ska se filmen därför att jag är nyfiken, men tror inte att den klarar att leva upp till boken.

Catherine Hardwick är ju en duktig regissör som tidigare gjort Thirteen och Lords of Dogtown, så en till ungdomsfilm fast med vampyrer i stället för brådmogna ungdomar med pubertala problem och skejtare blir nog inten svår match för henne. Frågan kvarstår dock om hon kan leverera upp till hajpen...

Kommer i alla fall att försöka läsa Twilight inom kort och sedan se filmen efter den tjugoförsta november.


   
SvaraCitera

Vet man än hur många böcker serien kommer bli i slutändan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Limneson:

Vet man än hur många böcker serien kommer bli i slutändan?

Serien är slutade med fyra böcker (Twilight, New Mon, Eclipse och Breaking Dawn) 🙂


   
SvaraCitera

Immortalis:

Serien är slutade med fyra böcker (Twilight, New Mon, Eclipse och Breaking Dawn) 🙂

Nice. Ska nog läsas[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har läst de två första översättningarna och ska börja på den tredje, knappt så man kan vänta.
Men den allra välrsta längtan är tills man kan se den första filmen XD


   
SvaraCitera

Ja, jag har läst de två första (fast på svenska) och håller på med den tredje nu. jag är fast. Jag visste inte att det fanns ännu en till, den måste jag få tag på!

Sen ska jag nog läsa dem på engelska också. Bara för att se vilket språk den är bäst på kanske.. [rolleyes]


   
SvaraCitera